ZX7R ´99 någon som har en såda nöjda?

z-one

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
99, Kawa, ZX6R
Har en polare som har en röd ZX7R, grymt snygg med luftinsugen brevid de läckra lysena. Och ja, han har visat flera gånger att den går att wheela med. KÖP!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
rfb skrev:
2326044 Tung och jobbig sittställning att åka långt (om man inte kör aktivt hela tiden dvs.), känns inte modern längre...

MEN, det är ju en gammal superbike, personligen tycker jag dess linjer är bland de vackraste innan de ultratunna R-hojarna dök upp...

Det kommer vara en kulthoj, vilket gör att priserna har stagnerat, och ev. vänder uppåt framöver, vilket det redan gjort om man har en i riktigt fint skick, en hoj att vårda! Inte pimpa till, behåll original med kanske slipon och sånt...så får du tillbaka stålarna om några år!!!

Inga direkta problem, välservad och oljeintervallerna relativt tätt så har du en säker maskin, har kört ZXR750 (föregångare) länge förut, och gick så sjukt problemfritt!

Fel hoj om du vill Wheela, eller göra stoppies, det går, men då finns roligare hojar...

Jag håller med till 100%. Sjukt snygg, den dagen jag blir rik ska jag köpa en o ställa i vardagsrummet. Fast mellanskillnaden upp till en nyare hoj är för liten för att man köpa en sån här för att köra med.
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
Oddjob skrev:
2329208 Säger fortfaranda samma, den är gammal

men kom inte och säg att den inte är snygg, jag tog denna bilden innan idag





(ville mest visa bilden för den blev ganska bra :tungan )

Har skaffat mej en precis lika hoj som dej. Roligt att man fick tag i en i röd-vit-lila. Ganska ovanlig färg verkar det som. Dom flesta man ser är ju gröna.

La märke till din framskärm som var svart istället för röd. Röd är väl orginalfärgen? :va
Antar att det är nån kolfiberskärm som sitter där eller är den bara lackerad svart? Då jag precis lyckats med bedriften att fixa en stor spricka i min pga kvarglömt skivbromslås så måste jag spackla upp den och lacka om skärmen i vinter. Svart såg ju grymt bra ut. Tror det blir att lacka den i svart:yoparty

Ska smälla upp lite bilder på min i mitt garage jag med.

Kanonhoj. Klassisk, bra drag och snygga linjer. Billig i försäkring och i inköp. Enligt många ska zx7ans motor vara så gott som oförstörbar.

Bara att köpa...
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
jojon80 skrev:
2342471 Har skaffat mej en precis lika hoj som dej. Roligt att man fick tag i en i röd-vit-lila. Ganska ovanlig färg verkar det som. Dom flesta man ser är ju gröna.

La märke till din framskärm som var svart istället för röd. Röd är väl orginalfärgen? :va
Antar att det är nån kolfiberskärm som sitter där eller är den bara lackerad svart? Då jag precis lyckats med bedriften att fixa en stor spricka i min pga kvarglömt skivbromslås så måste jag spackla upp den och lacka om skärmen i vinter. Svart såg ju grymt bra ut. Tror det blir att lacka den i svart:yoparty

Ska smälla upp lite bilder på min i mitt garage jag med.

Kanonhoj. Klassisk, bra drag och snygga linjer. Billig i försäkring och i inköp. Enligt många ska zx7ans motor vara så gott som oförstörbar.

Bara att köpa...

Ser att du har ställt in dig på svart, men min är kolfiber som du trodde :tungan

förstorade skärmen och gjorde den ljusare så nu ser du :)

den röda är original ja, men den ligger i en låda :)
 

