ZX9R -98 bestyckning? Går FETT!

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Så har jag köpt mig ovanstående hoj. Vid normal körning går den väldigt fett och bluddrar vid pådrag och skjuter vid avslag. Dör även ofta vid avslag, som den inte orkar tända allt bränsle?
Ligger jag i ca 120-130 km/h på fyran o ger gas är det inga större problem. (vet dessvärrre inte varvtal, har ingen varvräknare)
Vid högre varv går den rent vansinnigt! :D
Stiften är väldigt sotiga.

Till frågan: Vad bör det va för ca storlek på munstycken med följande spec. Akrapovic helsystem och KN filter.
Vill ha maximal körbarhet. (nybörjare och kör ganska lugnt)
Vill även veta orginal bestyckning på zx9r -98

EDIT: Glömde skriva att den inte har några kåpor, om det kan inverka.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Går den väldigt fett är det troligen slitna nålsäten snarare än felaktig bestyckning om nu inte förre ägaren ebstyckat om riktigt klåpigt.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det är avsaknaden av ram-airen som fuckar upp det för dig. Sök på det, många har haft samma problem.
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Det är avsaknaden av ram-airen som fuckar upp det för dig. Sök på det, många har haft samma problem.

Mjo det hände mig att en slang lossnade från ram-air och hela hojjen blev slö. Gick inte att varva över 5000 varv.

Så problemet uppstår när en av luftslangarna där framtill i hojjen inte är kopplat och är öppet. Jag tror jag läste att man ska proppa igen den för att få tillbaka prestandan, vilket låter logiskt eftersom det inte funkar när den är öppen.

/a
 

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
@boris
Det kanske man får ta å kika på då.

@victor
Provat att tejpa för hålen på ramen. Gick nog ännu lite bättre på höga varv. Men lågvarvs bluddret kvarstog.

@alcatraz
För mig är det tvärtom. Går som en påse nötter på lägre varv. Å som ett spjut på högre.

Tackar svaren!
Kan det va så att lågfartsmunstyckena är på tok för stora? Eftersom den går bra med lite mer gas och varv.
Om det nu inte är nålarna.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top