andersbrink
hasenfrasen
Stift som stift. De behöver bytas efter ett par tusen mil. Min Firebird kördes med samma stift i över 20,000 mil ända tills den blev lite trögstartad - med ett elektrodavstånd på 2 mm.
- Men är det bara gnista eller inte gnista som avgör om stiften är bra eller inte? Har sett att det finns stift med dubbla elektroder som ska ge en bättre förbränning..eller är det bara en skröna?Stift som stift. De behöver bytas efter ett par tusen mil. Min Firebird kördes med samma stift i över 20,000 mil ända tills den blev lite trögstartad - med ett elektrodavstånd på 2 mm.
Antingen tänds bränsleblandningen eller inte. Det finns inget mellanting. Det hörs och känns om tändningen missar. Iridiumstift har den fördelen att de räcker längre dvs dess hörn/kant hålls "vassare" under längre tid och det är där gnistan börjar.- Men är det bara gnista eller inte gnista som avgör om stiften är bra eller inte?
...men men, då går den ju klenare. Tänk lite på vad justeringen innebär och vad du vill åstadkomma.Då var det dags för nästa steg i injusteringen av förgasarna - flottörshöjden.
ZX7 standard är 13+/- 2 mm. Jag sätter 14.5 med de modifieringar jag gjort av luftburk och slipon.
- Ja för böfvelen, det ska ju bli 11.5 istället. Lyckligtvis kom det en kaffepaus emellan, så jag har hittills bara justerat en av dem ännu....men men, då går den ju klenare. Tänk lite på vad justeringen innebär och vad du vill åstadkomma.
- Advancern ger lite snäppigare respons, och sägs ge lite mer i övre registret. Shimsen bidrar till lite mer balans i soppatillförseln om man mekat om luftburken enligt första inlägget i den här tråden. Man trycksätter alltså luftburken, och hojen får lite mer bränsle där den behöver det.Sånadärna 4 graders advancer och shims. Var handlas det?
Jag skall ju göra en zx7 classic sbk strax. Hoardar delar just nu.
Jo precis den kommer bli grön. Finns det annan färg på en snabb Kawa?- Advancern ger lite snäppigare respons, och sägs ge lite mer i övre registret. Shimsen bidrar till lite mer balans i soppatillförseln om man mekat om luftburken enligt första inlägget i den här tråden. Man trycksätter alltså luftburken, och hojen får lite mer bränsle där den behöver det.
Jag handlar delar främst på Ebay, men det finns vissa grejor på mc-skrotarna, Amazon och en del svenska firmor.
Är det en sån där grön du bygger...den snabba färgen?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|