Zx9r - 95 Topplocks problem...kanske :(

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Jaha, då kanske det är något skumt om han får fylla på så ofta. Om det inte finns spår av CO i vattnet borde ju inte "bubblingen" och det faktum att det försvinner vatten ha något samband tycker man.
 
Last edited:

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Efter vi hämtade hojen där dom gjorde testena så så kördes hojen i ca 10 min & efteråt var de ca 5cm glykol vi hade fyllt i borta i expansions kärlet :huvet men en topplocks packning är beställd nu... det bör vara det felet.. :huvet
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
på M:ets gammla hoj (som polarn köpte) gick även tempmätaren upp i topp efter en viss tid körning, den drack en massa vatten, bubblade och spottade ut vatten ur expansionskärlet när man stannade.

det blev ny toppackning samt planing av topplocket

//Linus
 

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
cloud79 skrev:
på M:ets gammla hoj (som polarn köpte) gick även tempmätaren upp i topp efter en viss tid körning, den drack en massa vatten, bubblade och spottade ut vatten ur expansionskärlet när man stannade.

det blev ny toppackning samt planing av topplocket

//Linus[/QUOTPå min så går ej temperaturen upp.. den stanna på normalt..på de korta svängar jag har kört..typ 40 minuters svängar
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Har inte hårdläst hela tråden men har du rengjort det lilla filtret som går utmed tanken på höger sida, mitt var tvärttätt fast det såg ganska rent ut, och enligt vissa så skall varmgången lungna ner sig (har inte den erfarenheten ännu efterson det är så kalllt, :sjuk )

Mvh

Peter
 

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Pegasus skrev:
Har inte hårdläst hela tråden men har du rengjort det lilla filtret som går utmed tanken på höger sida, mitt var tvärttätt fast det såg ganska rent ut, och enligt vissa så skall varmgången lungna ner sig (har inte den erfarenheten ännu efterson det är så kalllt, :sjuk )

Mvh

Peter


OK..nu.. bättre sent än aldrig!! vi fyllde på igen & varm körde hojen .efter ett tag när Rigge kollade så tryckte den tebax vätkan i expan...kärlet...& efter det så har allt funkat bra:) måste ha vaarit nån stor luft bubbla i systemet..där av förlusten av glykolen..hoppas vi... har inte haft några fler problem ivarje fall :tummenupp
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Känns som du kunnat spara lite på krutet i dina två elaka PM då....
Skönt att det funkar för dig nu iaf. Hur går det med körkortet då?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top