ZX9R-tråden

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Sturup
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Jag skulle aldrig köpa nån. Kolla om det bubblar och luktar/ser ut som bensin i expansionskärlet och om pumpen fuktar.

Kolla efter svensålda 98:eek:r som är reggade som 55kW. Jag hade en sån men ingen tror mig när jag påstår att jag inte betalade för fulleffekt :D

Jag har en sådan =) Väldigt billig i försäkring. Efter höjningen så kostar den mig 4500:- halv/helår.
 

PeterE

-
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Var har du fått tag på polykarbonatskivan nånstans??? ja har letat över i princip halva sverige och endast ett företag ville sälja till privatperson och d ligger i staffanstorp....lite långt från skövde...
Har kollat med elfa också och dom hade bara 500 mm långa...


Köpte polykarbonatskivan från ett företag i Göteborg som heter Plastbiten (http://www.plastbiten.se/). Var inga som helst problem att som privatperson köpa från detta företag. Skickade ett mail och fick svar samma dag.
Huruvida de skickar en beställning låter jag vara osagt; eftersom jag bor i Gbg så åkte jag bara dit och hämtade den. Formatet på skivan var heller inga problem, fick i princip välja själv, antar att de får över en hel del spillbitar. I alla fall så köpte jag en skiva med måtten 700x400mm och betalade ca 250kronor för denna.

När det gällde polykarbonat så kom denna endast i ofärgat tillstånd, hade annars ställt in mig på svart.
 

Fritzon

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
CBR1000RR
Jag köpte en Ninja igår med rasad motor så här är några bilder på hur den ser ut just nu :)

Inte mycket för världen...
 

Bifogat

  • DSCN2685.jpg
    DSCN2685.jpg
    31.8 KB · Visningar: 147
  • DSCN2695.jpg
    DSCN2695.jpg
    31.1 KB · Visningar: 136
  • DSCN2698.jpg
    DSCN2698.jpg
    26.2 KB · Visningar: 122

endurance

slangåkare
Gick med
22 Dec 2006
Ort
hemma
Hoj
Superduke -07, H-berg 450 -09
Var har du fått tag på polykarbonatskivan nånstans??? ja har letat över i princip halva sverige och endast ett företag ville sälja till privatperson och d ligger i staffanstorp....lite långt från skövde...
Har kollat med elfa också och dom hade bara 500 mm långa...


Köpte polykarbonatskivan från ett företag i Göteborg som heter Plastbiten (http://www.plastbiten.se/). Var inga som helst problem att som privatperson köpa från detta företag. Skickade ett mail och fick svar samma dag.
Huruvida de skickar en beställning låter jag vara osagt; eftersom jag bor i Gbg så åkte jag bara dit och hämtade den. Formatet på skivan var heller inga problem, fick i princip välja själv, antar att de får över en hel del spillbitar. I alla fall så köpte jag en skiva med måtten 700x400mm och betalade ca 250kronor för denna.

När det gällde polykarbonat så kom denna endast i ofärgat tillstånd, hade annars ställt in mig på svart.


Låter suveränt, gbg åker man ju till titt som tätt.... (Nu ska det stylas)
Tack för hjälpen!!!
 

mowow_ninja

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Vislanda
Hoj
hojlös..!!
Tjena jag ska bytta bromsbelägg på min hoj..!! Vet inte riktigt va jag ska köpa för några ska vara några som tål lite eftersom jag kör en del på bana..!! nån som vet några bra belägg till ett ganska bra pris..??
 

Nike

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-9R 2002
Hallå!

Jag är på gång att åka upp till Sthlm för att köpa en zx9r -94a. Import 3900mil.29000:- begärt i annonsen. Lite lackskador men inget allvarligt.

Har ni några tips på vad jag skall kolla på den? Några vanliga fel?

Hur verkar priset?

Här är annonsen:
http://www.blocket.se/vi/12500881.htm

Tacksam för svar!!!!!

Riskabelt att köpa en så gammal sporthoj...
 

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Har hojen på service nu... Rätt billigt.. 2400mila med byte en bromsskiva fram plus vänster o höger klossar fram, plus shims till ventilspelet.. känns som hojbudgeten för iår är uppnådd och spräckt med råge! Aja kan glädja mig åt att den är välservad och lär ha lite finare gång efter det.. =)


//Mackan
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Hallå!

