ZX9R-tråden

Skalleper77

krasharen
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Oxie
Hoj
zx9 r
har en fråga angående min "nya för mig iaf" hoj en zx9 96:a
om man kollar på regpappret så står det att det är en kawasaki replica???
vad innebär det är det ingen äkta eller. Fler som har det så i sina papper?!? märkligt iaf
 

tjoatjim

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
andra våningen
Hoj
gpz600r-85såld/zx9r-96såld.zx7r-96
Tänkte bara säga att min gick rakt genom besiktningen imorrse med blankt papper. :fakta :tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG0031.JPG
    CIMG0031.JPG
    170.3 KB · Visningar: 84

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
INgen replica på min.

Du har nog fått tag på en ombyggd NS125, det är ganska vanligt.
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Slänger in en bild på min 9a ombyggd till streetfighter.
 

Bifogat

  • fighter.jpg
    fighter.jpg
    54.3 KB · Visningar: 94

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Hej hej alla glada ville bara ( Stolt ) Berätta att jag numera är en lycklig ägare av en ZX9R -00 Ha en kanon sommar på er :D
 

Kemikaze

Maestro
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Rimbo
Hoj
Kawasaki zx-9r, -98
Ett mycket bra val! :tummenupp

Och du, känn dig som hemma här i den "gröna" välkända djungeln. :D
 

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Tackar tackar !!! Jag har en liten fråga, finns det något försäkringsbolag som är billigare eller bättre än alla andra när det gäller våra ögonstenar ?
 

Kemikaze

Maestro
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Rimbo
Hoj
Kawasaki zx-9r, -98
Tackar tackar !!! Jag har en liten fråga, finns det något försäkringsbolag som är billigare eller bättre än alla andra när det gäller våra ögonstenar ?

ja jag gick in via insplanet.com (bara att mata in ditt reg nr även om det inte finns något mc alternativ) och via dem så var tydligen salusansvar http://www.salusansvar.se billigast. Det var väl iaf ungefär halva priset jämfört med länsförsäkringar. :tummenupp
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Drev å katt

Halloj! Är sugen på att dreva ner min ett kugg fram.. någon som vet var man kan köpa mindre fram-drev? Har letat lite men hittar bara drivpaket.. Det ska vara 16 fram org på en -00 va? så jag letar alltså efter ett 15 isf.. Sedan undrar jag hur mycket kraft katten knycker? Hur får man enklast bort den, ett helsystem eller?

Tacksam för svar!

Ps Körde en sväng idag.. Herre himmel i helvete vad den jäveln går!!! :yoparty :yoparty :yoparty
 

endurance

slangåkare
Gick med
22 Dec 2006
Ort
hemma
Hoj
Superduke -07, H-berg 450 -09
Halloj! Är sugen på att dreva ner min ett kugg fram.. någon som vet var man kan köpa mindre fram-drev? Har letat lite men hittar bara drivpaket.. Det ska vara 16 fram org på en -00 va? så jag letar alltså efter ett 15 isf.. Sedan undrar jag hur mycket kraft katten knycker? Hur får man enklast bort den, ett helsystem eller?

Tacksam för svar!

Ps Körde en sväng idag.. Herre himmel i helvete vad den jäveln går!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Åk till BIKE i thn, dom har garanterat framdrev hemma...(inte så långt ifrån uddevalla heller, 5 min resväg med en ninja :yoparty ) glöm inte att sätta ner framhjulet innan avfarten bara...
 

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Ort
på landet
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Tackar tackar !!! Jag har en liten fråga, finns det något försäkringsbolag som är billigare eller bättre än alla andra när det gäller våra ögonstenar ?


Som sagt Salus är kanon.. fick betala 430 kr i mån halvförsäkring/Helår.. tyckte inte det va så blodigt för att vara 24år och haft kort i 1 år.
Betalade in för hela året så slipper man bry sig sen...

Salus hade skapligt billig självrisk också + att man får ersättning för skyddsutrustning till skillnad från många andra bolag...

Jätte trevliga att ha och göra med också till skillnad från andra bolag som va dyng tjuriga...
 

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Startade Ninjan för första gången idag efter vinter dvalan!! Med lite hjälp av batteriladdaren så hoppade den igång å spann som en katt!! Nu får de bli lite varmare väder så man kan ta jungfruturen för i år!!

Vilka ska åka till Gotland då i sommar? Skulle va kul å veta om de kommer många Super Ninjas dit?
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Åk till BIKE i thn, dom har garanterat framdrev hemma...(inte så långt ifrån uddevalla heller, 5 min resväg med en ninja :yoparty ) glöm inte att sätta ner framhjulet innan avfarten bara...

Tackar! Ska höra vad dom tar för ett... Hela 5 minuter!?! Knappt styrfart ju.. :yoparty



Som sagt Salus är kanon.. fick betala 430 kr i mån halvförsäkring/Helår.. tyckte inte det va så blodigt för att vara 24år och haft kort i 1 år.
Betalade in för hela året så slipper man bry sig sen...

Salus hade skapligt billig självrisk också + att man får ersättning för skyddsutrustning till skillnad från många andra bolag...

Jätte trevliga att ha och göra med också till skillnad från andra bolag som va dyng tjuriga...

Jag tänkte också använda mig av dom.. men för mig skulle det kosta 750 kr i månaden!!? Kan det bero på att jag använde mig av insplanet eller att min hoj är nyare? Jag är 26, kort 1 år..



Startade Ninjan för första gången idag efter vinter dvalan!! Med lite hjälp av batteriladdaren så hoppade den igång å spann som en katt!! Nu får de bli lite varmare väder så man kan ta jungfruturen för i år!!

Vilka ska åka till Gotland då i sommar? Skulle va kul å veta om de kommer många Super Ninjas dit?

Jag är jävligt sugen! ..dock vet jag inte om jag har ekonomi nog.. Men hade uppe en fråga här om folk var sugna på en ev ZX9R träff, några ninjas här var intresserade så det är kanske dax för en trådlyft? Skulle vart najs å mötas upp i mitten av svea nånstans å ha en liten happening av något slag. Kanske tälta å bärrsa! Nå vad säger ni?? :fyllisar
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag släppte ut min på grönbete igår och det var tur det! Idag snöar det som fan... :)



.
 

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Hej hej alla glada igen :D Jag har en liten fråga om blinkers till min Ninja.. Någon som har ett bra tips på vart man kan inhandla några riktigt fina miniblinkers ( Fram ) ? Förra ägaren hade bytt till små därbak men lämnade fram orginal, så jag blev sugen på att byta dem. Har surfat runt på alla möjliga ställen efter dem men inte hittat något som faller mig i smaken. Trevlig kväll på er o tack för alla goda råd o tips jag fått hittills.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top