Bifogat

  • framskarmen.jpg
    framskarmen.jpg
    137.3 KB · Visningar: 56

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
HanneZ skrev:
2342292 Jag håller med till 100%. Sjukt snygg, den dagen jag blir rik ska jag köpa en o ställa i vardagsrummet. Fast mellanskillnaden upp till en nyare hoj är för liten för att man köpa en sån här för att köra med.
är det ingen som har turboladdat en sån hoj? (ZX7r) har inte sett nån. motorn verkar ju hålla bra.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gomer Pyle skrev:
2348480 är det ingen som har turboladdat en sån hoj? (ZX7r) har inte sett nån. motorn verkar ju hålla bra.
Det går väl säkert. Fast jag tänkte mer på chassi och tyngd, effekten duger säkert till att ha skoj på.
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
HanneZ skrev:
2342292 Jag håller med till 100%. Sjukt snygg, den dagen jag blir rik ska jag köpa en o ställa i vardagsrummet. Fast mellanskillnaden upp till en nyare hoj är för liten för att man köpa en sån här för att köra med.

då var min ögonsten såld. Har istället blivit utbytt mot en r6. Frågan är om jag inte kommer att ångra mej... :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
jojon80 skrev:
2364117 då var min ögonsten såld. Har istället blivit utbytt mot en r6. Frågan är om jag inte kommer att ångra mej... :va
Du har gått till raka motsatsen iaf, (gamla)R6:an är nåt av det fulaste som gjorts efter -99. Dock är den underbar o köra.
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
HanneZ skrev:
2364470 Du har gått till raka motsatsen iaf, (gamla)R6:an är nåt av det fulaste som gjorts efter -99. Dock är den underbar o köra.

Zx7an är råare helt klart. Men R-6an ser heller inte så tokig ut. Om inte annat en mycket modernare och mer lätthanterlig cykel än kawan.

Nöjd med båda faktiskt. Var och en har sin tjusning.
 

Bifogat

  • R6litenfront.JPG
    R6litenfront.JPG
    111 KB · Visningar: 54
  • zx7rsmallfront.JPG
    zx7rsmallfront.JPG
    101.5 KB · Visningar: 61

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Zebba skrev:
2326031 Tja allihop.

Undrar lite om hojen ZX7R. Har en sådan på G å undrar lite va ni tycker om den.

Har funderat på en GSXR 750 men nu har en kawa bubblat upp till ytan. :banana

Kom igen ös in va ni tycker inte bara bra men några negativa kan vara intressant å veta.

Tack på förhand :tummenupp

Köpte du motorcykeln då?
 

Nicotin

Guest
skulle rekomendera att du hoppar upp en snäpp och testar zx9r istället...

Långt ifrån trött hoj men kanske ngt dyr i försäkring om du bor fel...

Med lite godis på den så är du ju uppe i 170 kusar ganska snabbt om det är drag du är ute efter...
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
rfb skrev:
2326044 Tung och jobbig sittställning att åka långt (om man inte kör aktivt hela tiden dvs.), känns inte modern längre...

MEN, det är ju en gammal superbike, personligen tycker jag dess linjer är bland de vackraste innan de ultratunna R-hojarna dök upp...

Det kommer vara en kulthoj, vilket gör att priserna har stagnerat, och ev. vänder uppåt framöver, vilket det redan gjort om man har en i riktigt fint skick, en hoj att vårda! Inte pimpa till, behåll original med kanske slipon och sånt...så får du tillbaka stålarna om några år!!!

Inga direkta problem, välservad och oljeintervallerna relativt tätt så har du en säker maskin, har kört ZXR750 (föregångare) länge förut, och gick så sjukt problemfritt!

Fel hoj om du vill Wheela, eller göra stoppies, det går, men då finns roligare hojar...

Tror du att min hoj faller mycket i pris eftersom jag har kantpolerat fälgarna? Förövrigt är den helt original. Ska troligtvis aldrig sälja den, men det kan vara kul att priset höjs :)

ZX7R:en är snygg och det är en alldeles speciell känsla att höra motorn. Låter som en skördetröska :yoparty Rå som fan.

Sen går det att stunta med den!

http://www.youtube.com/watch?v=4vOFaeSK81k

Hur pass snabb var ZX7R:en på sin tid? Var inte den en renodlad superbike? Mindre touring än dagens superbikes.
 
Last edited:

freddaorebro

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx7r -97
vad var det för årsmodell du hade på din zx7r?
har en jag med men är omlackad bak till helröd.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top