zx7r fighter

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Just nu bara en skoter...
Lite nya bilder...

Några nya bilder.
Har svetsat nya "stödben" på bakramen för att höja bakdelen ca 6cm. Detta tycker jag medförde sjysstare linjer. Passade även på att knacka till undertray, vilken jävla tur att man inte jobbar som plåtslagare!! Var hyfsat bökigt att få till alla olika vinklar och veck.:gnissla
Dock blev det rätt bra till sist... Har dock inte hunnit slipa den än.

Nästa projekt blir nog att få till en sadel och ljuddämpare. Hela baken har även kvar lite finslip:tungan

Bifogat

• höjd.jpg
    höjd.jpg
    102.5 KB · Visningar: 265
  • höjd2.jpg
    höjd2.jpg
    87 KB · Visningar: 178
  • höjd 3.jpg
    höjd 3.jpg
    77.3 KB · Visningar: 164
  • undertray.jpg
    undertray.jpg
    87.7 KB · Visningar: 268

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
ska du behålla clip-on styret?
Nej, har ett renthal styre som ska dit (se bild i början av tråden), håller på med styrkrona nu, har fått den uppritad i cad, ska bara skäras och fräsas till...:) Och göra raisers förståss:tummenupp

Du tror inte plåten blir lite "skramlig" ?

The other twin: Läs tråden!

Skramlig? Nja, jag hoppas att den inte blir det:tungan På bilden ser man var jag fäst plåten i plasten (röda ringar), de gula är där jag skruvat fast plåten i bakramen. Det finns en risk att det kan skramla mot "stödbenen", inte mot batterilådan då jag har lämnat en liten springa där. Kommer ev att fästa plåten mot bakramen på fler ställen, vi får se. I absolut värsta fall får jag limma tunn gummi mellan plåten och bakramen.:gnissla
Är det någon som har provat ha en undertray i plåt och har erfarenheter?:va

Bifogat

• med ringar.jpg
    med ringar.jpg
    90.1 KB · Visningar: 207

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
inte illa det där, jäkligt snygg bakdel. lite avis vill också bygga på min men har varken ekonomin eller möjlighet till det just nu. men men det kanske kommer senare. lycka till :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har du nån sidobild?
på ena snett bakifrån såg den sjukt stor och onormalt hög ut(bakdelen) :näsblod
tänk att övre delen på kutsen ska följa tankens topp någorlunda om du ska ha flyt i linjerna. sen är de bra om den undre linjen på cutsen följer nån annan på hojen :)

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
har du nån sidobild?
på ena snett bakifrån såg den sjukt stor och onormalt hög ut(bakdelen) :näsblod
tänk att övre delen på kutsen ska följa tankens topp någorlunda om du ska ha flyt i linjerna. sen är de bra om den undre linjen på cutsen följer nån annan på hojen :)

Det är nåt jävligt konstigt med att baken är vit! På alla bilder ser den enorm ut, i garaget ser det bra ut:huvet

Har moddat lite mer idag, sänkt sitsen 3cm och resten ca 1,5cm... Kolla på bilderna och säg vad ni tror! På bilden bakifrån ser man tydligt hur kutsen och tanken ligger i linje... Som sagt, i garaget ser den INTE för hög ut bak, ser bra ut, vad tycker ni???? Blir ju lite annorlunda när nummerplåten sticker ner...

Bifogat

• sidan.jpg
    sidan.jpg
    110.4 KB · Visningar: 274
  • linje.jpg
    linje.jpg
    81.9 KB · Visningar: 149

tjoatjim

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
gpz600r-85såld/zx9r-96såld.zx7r-96
Plastade fast några fästen till lampan bak idag, se bilder. Tyvärr så håller kameran på att pajja, därav kvaliten....:gnissla
Väntar fortfarande på att få styrkronan avritad i cad då jag inte fixar det själv. Ska bli jävligt skönt att få ditt kronan och raisers framöver!!

fan snyggt. ninjarövarna är ju inte de snyggaste på tidigare modeller!! :tummenupp

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Det är nåt jävligt konstigt med att baken är vit! På alla bilder ser den enorm ut, i garaget ser det bra ut:huvet

Har moddat lite mer idag, sänkt sitsen 3cm och resten ca 1,5cm... Kolla på bilderna och säg vad ni tror! På bilden bakifrån ser man tydligt hur kutsen och tanken ligger i linje... Som sagt, i garaget ser den INTE för hög ut bak, ser bra ut, vad tycker ni???? Blir ju lite annorlunda när nummerplåten sticker ner...

ser skitbra ut.. men vill du få de ännu bättre så fixa lite linjer som följer underdelen... tex.. undre fyrkantsprofilen följer ingen linje utan står mest rakt upp.. skulle va snyggare om du orkar få den o å längre bak..
en annan grej är en magkåpa som följer den linjen.. tycker spec att kawwa har en grymt ful underdel som ser klen ut... därav den stora magkåpan på min :)
sen vet jag inte om denna passar rakt på men tanken ser lite klumpig ut med den smidigare bakdelen.. (inte fult alls) men om du vill o har lust så kanske zxr750 tanken passar.. den ser ut o ha samma fästen bara det att dn tanken gårt inte ner på sidorna så långt utan längre upp.. skulle "harmonsiera" bättre..
(se mitt garage)
bara tips o tankar,, annars ser de bra ut ändå :tummenupp

