Lasse.Nemeth
Ny medlem
Tycker det är hög tid att starta en tråd för Kawas lågflygande missil. Alla ägare av en sådan är välkomna att tycka och tänka, allt från teknik till design.
Är inte ägare till en sådan, men måste påpeka att den hojen är förbannat grym!
Jag kan säga att det är en fantastisk upplevelse!
Silkeslen motor och kraft så det räcker!! (blir lite över tom)
Har testat en hel del hojar under mina dagar och alla har sin tjusning men....ja den är grymmmmmmmmmmmm!!
ZZR 1400
Jag kan säga att det är en fantastisk upplevelse!
Silkeslen motor och kraft så det räcker!! (blir lite över tom)
Har testat en hel del hojar under mina dagar och alla har sin tjusning men....ja den är grymmmmmmmmmmmm!!
ZZR 1400
Fast oj vad du kommer att få brottas med den ute på Hälla.
Hehehe ja du....får nog först rasta den på lite mer moderata kurvor innan den hamnar där.
Blir nog en tur ner till de fria farternas land den 4 juli först.
Tänkte dra ner till busa träffen i Köln med några galningar på sina "Sporttourers+"
Men man får väll kolla på er andra som har lite mer lättsvängda maskiner.
/Dimman
Hej, är det någon som har gjort följande bitar.
Jag är i fas med att byta däck och funderar på att byta dimensionen bak från 190/50 till 190/55, jag skulle vija få upp rumpan lite. Någon som har provat med 190/55 i bakdäck.
Kör man lite fortare och bromsar så är den så mjuk i fram. Har någon jobbat med framgaffeln för att få den lite styvare/hårdare. Någon som bytt fjädrar, fyllt på lite mera olja, dragit åt några snäpp. Berätta.
Nyfiken
Jag kör men 190/55-17 (Bridgestone BT002 Pro Type 3) på bana & det känns bra, har även testat på vägen & känner inga vobblingar eller att den blir ostabill på annat sätt. (Har satt dit styrdämpare!)
Har justerat om förspänning, kompresion & retur fram för den niger så,
det blev bättre men fortfarande för mjuk så jag funderar på att byta fjädrar & kolla på en annan olja för att få den lite hårdare, men inte hunnit ännu.
Annars så tycker jag att det går att åka ganska fort med den på bana, det skrapar i lite på kåporna & fotpinnarna när det börjar gå lite fortare & man får hänga som en apa!
/// M[/QUOTE
Tack för tipsen. Det blir nog 190/55 bak och standard i fram. Jag har alltid gillat Metzler´s däck så ett par Metzler Sportec M3 låter väldigt intressant. Såg att dom tillverkas nu mera även i dimensionen 190/55.
Framgaffeln måste jag rota lite i hur man åtgärdar. Så jag återkommer när jag har kollat upp det hela.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |