ZXR 400 är klass 7

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Alltså jag har lite svårt att förstå detta. De har satt en ZXR 400 som klass 7.
Så en ZXR 400 är att jämföra mot en R1, GSXR ... o andra 170 + hästars hojar? Denna hoj väger 165 kg och har 50 hästar typ. Toppar 200 på en bra dag med nerförsbacke, medvind och polisen i häcken.

Jag hade en briljant idé att köpa en sådan om jag någonsin ska köra på gata igen för en vettig peng, men så klämmer tjejen ur sig att den klassades som klass 7 när vi kollade hennes försäkring (500 i månaden för trafik).

Jag kanske missat någon logisk slutsats i kopplingen till klassningsregistret hos försäkringsbolagen? Vad gör egentligen en ZXR 400 till klass 7... där då R1 osv finns?

Nicotin

Guest
de där lät riktigt skumt... dom har inte missuppfattat uppgifter el så då ??
El kanske en till dåligt aprilskämt ??:D

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Svårt att tro att den kan hamna i klass 7 när tex
en SV 650 med 169kg/72 häst hamnar i klass 5.
Har ni hittat ett bolag med helt egna klassindelningar eller:va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kolla med fler bolag, en del bolag straffar hojar med vissa namn oavsett vilken klass de egentligen skulle hamna i. ZXR, GSX-R o s v.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Intressant. jag försäkrar min VFR400 NC30 4500:- helförs/helår. hos Bilsport-MC De klassar vfr400 och zxr400 lika. försäkringen gäller på bana. Testa kalkylatorn på deras hemsida.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hmm, kanske finns lite hopp. Ska kika närmare på detta när saker o ting lugnar ner sig runtomkring mig. Huvudsyftet med att köra på gata för mig kommer bli att åka till träffar o vara social. Har nada behov av effekten menar jag. Fast lite styling lär ju behövas på den.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Så en ZXR 400 är att jämföra mot en R1, GSXR ... o andra 170 + hästars hojar? Denna hoj väger 165 kg och har 50 hästar typ. Toppar 200 på en bra dag med nerförsbacke, medvind och polisen i häcken.

Jag hade en briljant idé att köpa en sådan om jag någonsin ska köra på gata igen för en vettig peng, men så klämmer tjejen ur sig att den klassades som klass 7 när vi kollade hennes försäkring (500 i månaden för trafik).

Jag kanske missat någon logisk slutsats i kopplingen till klassningsregistret hos försäkringsbolagen? Vad gör egentligen en ZXR 400 till klass 7... där då R1 osv finns?

nu bor vi iofs på olika ställen men jag pejar typ 400 i mån halv på en zxr750 :va
den räknar dom på fulleffekt fast de står 80 hk i regbeviset..
dom räknar på 100 hk typ.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Det där låter helt sjukt, ring till ett annat bolag.

Hos bilspor och mc så betalar jag 1300 Hel/Hel för min vfr400nc24.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R

Du får köpa tillbaka din gamla ZXR400 som du ägt en gång i tiden till ett förmånligt pris om du vill Swedie.
Den klassas som klass 5 som den ska men går som in i helvete.

Hör av dig om du är intresserad, det är ett misstag om du ungår denna skönhet: http://www.blocket.se/vi/11477041.htm?ca=23_3_s

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2871380 Du får köpa tillbaka din gamla ZXR400 som du ägt en gång i tiden till ett förmånligt pris om du vill Swedie.
Den klassas som klass 5 som den ska men går som in i helvete.

Hör av dig om du är intresserad, det är ett misstag om du ungår denna skönhet: http://www.blocket.se/vi/11477041.htm?ca=23_3_s
Den lät som en diesel när jag ägde den. Låter den fortfarande så?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Har inte du spons från Aprilia? Tycker du ska tjata till dig en Tuono Factory istället, den är nog roligare på gata än en ZXR 400! :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...