Last edited:

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
ser skitbra ut.. men vill du få de ännu bättre så fixa lite linjer som följer underdelen... tex.. undre fyrkantsprofilen följer ingen linje utan står mest rakt upp.. skulle va snyggare om du orkar få den o å längre bak..
en annan grej är en magkåpa som följer den linjen.. tycker spec att kawwa har en grymt ful underdel som ser klen ut... därav den stora magkåpan på min :)
sen vet jag inte om denna passar rakt på men tanken ser lite klumpig ut med den smidigare bakdelen.. (inte fult alls) men om du vill o har lust så kanske zxr750 tanken passar.. den ser ut o ha samma fästen bara det att dn tanken gårt inte ner på sidorna så långt utan längre upp.. skulle "harmonsiera" bättre..
(se mitt garage)
bara tips o tankar,, annars ser de bra ut ändå :tummenupp

Tack för de vänliga orden! Ja, jag hoppas att det ska bli bra...
Ang bakramen så kommer den att få vara som den är, har redan modifierat plasten för att passa bra. Magkåpa håller jag med om att det är coolt! Vi får se vad som händer, har annars funderat lite lätt på "kylvingar":yoparty
Skulle kunna funka, bara det inte ser för tungt ut...

Vad som händer:
*Fixar all el så att den ryms under plasten bak
*Styrkrona på G, skärs ut i veckan
*Funderar mycket på sadel och hur jag ska göra

Hur har ni andra gjort? Finns det någon bra billig böjbar plast som man kan värma och som håller sedan? Eller plasta en egen sadel? Skära ut i plåt? Frågan är bara hur man ska kunna klä den sedan...Eller ska man köra med racegummi?? Skriv gärna hur ni har gjort eller ifall ni har några bra ideér:tummenupp

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Tack för de vänliga orden! Ja, jag hoppas att det ska bli bra...
Ang bakramen så kommer den att få vara som den är, har redan modifierat plasten för att passa bra. Magkåpa håller jag med om att det är coolt! Vi får se vad som händer, har annars funderat lite lätt på "kylvingar":yoparty
Skulle kunna funka, bara det inte ser för tungt ut...

Vad som händer:
*Fixar all el så att den ryms under plasten bak
*Styrkrona på G, skärs ut i veckan
*Funderar mycket på sadel och hur jag ska göra

Hur har ni andra gjort? Finns det någon bra billig böjbar plast som man kan värma och som håller sedan? Eller plasta en egen sadel? Skära ut i plåt? Frågan är bara hur man ska kunna klä den sedan...Eller ska man köra med racegummi?? Skriv gärna hur ni har gjort eller ifall ni har några bra ideér:tummenupp

jag bruka bygga upp med trä.. man kan ju snida de lite hur som helst. sen är de lätt o bygga fästen o häfta fast klädsel.. nackdel= lite tjock kanske,

här e baksadel i trä med skumgummi o biltema fuskskinn :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2739984&postcount=64

Last edited:

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
jag bruka bygga upp med trä.. man kan ju snida de lite hur som helst. sen är de lätt o bygga fästen o häfta fast klädsel.. nackdel= lite tjock kanske

Har funderat lite på det! Så det funkar bra alltså?? Plywood eller?
Funderar annars ifall det inte finns någon typ 8mm plast som är lite mjukare som går att häfta i... Kändes extremt "bökigt" att skära ut en plåt, valsa, plasta fast en träram osv....

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Har funderat lite på det! Så det funkar bra alltså?? Plywood eller?
Funderar annars ifall det inte finns någon typ 8mm plast som är lite mjukare som går att häfta i... Kändes extremt "bökigt" att skära ut en plåt, valsa, plasta fast en träram osv....

plywood funkar väl men de är lättare o forma tjockare trä.. jag bruka ta typ spånskiva.. hittills iaf

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Sadel

Tog och gjorde en sadel idag, hittade en plastbit i garaget som funkade perfekt! Lagom mjuk så det går att häfta när jag ska klä den.
Kommer att bli intressant att se ifall den går att klä och få snygg när den är böjd....Tur man har en sambo med koll:)
Annars har det blivit en massa småskit, tex hållare till bromsvätska bak, förlänga några kablar osv... Inte så kul men måste göras:gnissla
Styrkronan är utskuren så det blir att fräsa den under mellandagarna och göra raisers:yoparty Fan vad skönt att slippa baken ett tag:D

Bifogat

• sporthoj sadel.jpg
    sporthoj sadel.jpg
    68.3 KB · Visningar: 210
  • sporthoj .jpg
    sporthoj .jpg
    58.1 KB · Visningar: 158

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj