Zxr 750 Bygge

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Jaha så det va min gamla ZXR som jag trodde :)

Ser ju helt klart annorlunda ut. Själv körde jag nog säkert 5 mil med den innan jag sålde den :)

Kul mods du gör. Keep it up

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Kul bygge.. :tummenupp
Men jag tycker att du ska skippa slangarn,såga av rörstumparna å be lackarn att han spacklar igen hålen..mycke cleenare look...har gjort det på mit bygge.
Här är ifs en taskig bild..

Bifogat

• Tank.jpg
    Tank.jpg
    4.7 KB · Visningar: 678

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Du får låtsas att den runda ringer till höger är en lampa. Och ha överseende med färgen, jag är nämligen färgblind :)

Jag tycker oxå slangarna ska bort. Dom är sjukt fula.
Hur kul är det att man kommer se två slangstumpar i fronten?
Inte alls. Du kan ju ha det hålet till att leda ner kyla till luftburken istället, typ en egen luffarturbo. Hade ju varit ascoolt, frågan är bara hur det skulle bli i praktiken.

Bifogat

• Hoj projekt 050.jpg
    Hoj projekt 050.jpg
    93.3 KB · Visningar: 263

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
yonsson skrev:
Du får låtsas att den runda ringer till höger är en lampa. Och ha överseende med färgen, jag är nämligen färgblind :)

Jag tycker oxå slangarna ska bort. Dom är sjukt fula.
Hur kul är det att man kommer se två slangstumpar i fronten?
Inte alls. Du kan ju ha det hålet till att leda ner kyla till luftburken istället, typ en egen luffarturbo. Hade ju varit ascoolt, frågan är bara hur det skulle bli i praktiken.
Den är ju röd!!! :D slangarna ska va kvar, punkt.

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Tackar alla kommentarer... men aaaah! detta gör mig galen!
om jag ska vara ärlig så blir hojen klar om jag struntar i slangarna som många säger... men slangarna är rätt tuffa också tycker jag... men är det bra om man spacklar igen hålen? dom är väl till för att kyla sopm sagt? så hur blir det om den inte kyls?

Tack för färgen... haha... den kommer ju se nice ut i grönt. :D

Most! har du glasen till salu på din r6 lykta?

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Jag gillade jätte mycket fitt projekt och följde den med stort intresse. Allt var skit snyggt ända tills du satte in lyssen, fram och bak. Personligen så tycker jag att det blev lite fulare nu, inget påhopp eller något, smaken är ju som baken, men jag föredrar diskretta eller snygga när de syns. Det blir säkert snyggt när du är klar men just nu ser det för "vanligt" och "biligt" tycker jag. Men jävligt kul projekt ändå :tummenupp

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
LeXi skrev:
Jag gillade jätte mycket fitt projekt och följde den med stort intresse. Allt var skit snyggt ända tills du satte in lyssen, fram och bak. Personligen så tycker jag att det blev lite fulare nu, inget påhopp eller något, smaken är ju som baken, men jag föredrar diskretta eller snygga när de syns. Det blir säkert snyggt när du är klar men just nu ser det för "vanligt" och "biligt" tycker jag. Men jävligt kul projekt ändå :tummenupp

Hm, tackar... jo det arbetas ju på fronterna... så jag hoppas att alla kommer kunna vara nöjde med resultaten i slut ändan.

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Jag körde utan slangar, fast jag hade ju inga kåpor på min så de kylde väll så kanske? Höj upp röven lite till, den är lite för låg. Och jag väntar på glas framför lyserna och större hål för lyserna då. :7peta :tummenupp

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Sadam skrev:
Jag körde utan slangar, fast jag hade ju inga kåpor på min så de kylde väll så kanske? Höj upp röven lite till, den är lite för låg. Och jag väntar på glas framför lyserna och större hål för lyserna då. :7peta :tummenupp

