vvs skrev:ZZR 1100 tråden. Är det någon mer som kör zzr 1100 här på forumet ? Hade varit kul att diskutera hojen.
Hej Stephenj, kul att se att någon annan åker samma hoj, den är ju inte så vanlig precis, inte här runtomkring i alla fall. Jag har inte ägt min så länge, bara sen i början på hösten så jag har bara kört kanske 100 mil med den. Däcken var dåliga så det blev kanske inte så rättvist men nu sitter nya sulor både bak å fram. Köpte Bridgestone, fick bra pris på de sista som däckmakaren hade hemma, tror de heter 208 någonting, sporttouring. Fick betala 3000 kr både bak å fram färdigt på hojen så nu känns det nog som en ny hoj. Mekar du själv med din ?stephenj skrev:Självklart! Lite mycket snö just nu så det blir mest torrgasning i garaget...
vvs skrev:Hej Stephenj, kul att se att någon annan åker samma hoj, den är ju inte så vanlig precis, inte här runtomkring i alla fall. Jag har inte ägt min så länge, bara sen i början på hösten så jag har bara kört kanske 100 mil med den. Däcken var dåliga så det blev kanske inte så rättvist men nu sitter nya sulor både bak å fram. Köpte Bridgestone, fick bra pris på de sista som däckmakaren hade hemma, tror de heter 208 någonting, sporttouring. Fick betala 3000 kr både bak å fram färdigt på hojen så nu känns det nog som en ny hoj. Mekar du själv med din ?
Hej Old but fast, här är ingen som snyltar alla får va med.Old but fast skrev:Hej! Kör en gammal GPZ-1100 -95 (8000mil på mätaren!), "släktning" med ZZR-1100 då de har en hel del gemensamt. Bl.a motorn, fast nedtrimmad i GPZ-1100 till 128hk för att passa touringåkandet bättre, och instrumenteringen är i princip likadan. Det finns nog en hel del annat gemensamt..
Jaja.. jag skall inte snylta på er tråd, tycker det är kul med en ZZR-1100 tråd då det säkert finns lösningar och problem som är gemensamma.
Ville bara säga hej!
Old but fast skrev:Hej! Kör en gammal GPZ-1100 -95 (8000mil på mätaren!), "släktning" med ZZR-1100 då de har en hel del gemensamt. Bl.a motorn, fast nedtrimmad i GPZ-1100 till 128hk för att passa touringåkandet bättre, och instrumenteringen är i princip likadan. Det finns nog en hel del annat gemensamt..
Jaja.. jag skall inte snylta på er tråd, tycker det är kul med en ZZR-1100 tråd då det säkert finns lösningar och problem som är gemensamma.
Ville bara säga hej!
Har just varit i verkstaden och kollat framgaffeln, trodde inte att den var justerbar i dämpningen också, men det var den. Har ju knappt hunnit att bekanta mig med den ännu.stephenj skrev:Skönt med nya däck, det lät som om du fick dem billigt! Det viktiga är att det är ZR däck bara ;-)
Mekar o mekar...fick byta motor förra säsongen då jag hittade en vevstake på garagegolvet, men det gjorde jag inte själv, började titta på det men det kändes bättre när ett proffs gjorde jobbet. Trimmet skulle ju flyttas också och då underlättar det om man har bromsbänk i garaget som han har
vvs skrev:Har just varit i verkstaden och kollat framgaffeln, trodde inte att den var justerbar i dämpningen också, men det var den. Har ju knappt hunnit att bekanta mig med den ännu.
har du ägt din länge? vilken årsmodell är det på din ? Motorras låter allvarligt vad hände ?
Ändrade de inte en hel del på modell -93 å framåt ?stephenj skrev:Har faktiskt bytt min framgaffel, generalknas på kawor; läckande packboxar. Bytte packboxar 4 ggr sedan ledsnade jag och bytte hela gaffeln och nu har de hållit tätt (ta i trä).
Jag har en 92:a, finns bilder på den i referens biblioteket hos mcpoolen http://www.mcpoolen.se/mc/1992/kawasaki/zzr1100.html
Motorraset är ett annat generalknas fast på zzr:en, smörjningen mellan 3:e o 4:e cylindern. Vad som hände med min var att jag kom åkande "lugnt" hem från jobbet, på sista raksträckan innan huset så känner jag att jag tappar ork, varvar till lite och tittar i backspegeln, en rökridå ligger tätt över den senaste kilometern. Bilarna jag kört om kan inte ha sett något utav vägen!...
Eftersom jag körde 26-27 (mil per timme som man räknar på zzr:en) så kunde jag rulla hela vägen in på tomten. Väl inne vid gargaget rykte hojen som en dåligt rengjord utegrill .
Jag kontaktade min kompis (Reuterholt här på forumet) som tävlat med zzr motorn och bad honom om hjälp. Han sa att jag skulle strippa hojen och komma över så skulle han titta på den. När jag tog av kåporna så klånkade det till på garagegolvet, jag böjde mig ned och såg en vevaxel och lite annat där.
Ringde upp Reuterholt och frågade om inte vevaxlar och grejer skulle sitta på insidan? och det skulle de visst. Därav motorbyte som blev billigare....nu har Henning som mekade ihop den åt mig öppnat smörjkanalerna så det förhoppningsvis inte händer igen.
vvs skrev:Ändrade de inte en hel del på modell -93 å framåt ?
På min är kamaxlarna bytade, hojen är köpt i Tyskland av en kompis -97 och den är egentligen en Engelsk hoj ( krångligt ). Det sitter miles mätare men även kilometerräknare. Hojen är en -93 a, svart och grå.stephenj skrev:Du hoppas det va? Man ska nog kolla upp det...har träffat på ett par ras genom åren
jezziiie skrev:Jag har en ZZR 600!
kwak 4ever skrev:Har en ZZR1100 -94, som är importerad från Tyskland....Den går som ett spjut och jag är helnöjd. Det är min första hoj så jag har inte mycket att jämföra med : ) Men jag har riktigt bra körställning trots mina 195 cm...Jag är ju begränsad till "STORA" hojjar tack vare min längd. Jag tänker väl på sikt byta till ZZR1200 eller Honda Blackbird...Kanske en Hayabusa .... MAHAHAHH
Har ni med 1100 märkt att den är rätt slö på 2, 3an upp till kanske en 80-90 km/h sedan bär det av som ett skållat ollon?!?!?!!?
Vet inte om det bara är min som beter sig så...Den är ju ändå 12 år gammal nu och har gjort en 4500 mil.... Men som sagt, jag är helnöjd!!
Någon som bor i Halmstad området och har en ZZR1100? Ta en fika nångång ?
Magnus
Robban_C skrev:I mitten av 90-talet fanns alltså ZZR1100 och nu kommer ZZR1400.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |