pucknick
Ny medlem
tjena!
jag har ett skumt fel på min zx6rr från 2003,
För att göra historien kort:
När jag köpte motorcykeln 2007 så funkade den klanderfritt de första 200 milena som jag åkte med den, sen började den att rycka ibland under 5000-6000 varv, men detta hände bara ibland. Speciellt om man tex hade varit inne i stan och legat på låga varv under en längre tid. om man sedan gav sig ut på de större vägarna och "gasade" ur den så gick den bättre en stund för att sedan börja rycka igen.
Så jag testade att byta tändstift i hojen, det satt standardstift på sen av märket denso, när jag skruvade bort dem observerade jag att "gängan" som sitter mot tändhatten såg "nött" ut på stiften. så jag antog att det var dålig kontakt mellan stiftet och tändhatten som gjorde att den gick så dåligt.
Bytte stift och satte i ngk stift istället.. Då gick hojen bra igen under ca 100-150 mil för att sedan återgå till den "ryckiga" gången. tog dän stiften och okulärbesiktade dem men de såg "fräscha" ut på gängan, plus att alla stiften möjligen hade en lite sotig nyans. eller ja gyllenbruna med lite sot på.
vad kan det vara för fel på hojen?? vill ju även kunna åka på låga varv med d en den här sommaren.
Det känns nästan som att hojen ger för mycket bensin eller nåt som släcker gnistan ibland? Någon som kanske varit med om samma problem och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Tacksam för svar. Mvh niklas
jag har ett skumt fel på min zx6rr från 2003,
För att göra historien kort:
När jag köpte motorcykeln 2007 så funkade den klanderfritt de första 200 milena som jag åkte med den, sen började den att rycka ibland under 5000-6000 varv, men detta hände bara ibland. Speciellt om man tex hade varit inne i stan och legat på låga varv under en längre tid. om man sedan gav sig ut på de större vägarna och "gasade" ur den så gick den bättre en stund för att sedan börja rycka igen.
Så jag testade att byta tändstift i hojen, det satt standardstift på sen av märket denso, när jag skruvade bort dem observerade jag att "gängan" som sitter mot tändhatten såg "nött" ut på stiften. så jag antog att det var dålig kontakt mellan stiftet och tändhatten som gjorde att den gick så dåligt.
Bytte stift och satte i ngk stift istället.. Då gick hojen bra igen under ca 100-150 mil för att sedan återgå till den "ryckiga" gången. tog dän stiften och okulärbesiktade dem men de såg "fräscha" ut på gängan, plus att alla stiften möjligen hade en lite sotig nyans. eller ja gyllenbruna med lite sot på.
vad kan det vara för fel på hojen?? vill ju även kunna åka på låga varv med d en den här sommaren.
Det känns nästan som att hojen ger för mycket bensin eller nåt som släcker gnistan ibland? Någon som kanske varit med om samma problem och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Tacksam för svar. Mvh niklas