Själv klart så ska det bli en förbättring i fronten... men tyvärr tror jag inte att jag vågar borra igen så nära dom andra hålen... så baken blir nog så låg tyvärr.. men jag hade velat ha en någon cm högre jag med. :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Robban Nr1 skrev:
Själv klart så ska det bli en förbättring i fronten... men tyvärr tror jag inte att jag vågar borra igen så nära dom andra hålen... så baken blir nog så låg tyvärr.. men jag hade velat ha en någon cm högre jag med. :tummenupp
Antar att det är bra mkt lättare att fixa och montera små lysen som du har nu, men det ser hmm... det ser ut som ett hemma bygge i rätt bemärkelse, med 2 små runda enkla lysen. Inte funderat på ett tex, R6 lyse endast på ena sidan eller liknande? Eller något annat alternativ, om man ska kolla upp olika modeller på lysen. Hade du haft en nyare variant av zxr 750 kunde du kanske tagit dem ljusen, då de var ganska små hade jag för mig...

Bara en tanke...
Bakljuset blev helt ok, inte allt för avancerat men snyggt.
Och glöm inte sätta på ett litet galler på luftintaget i kåpan.
mvh jonas

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Skär ut lite plast i fronten och gör egna light lids i tonat glas (plexi eller what ever)
Det kommer sitta som ett smäck och göra hojen ännu snyggare!

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
morecore skrev:
Antar att det är bra mkt lättare att fixa och montera små lysen som du har nu, men det ser hmm... det ser ut som ett hemma bygge i rätt bemärkelse, med 2 små runda enkla lysen. Inte funderat på ett tex, R6 lyse endast på ena sidan eller liknande? Eller något annat alternativ, om man ska kolla upp olika modeller på lysen. Hade du haft en nyare variant av zxr 750 kunde du kanske tagit dem ljusen, då de var ganska små hade jag för mig...

Bara en tanke...
Bakljuset blev helt ok, inte allt för avancerat men snyggt.
Och glöm inte sätta på ett litet galler på luftintaget i kåpan.
mvh jonas

Tackar... jo jag har funderat lite på det... men det ska väl bli en bättre och aggresivare front med lysena typ som r6 eller r1.

M:et skrev:
Skär ut lite plast i fronten och gör egna light lids i tonat glas (plexi eller what ever)
Det kommer sitta som ett smäck och göra hojen ännu snyggare!

Det är ungefär så jag har tänkt att göra... :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Robban Nr1 skrev:
Vad tror ni om denna panel?(se länk) får nämligeni nte plats med min gamla så jag letar efter en ny, om man inte fifflar lite med den gamla och gör egna fästen. :rolleyes:

Någom som har köpt denna modell?
http://www.locknersbilochmc.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=1434

Nån la ut en tråd med en hastighets mätare, som funkade som en cykeldator men gjord för mc. den lyste blått o snyggt. från lqt racing.....eller vad det heter (nån vet nog vilken tråd ja menar) Men den kostade 2 laxar...

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
morecore skrev:
Nån la ut en tråd med en hastighets mätare, som funkade som en cykeldator men gjord för mc. den lyste blått o snyggt. från lqt racing.....eller vad det heter (nån vet nog vilken tråd ja menar) Men den kostade 2 laxar...

Jag har en sån här liggandes som jag nån dag ska få fast på hojen. Borde va snygg nog för en Sporthoj oxå tycker jag. Funktioner har den iaf till tusen. Enda nackdelen är väl att man inte kan ha lampa konstant

endurance.jpg

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
oXydex skrev:
Jag har en sån här liggandes som jag nån dag ska få fast på hojen. Borde va snygg nog för en Sporthoj oxå tycker jag. Funktioner har den iaf till tusen. Enda nackdelen är väl att man inte kan ha lampa konstant

endurance.jpg

Jo den har jag sett ett par ggr. :)
Hm, tycker ju själv att det är en fördel att ha lampa hela tiden, då man kanske kör när det är lite mörkt. annars verkar den ju helt ok! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...