Alltså jag har lite svårt att förstå detta. De har satt en ZXR 400 som klass 7.
Så en ZXR 400 är att jämföra mot en R1, GSXR ... o andra 170 + hästars hojar? Denna hoj väger 165 kg och har 50 hästar typ. Toppar 200 på en bra dag med nerförsbacke, medvind och polisen i häcken.
Jag hade en briljant idé att köpa en sådan om jag någonsin ska köra på gata igen för en vettig peng, men så klämmer tjejen ur sig att den klassades som klass 7 när vi kollade hennes försäkring (500 i månaden för trafik).
Jag kanske missat någon logisk slutsats i kopplingen till klassningsregistret hos försäkringsbolagen? Vad gör egentligen en ZXR 400 till klass 7... där då R1 osv finns?
Så en ZXR 400 är att jämföra mot en R1, GSXR ... o andra 170 + hästars hojar? Denna hoj väger 165 kg och har 50 hästar typ. Toppar 200 på en bra dag med nerförsbacke, medvind och polisen i häcken.
Jag hade en briljant idé att köpa en sådan om jag någonsin ska köra på gata igen för en vettig peng, men så klämmer tjejen ur sig att den klassades som klass 7 när vi kollade hennes försäkring (500 i månaden för trafik).
Jag kanske missat någon logisk slutsats i kopplingen till klassningsregistret hos försäkringsbolagen? Vad gör egentligen en ZXR 400 till klass 7... där då R1 osv finns?