Zx9r bludder

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Jag har precis skaffat mig en Kawasaki från 99. Det går i stort väldigt bra men på låga varv, under 3-3500 rpm så bluddrar den o hackar endel när man drar på.
Över de varvtalen går den jämt och fint.
Min direkta tanke var att förgasarna skulle behöva en rengörning. Jag är amatör men med endel skruv-vana, men jag har inte så väldigt mycket erfarenhet av förgasare.
Låter min tanke rimligt? Och i så fall, har ni några tips eller knep att dela med av?

Tack på förhand.

Eken

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är de små passagerna i flottörhuset som sätts igen. Du lär fysiskt rengöra dem med en kopparkardel (diameter ca 0,2 mm) från en strömkabel. Ultraljudstvätt fixar det mesta, men oftast inte just det. Använd inte ståltråd eller pianotråd eftersom det repar mässingsytorna. En 20 år gammal hoj... behöver förmodligen en renoveringssats då o-ringar och flottörpackning förmodligen stelnat. Ebay (inom EU) är billigast t.ex. https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki...2002-Carb-carburettor-repair-kit/273605419780

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Hello det är också vanligt på dessa att insugsventilerna sjunker och det blir 0 spel på dom, vilket i början leder till bludder på tomgång och låga varv för att sedan oftast gå bra på högre varvtal.
Kan vara bra att kolla iallafall :) :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...