zx750r

rev

lager
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gällivare
Hoj
zx750r
Nu har snön börjat försvinna här uppe i norr och då får man börja leta efter en leksak med två hjul... Och då har jag hittat en zx750r från -93.

Är det någon som har erfarenhet av den hojjen? är det något speciellt som man ska kolla på? Och kanske framför allt passar den för mig som inte har kört så mycket tidigare?

Tacksam för alla svar. :tummenupp
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Nu har snön börjat försvinna här uppe i norr och då får man börja leta efter en leksak med två hjul... Och då har jag hittat en zx750r från -93.

Är det någon som har erfarenhet av den hojjen? är det något speciellt som man ska kolla på? Och kanske framför allt passar den för mig som inte har kört så mycket tidigare?

Tacksam för alla svar. :tummenupp

Den heter väl snarare ZXR750.
Har haft en -91:a som jag var väldigt nöjd med.

Kolla att motorn låter ok, annars är det väl bara det vanliga.

Jag tillhör dem som inte riktigt tycker att en sporthoj kan kallas bra nybörjarhoj. 120hk på 200kg går förjävla fort! Men har du bara överlevnadsinstinkt och kan hålla igen när det behövs är det ju inga problem.
 

rev

lager
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gällivare
Hoj
zx750r
Den heter väl snarare ZXR750.
Har haft en -91:a som jag var väldigt nöjd med.

Kolla att motorn låter ok, annars är det väl bara det vanliga.

Jag tillhör dem som inte riktigt tycker att en sporthoj kan kallas bra nybörjarhoj. 120hk på 200kg går förjävla fort! Men har du bara överlevnadsinstinkt och kan hålla igen när det behövs är det ju inga problem.

Fingrarna gick snabbare än huvudet, självklart heter den zxr750...

Nog är man ganska gasglad av sig men har samtidigt ganska stor respekt för motorcyklar eller kanske snarare asfalten...

Hur upplevde du din och är det några större skillnader mellan en -91:a jämfört med en -91:a?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Fingrarna gick snabbare än huvudet, självklart heter den zxr750...

Nog är man ganska gasglad av sig men har samtidigt ganska stor respekt för motorcyklar eller kanske snarare asfalten...

Hur upplevde du din och är det några större skillnader mellan en -91:a jämfört med en -91:a?

Jag gillar ZXR! Perfekt körställning, bra motor och framför allt jävligt snygg (-91 och -92). Nackdelarna är vikten, främst på framhjulet och hård fjädring (senare år har bättre).

Skillnaden till -93 är främst 20hk meroch avsaknad av de läckra damsugarslangarna.

Kan vara ide att satsa på en -91-92 istället tack vare att dessa precis kvalar in i klass 6 vilket brukar märkas på försäkringen.
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Jag har precis börjat köra en zxr 750 r -93, ja den heter så, och är skitnöjd!!! Bra klipp och bra vrid (konstigt nog då jag kört trimmad HD innan) men bromsarna på den jag har iaf lämnar mer att önska. Helt ok chassi. Utseendet är ju oslagbart, kanske triumph 675 slår den med det är också allt. :) Skaffa en, fäll ihop dig och njut :)
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
jag har en zxr750-94 och är jätte nöjd!!
hade dock lite problem i början när jag hade köp min, den fick jag topphaveri på efter 16 mil..
Det du ska göra när du köper är att kolla och lyssna på motor och låda så du inte får tråkigt på en gång=)
Det kan vara lite skrammel från kamkedjan, men det är lätt fixat..
Annars finns det inte så mycket att säga, leta rätt på en välskött och servad hoj, då blir det rätt!
Men det finns ju alltid skräck ex av alla hojar... kommer byggtråd snart på min, där går allt fel som kan gå fel=)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top