ZX9R -99 beter sig skumt

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Ja, som rubriken lyder så beter sig hojen lite mysko, det smäller ifrån motorn någonstans, ungefär som att kedjan missar en kugg på drevet för att sen gå på igen, det låter inte hela tiden utan det är mest vid inbromsningar och nedväxlingar, är helt OKUNNIG inom detta och det här var det bästa jag kom på för att kunna beskriva saken.

Och, som om det inte vore nog så dog hastighetsmätaren som grädde på moset, den dalade mellan 0 till 100 hela tiden för att till sist lägga av helt.
Kollade weiren och den var hel och satt som skulle, tror jag.
Det har dock regnat massor och hojen stod ute, men det verkar långsökt om det skulle vara fukt som ställer till det.

Nåja, är tacksam för alla svar jag kan få.

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Att det smäller vid motorbroms skulle kunna bero på att det sekundära luftsystemet, eller vad det nu heter, inte stänger som det ska. Vid motorbroms ska en ventil stänga så att det inte kommer in frisk luft i utblåset. Stänger inte den kan det smälla om hojen. Ventilen sitter ovanför topplocket. Det kommer en slang från luftburken och två går till topplocket, sen går det en liten slang till insuget på cylinder 1 och 4. Dessa kan vara värt att kolla upp.

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Att det smäller vid motorbroms skulle kunna bero på att det sekundära luftsystemet, eller vad det nu heter, inte stänger som det ska. Vid motorbroms ska en ventil stänga så att det inte kommer in frisk luft i utblåset. Stänger inte den kan det smälla om hojen. Ventilen sitter ovanför topplocket. Det kommer en slang från luftburken och två går till topplocket, sen går det en liten slang till insuget på cylinder 1 och 4. Dessa kan vara värt att kolla upp.

Ja det är väl inte omöjligt, men det uppstår oftast när man gasat på och sen bromsar ner den och då kommer smällen i typ 20km/h, och det är utan att motorbromsa =/

Men om det skulle vara som du säger, vad ska jag jag kolla efter?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS