ZX9R-tråden

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
fundering; hur långt har era hojar gått och vilken årsmodell är det?
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Igår blev jag således efter långt letande ägare till en ZX9R -01 :tuttar
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Tjenare, har inte orkat läsa igenom alla sidor så jag ber om ursäkt om det varit uppe innan..

har lite problem med min zx9r från 99.. växlar bra när när den e kall eller man precis börjat köra.. men när den är körd 30-60 minuter och börjar bli riktigt varm, så har jag problem att få i 3ans växel, det e precis som om man får i ett friläge och skrapar och har sig.. detta är bara mellan 2an och 3ans växel, att växla ner från 4an till 3an går kanon.. men det e lite småjobbigt om man ska tävla mot en och man får växla 2-4 istället för 2-3..

någon som vet felet ? svårt att fixa ? dyrt om man lämnar in den ?

Tack på förhand!
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Har haft samma problem, det är lådan som är kass. Du måste lära dig att verkligen trampa till när du växlar annars har du snart en rasad låda, iaf 3ans växel. Dyrt att fixa, JA. Skulle jag ha lämnat in den för renovering så sa dom att priset låg på ca 20 000:- Själv så köpte jag en beggad motor från en demontering som inte hade gått så långt och bytte själv, kostade mig runt 10 000:-. Ganska lätt att byta själv.
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Hur mycket ventilljud hör ni? Jag hör ventilklapper från framför allt vänster sida av motorn. Har ingen erfarenhet av rad 4or på MC, så jag jämför med hur mycket man hör från en bil.
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Min har gått 4036 mil - 96a tredje ägarn och har ett extremt missljud från ventilerna, det liksom knäpper och tickar så pass högt att det nästan överröstar avgasljudet :( men motorn går ändå skit bra (kör INTE med den, men på tomgång låter den bra) är tyvärr student så har ju inte råd o fixa maskinen i sommar heller :(
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
4500 mil -98 står dock still nu då en R1'a har tagit över mina känslor. Även fast den är nyrenoverad i växellåda mm. Lackad ram o sving samt Usd-gaffel mm gottigott. Blir dock att sälja.. onödigt att ha när den inte körs. Hoppas den hittar nytt hem till hösten :)
 

ninjakrille

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2011
Ort
trelleborg
Hoj
1995,kawasaki ninja zx9r
vattenpump

tjenar!
någon som har eller vet var man kan få tag i en vattenpump till min kawasaki zx9r från 95
tacksam för svar
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
tjenar!
någon som har eller vet var man kan få tag i en vattenpump till min kawasaki zx9r från 95
tacksam för svar

Jag tror att jag skall ha ett par stycken liggande? Fungerande naturligtvis:) Skall ner till Skåne på söndag och kika på hus och då skulle jag kunna ta med mig en?

Sänd ett PM om du är intresserad av att köpa:tummenupp
 

Lemån1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Ort
LUND
Hoj
1995, Kawasaki ZX-9
Hallå alla! Har en snabb fråga! När ni stänger av tänningen på hojen, sjunker tankmätaren ner i botten då? Det är nämligen så att min tankmätare stannarkvar och jag är rädd att den suger det sista ut mitt redan dåliga battri!! Det är en zx9r 95a jag har! Tacksam för något snabbt svar!!
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Hallå alla! Har en snabb fråga! När ni stänger av tänningen på hojen, sjunker tankmätaren ner i botten då? Det är nämligen så att min tankmätare stannarkvar och jag är rädd att den suger det sista ut mitt redan dåliga battri!! Det är en zx9r 95a jag har! Tacksam för något snabbt svar!!

Hej,
den stannar kvar i det läget den var i.
Tror inte att den drar någon ström, men jag kan ju ha fel.
Har för mig att den inte sjunker ner i botten eller höjer sig till toppen om man drar ur sensorkabeln vilket ju annars borde ske ifall den ständigt står på.
 

Lemån1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Ort
LUND
Hoj
1995, Kawasaki ZX-9
Hej,
den stannar kvar i det läget den var i.
Tror inte att den drar någon ström, men jag kan ju ha fel.
Har för mig att den inte sjunker ner i botten eller höjer sig till toppen om man drar ur sensorkabeln vilket ju annars borde ske ifall den ständigt står på.

Det har du ju rätt i! tack för svaret!
 

ninjakrille

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2011
Ort
trelleborg
Hoj
1995,kawasaki ninja zx9r
gaffelolja

hej, någon som vet vilken typ av gaffelolja man ska ha i en zx9-r -95
hittar det inte i manualen
tack på förhand
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Haft bågen en stund nu och måste säga, damn! Trodde att jag var hojfrälst, men efter denna cykel... ...kan sitte och smila en halv kväll hemma i soffan efter att man varit ute en vända på dagen! Inte utan att man börjar snegla uppåt, zx10, kan det vara roligt? :D
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Någon som vet något ställe som säljer krasch-puckar som passar rakt på ? eller måste man modifiera ? hojen är zx9r -99.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top