ZX9R -98 bestyckning? Går FETT!

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Så har jag köpt mig ovanstående hoj. Vid normal körning går den väldigt fett och bluddrar vid pådrag och skjuter vid avslag. Dör även ofta vid avslag, som den inte orkar tända allt bränsle?
Ligger jag i ca 120-130 km/h på fyran o ger gas är det inga större problem. (vet dessvärrre inte varvtal, har ingen varvräknare)
Vid högre varv går den rent vansinnigt! :D
Stiften är väldigt sotiga.

Till frågan: Vad bör det va för ca storlek på munstycken med följande spec. Akrapovic helsystem och KN filter.
Vill ha maximal körbarhet. (nybörjare och kör ganska lugnt)
Vill även veta orginal bestyckning på zx9r -98

EDIT: Glömde skriva att den inte har några kåpor, om det kan inverka.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Går den väldigt fett är det troligen slitna nålsäten snarare än felaktig bestyckning om nu inte förre ägaren ebstyckat om riktigt klåpigt.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det är avsaknaden av ram-airen som fuckar upp det för dig. Sök på det, många har haft samma problem.
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Det är avsaknaden av ram-airen som fuckar upp det för dig. Sök på det, många har haft samma problem.

Mjo det hände mig att en slang lossnade från ram-air och hela hojjen blev slö. Gick inte att varva över 5000 varv.

Så problemet uppstår när en av luftslangarna där framtill i hojjen inte är kopplat och är öppet. Jag tror jag läste att man ska proppa igen den för att få tillbaka prestandan, vilket låter logiskt eftersom det inte funkar när den är öppen.

/a
 

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
@boris
Det kanske man får ta å kika på då.

@victor
Provat att tejpa för hålen på ramen. Gick nog ännu lite bättre på höga varv. Men lågvarvs bluddret kvarstog.

@alcatraz
För mig är det tvärtom. Går som en påse nötter på lägre varv. Å som ett spjut på högre.

Tackar svaren!
Kan det va så att lågfartsmunstyckena är på tok för stora? Eftersom den går bra med lite mer gas och varv.
Om det nu inte är nålarna.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top