ZXR400 tips

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Sitter just nu med ett feta smile på läpparna, skall hämta hem en zxr 400 från Tyskland!!! *wii*

Däremot är detta min första hoj, och jag skulle behöva lite tips angående importen.
Vad ska man tänka på, jag har fått bilder och info om hojjens standard osv... inte så mycket mer egentligen, har bett att dem ska faxa köpbeviset och reg.beviset..
Något speciellt man ska tänka på???

Tack Tack

:tummenupp

Haze

don't go die on me now!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
ingen längre.. =(
Grattis till hojjen (i förskott)!

Egentligen är det enligt mina erfarenheter (har hämtat 2 hojjar vid 2 olika tillfällen) bara 1 sak som är riktigt viktig - registreringsbeviset. I tyskland funkar det så att den som har reg.beviset i sin hand också är ägare till fordonet. Åk därför ner en vardag då alla banker och kreditinstitut är öppna. Reg.beviset är i stort sett alltid inlåst i ett bankfack.

Sen måste du ju vara säker på att hojjen uppfyller dina förväntningar och att priset är det rätta, men det är ju självklarheter...

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Haze skrev:
Grattis till hojjen (i förskott)!

Egentligen är det enligt mina erfarenheter (har hämtat 2 hojjar vid 2 olika tillfällen) bara 1 sak som är riktigt viktig - registreringsbeviset. I tyskland funkar det så att den som har reg.beviset i sin hand också är ägare till fordonet. Åk därför ner en vardag då alla banker och kreditinstitut är öppna. Reg.beviset är i stort sett alltid inlåst i ett bankfack.

Sen måste du ju vara säker på att hojjen uppfyller dina förväntningar och att priset är det rätta, men det är ju självklarheter...

Tackar o bugar!
Kommer inte bli så att jag hämtar den, de skickar upp den istället åt mig.
Tack för tipset angående Reg.beviset, det ska jag komma ihåg.
Hon ska faxa mig/skicka via post regestrerings beviset och köpebeviset..

såå glad!!!!! :D :D

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Jag körde 2000 mil med min gamla ZXR 400. Den är kanonrolig på kurviga vägar och går rätt juste med tanke på slagvolymen.. Skitbra förstahoj!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Pålle skrev:
Jag körde 2000 mil med min gamla ZXR 400. Den är kanonrolig på kurviga vägar och går rätt juste med tanke på slagvolymen.. Skitbra förstahoj!

Oj, det var långt. Hur långt hade Swedie kört med den? Jag minns inte hur långt den gått nu..........

Jag hade oxå en ZXR400 som första hoj, fast köpte en koloss sen..... Saknaden blev för stor så jag köpte en ZXR400 förra året.
Jag ska snart ta ut den och längtar utav bara helvete på den dan.

750RR

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...