Jag är på gång att åka upp till Sthlm för att köpa en zx9r -94a. Import 3900mil.29000:- begärt i annonsen. Lite lackskador men inget allvarligt.

Har ni några tips på vad jag skall kolla på den? Några vanliga fel?

Hur verkar priset?

Här är annonsen:
http://www.blocket.se/vi/12500881.htm

Tacksam för svar!!!!!

vet inte om du hunnit köpa den.....
det vanligaste felet är att växellådan krånglar. den hoppar ur växel. sen är det att kolla allt annat. däck, drivpaket, packboxar, olja, lampor, dämpare, styrlager, bromsar, papperna......

priset är för högt tycker jag.....20-25 är mer lagom.
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag hämtade hem hojen igår efter bänkning och justering. Jag blev ganska förvånad över resultatet, 139,9 hk på bakhjulet!! Inte illa för en sån gammal häck... :tummenupp
 

Bifogat

  • zx9r 2.JPG
    zx9r 2.JPG
    119.7 KB · Visningar: 143

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
vet inte om du hunnit köpa den.....
det vanligaste felet är att växellådan krånglar. den hoppar ur växel. sen är det att kolla allt annat. däck, drivpaket, packboxar, olja, lampor, dämpare, styrlager, bromsar, papperna......

priset är för högt tycker jag.....20-25 är mer lagom.

Säljaren har sagt att det inte är några problem med den förutom lackskadorna. Planerar att åka upp i veckan.

Det finns ingen här på forumet som kan åka och provköra den mot betalning? Segt att åka från Gbg till Uppsala i onödan....

PM.a gärna eller maila om intresse finns!
 

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Hej jag har en fråga ang drevning.

Jag har sökt runt lite men hittar inte riktigt informationen jag vill ha..

Jag undrar om någon av er som åker ninja har drevat om era cyklar.. Funtar på att dreva ner den ett kugg fram och undrar hur stor skillnad det är. Har för mig att orginaldrevningen på en 98-01 ska vara 16/41


MVH
Mackan
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Säljaren har sagt att det inte är några problem med den förutom lackskadorna. Planerar att åka upp i veckan.

Det finns ingen här på forumet som kan åka och provköra den mot betalning? Segt att åka från Gbg till Uppsala i onödan....

PM.a gärna eller maila om intresse finns!

ja det är klart att säljaren säger att där inte finns några problem men man måste ändå kolla sånt som kan bli dyrt, tex växellådan.
Det gör man ju när man provkör den så de är inget märkligt med det.
Lycka till !
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tjena jag ska bytta bromsbelägg på min hoj..!! Vet inte riktigt va jag ska köpa för några ska vara några som tål lite eftersom jag kör en del på bana..!! nån som vet några bra belägg till ett ganska bra pris..??

Jag har kört Carbon Lorraine SBK3 på sistone, dom har hållt förvånansvärt bra, men jag kör väl ganska sakta... Kräver kanske lite värme innan dom blir riktigt bra ;) Dom senaste 2 bankörningarna har dom gnällt på att dom ser tunna ut, så jag tänkte byta. Men dom nya SBS beläggen är lika tjocka som dom gamla Carbon Lorraine beläggen.
 

sussan

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Timrå
Hoj
cbr 900rr
Hej jag har en fråga ang drevning.

Jag har sökt runt lite men hittar inte riktigt informationen jag vill ha..

Jag undrar om någon av er som åker ninja har drevat om era cyklar.. Funtar på att dreva ner den ett kugg fram och undrar hur stor skillnad det är. Har för mig att orginaldrevningen på en 98-01 ska vara 16/41


MVH
Mackan

Tjena Jag drevade om min 01a ett kugg fram och det blev stor skillnad.
Den blev mycket roligare att köra (Rekomenderas).

/ Roger
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Tjena Jag drevade om min 01a ett kugg fram och det blev stor skillnad.
Den blev mycket roligare att köra (Rekomenderas).

/ Roger

Bättre tryck i botten eller?
 

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Tjena Jag drevade om min 01a ett kugg fram och det blev stor skillnad.
Den blev mycket roligare att köra (Rekomenderas).

/ Roger


Tack för svaren.. då ska jag pröva det. Skall ioförsig kolla först vad som sitter på den nu. Men ni som har drevat ner ett kugg fram, orkade den varva ur på sexan då?

//Mackan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top