Jotnt
Ny medlem
Åsikt om denna hoj ?
http://www.blocket.se/vastmanland/Kawasaki_zx9_r_2500mil_32150102.htm?ca=18&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Kawasaki_zx9_r_2500mil_32150102.htm?ca=18&w=3
Ja på reg numret står den som röd hojen ....
Men enligt ägaren så e den i bra skick och väl vårdad (säger nog alla som säljer hoj dock) men frågan e om man orka chansa på att lägga tid på att åka och titta på den
Provkörning lär nog inte vara aktuellt så hur kan man avgöra om allt e ok på zx9?
Ja man kanske e för het på det...Man har ju ännu inte sålt den hojen man redan har heller .Kanske skulle börja med att försöka byta in den
istället för att det sluta med att man har 2 hojar stående där
Någon som vet om kåporna från en 00-01 zx-9 passar en 03:a?
Hur får man loss sitsen på en ZX9 00:a? Hur sitter sadeln fast? Och hur får man tillbaka den?
Skall ta ut batteriet och ladda det..
Det borde väl sitta en skruv med sexkantsskalle i bakkant sitsen?
Ta bort cutsen så skall du se den i bakkant![]()
Japp det köste sig. Däremot var den jävligt svår att få tillbaka. Sadeln tar i bakkåpan (bakdelen, men längst fram på denna) på sidan när man skall få ner den under den där bygeln. Men bänder man i sär kåpan så går det. Känns dock meckigt varje gång man vill tex ladda batteriet.
Det är ingen som möjligen har en oskadad tank till en ZX9R 94-97 eller 98-02 att sälja?? Repig gör inget men den får inte vara bucklig![]()
Hej
Jag har precis gått och köpt mig en ZX9R -97.
Nu har jag dock lite frågor som ni kanske kan hjälpa mig med?
-Det verkar knappt finnas några roliga grejer att montera tex annat baklyse, undertail, samt kraschpuckar till denna modell, när jag kollar runt så är det enbart till -98 och framåt, ingen som vet vart det finns lite grejer som passar iallafall kraschpuckar?
-Toppen verkar vara en känslig del, har läst lite i detta forum om att lack släpper och följer med ner i kylkanalerna, går detta att förhindra på något sätt, annan kylarvätska, byte rör??
Tack på förhand
Christoffer
Jag hade en 95:a som toppen strulade på. Först gick toppackningen, året efter uppstod sprickor mellan insug/avgas ventilsätena. Inte lätt att hitta toppar till de där gamla motorerna. Anledningen till strulet kan vara att vattenpumpen inte gör sitt jobb ordentligt, i kombination med hård körning.
Beträffande delar kan S-racing vara ett ställe att kolla med.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |