ZXR 750 -89 Till ZX7R -97

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
morecore skrev:
2202414 Hoppas det blir som bilden!

Det blir det.. Jag hittade bilden på den där ZX7R:en men då var den helsvart.. och "moddade" dit gröna fälgar och ungefär dom dekaler jag vill ha. Så det där är tanken

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
PerryMason skrev:
2202426 Det blir det.. Jag hittade bilden på den där ZX7R:en men då var den helsvart.. och "moddade" dit gröna fälgar och ungefär dom dekaler jag vill ha. Så det där är tanken

Ser ju riktigt bra ut det där :yoparty :tummenupp Klart läcker förändring av
Stefans Gammel!
lite fler bilder?
// Offroad

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
Offroad skrev:
2202734 Ser ju riktigt bra ut det där :yoparty :tummenupp Klart läcker förändring av
Stefans Gammel!
lite fler bilder?
// Offroad

Hehe Jodå, Han hette stefan han jag köpte den av ;)
Har en hel del bilder. Men det mesta kommer jag lägga upp sen när den är helt klart. Finns ju en hel del fler bilder på www.teamrackel.com

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
PerryMason skrev:
2203634 Hehe Jodå, Han hette stefan han jag köpte den av ;)
Har en hel del bilder. Men det mesta kommer jag lägga upp sen när den är helt klart. Finns ju en hel del fler bilder på www.teamrackel.com
Jo den hojen har jag kört, Stefan som du köpte den av är en Polare/jaktkamrat/hojkompis
// Offroad

tstyle

TSTYLE.se
Gick med
5 May 2004
Hoj
2008, Ducati, 1098
Inte svart...

Hojen kommer se GRYMT hemmabyggd ut om du kletar dit svart förg med några gröna duttar! Brrr....

/T

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
All-in! skrev:
2209194 Allt är lackat :)

Bilder!!... :yoparty[/QUOTE]

Nu är allt monterat :yoparty

Fick en riktig heldag i garaget. Då jag fick bygga ny främre infästningsram till instrumenteringen, termostathuset, Och allt för att passa in nya ZX7R lyktan. Och infästningen till denna.

Två små teaser bilder.. Tyvärr skitig efter premiärturen.... Resten med info och fler bilder just upplagt på www.teamrackel.com/zxr.htm

Bifogat

• svarthbliten.JPG
    svarthbliten.JPG
    91.1 KB · Visningar: 89
  • svartvfliten.JPG
    svartvfliten.JPG
    84.6 KB · Visningar: 115
  • svarttankliten.JPG
    svarttankliten.JPG
    102 KB · Visningar: 90

tstyle

TSTYLE.se
Gick med
5 May 2004
Hoj
2008, Ducati, 1098
Bara spruta om då. Det är ett imponerande jobb du lagt ned på hojjen. Men, den ser som sagt ut som en vurpad och lagad ZX7. Var det tanken?

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
tstyle skrev:
2218923 Bara spruta om då. Det är ett imponerande jobb du lagt ned på hojjen. Men, den ser som sagt ut som en vurpad och lagad ZX7. Var det tanken?

HAHAHAHA...
Läste lite i dina tidigare inlägg i andra trådar, du verkar vara en positiv och harmonisk människa :)
Men om den nu ser ut som en vurpad och lagad ZX7R så är jag nöjd med en vurpad och lagad ZX7R.. jag är då nöjd med den nu :tungan
Tanken från början vara att ha nåt som inte alla andra har. Och nu har jag en "vurplagad" Zx7-RR med galet billig försäkring :banana

Last edited:

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
PerryMason skrev:
2219132 HAHAHAHA...
Läste lite i dina tidigare inlägg i andra trådar, du verkar vara en positiv och harmonisk människa :)
Men om den nu ser ut som en vurpad och lagad ZX7R så är jag nöjd med en vurpad och lagad ZX7R.. jag är då nöjd med den nu :tungan
Tanken från början vara att ha nåt som inte alla andra har. Och nu har jag en "vurplagad" Zx7-RR med galet billig försäkring :banana
nja.. det du har nu är en översminkad osmidig gammal fet tjej med breda höfter och dålig personlighet men i en snygg klänning.. :rolleyes:
vissa nöjjer sig med replicaferraris byggda av skrotiga pontiacs, andra inte..
Jag måste bara fråga hur mycket spektaklet har kostat dig i pengar och timmar?

Hursomhelst imponerande arbetsvilja
:tummenupp

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
SISU skrev:
2223987 nja.. det du har nu är en översminkad osmidig gammal fet tjej med breda höfter och dålig personlighet men i en snygg klänning.. :rolleyes:
vissa nöjjer sig med replicaferraris byggda av skrotiga pontiacs, andra inte..
Jag måste bara fråga hur mycket spektaklet har kostat dig i pengar och timmar?

Hursomhelst imponerande arbetsvilja
:tummenupp

Arbetstimmar vill jag inte räkna alls :va Och det går ju inte sätta ett värde på.. Men roligt har jag haft :)
Kostnaden är ungefär 6400:- Med lack, all plast material till ramen m.m Så totalt sett på hojen så har jag inte alls lagt ut mkt pengar då jag köpte den för ett överkommligt pris

Nu kommer fälgarna att få polerad kant och silverlackat centrum. Även alla dekaler kommer bli i silver / crome look

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
PerryMason skrev:
2224164 Arbetstimmar vill jag inte räkna alls :va Och det går ju inte sätta ett värde på.. Men roligt har jag haft :)
Kostnaden är ungefär 6400:- Med lack, all plast material till ramen m.m Så totalt sett på hojen så har jag inte alls lagt ut mkt pengar då jag köpte den för ett överkommligt pris

Nu kommer fälgarna att få polerad kant och silverlackat centrum. Även alla dekaler kommer bli i silver / crome look

Nice :tummenupp
Jag tycker då att det är kul att ngn vågar gå sin egen väg.
Känn dig stolt du har gjort det SJÄLV.

johan_2

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
cbr900rr streetfighter
tstyle skrev:
2218923 Bara spruta om då. Det är ett imponerande jobb du lagt ned på hojjen. Men, den ser som sagt ut som en vurpad och lagad ZX7. Var det tanken?

Tycker du har gjort ett grymt jobb med cykeln :tummenupp
Shit va nice de blev!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept