zx9r vs yzf1000

Tosson

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Orsa
Hoj
ZX9R -98 kx500 -93
Hej alla glada, nu är det även dax för mej att köpa en sportcykel:) fick lappen i måndags så det börjar klia i fingrarna nu.

Har kollat på många sportcyklar men det är zx9r och yzf1000 som jag fastnat för.Var inne på cbr900 men det jag har läst om den så verkar den vara ganska liten och jag är 193 lång och 130 pannor bred.

var och provade en zx9 -96 idag och jag satt fint på den faktiskt, vad var det för uppdateringar som gjordes på zx9 -98?

Kul och höra av er som har någon av dessa cyklar vad ni tycker och tänker om dom.

Eller har ni några andra vettiga förslag för 30-40k? helst vill jag ha en zx12 men den ligger utanför min budget tyvärr:(
 

bbird

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
kiruna
Hoj
honda
försök få tag på zx9 98 å uppåt,,nytt chassi motor mm,,å mycke mer hoj än yamman
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
tror x9:an fick sprutare och blev ett ton lättare till 98:a.
Har kört båda av nästan alla årgångar och x9:an är
överlägsen på allt. Det enda negativa man kan säga om zx9-r
är att lådan kan vara lite klonkig men det lär man sig leva med.
Mer pang för pengarna kan man inte få!
Men du skulle kunna köpa en slanig R1:a typ 99-00 för 40k, det är också
mycket båge per krona.

Det är ett jäfla bottenvrid i kawwan! :) Drar från 4500rpm!
 
Last edited:

Tosson

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Orsa
Hoj
ZX9R -98 kx500 -93
Tankar för infon. Ska väl ut åå pröva någon zx9r -98 men jag borde väl sitta lika bra som jag gjorde på 96:an.

Har även sett att man kan få tl1000r till skapliga priser..Är det någon ide att kolla på en sån eller är den på tok för liten åt mig tro...
 

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Uppsala
Hoj
ZX9R Ninja -98
Har en zx9r -97, polarn en -99.. Kan säga att man sitter mycket bättre på -97:) Sen att -99 är en helt ny hoj, det är en annan sak.. Är riktigt nöjd med min, kan ändå inte utnyttja alla egenskaper en nyare sporthoj har än, då jag tog kortet för nån månad sen.

Min polare hade en zx9a -94 innan -99, & han säger att det är en grym skillnad mellan dessa hojar.. Men men... Jag är nöjd med min som sagt..:yoparty
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har en zx9:a års.m. -00 och är riktigt nöjd med den. Jag hade en zx6r -96 innan och skilnaden på dem hojarna är natt och dag, zx9:an är en mycket störe hoj med mer vrid men den känns hundragånger lättare och smidigare. Det händ nog en hel del på de 4 åren. Kan ju bara tänka mig hur en zx9:a -96 känns (tung och osmidig) men jag har inte provat någon...
 

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
none
Har en kompis som har en TL1000 och den tycker jag känns liten. Är 1.90 lång och 110 kg bred.
Men prova och känn efter själv.

Har även sett att man kan få tl1000r till skapliga priser..Är det någon ide att kolla på en sån eller är den på tok för liten åt mig tro...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top