Akuthjälp behövs! GSXR1100-papper...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!
Finns här någon på sh som har en servicebok eller verkstadshandbok eller något liknande för GSXR1100 -86 där ursprungseffekt och ursprungsvridmoment står? Alltså 130 hk/103 Nm. Och kan kopiera och faxa eller scanna och maila den sidan till mig? Det står ingenting om det i min Haynesbok, och bilprovningen vill ha någon typ av papper på detta på registreringsbesiktningen med turbogrejorna. Skulle vara från någon ordentlig och trovärdig bok, så jag tror inte att de godtar internetsidor... Men servicebok eller liknande var helt ok! Jag ska dit imorgon kl 14. Har ringt KGK Suzuki och en massa andra, men ingen kan hjälpa mig med det. I KGK's papper står det 74kW (100 hästar) eftersom de togs in strypta. De kan inte fixa andra papper på ostrypta effekten. Vad vridet i deras papper är vet jag inte, men jag MÅSTE ha tag på papper på vridet också! Alltså 103 Nm. Så jag hoppas på Er!!! Jag skulle bli mycket tacksam om någon kan lösa detta till mig! Det är väldigt akut... Min mail är: lahi@passagen.se och faxnumret skickar jag med pm till den som vill skicka. Fax eller mail kvittar. Skriv gärna i tråden eller skicka pm om du har skickat till min mail, eftersom jag inte kan kolla mailen här på jobbet. Kommer hem runt halv 7 imorgon och då kan jag kolla.

Myyyyycket tacksam för svar!!!

//Lars
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
MattE. skrev:
Tackar! Men jag sitter på jobbet hela natten och får inte ladda hem ett dugg här :mad: så det är lite kris... Blir ett jäkla liv om jag gör det. Servicemanualfilen är på 105 mb och skulle ta 14 timmar att ladda hem för mig där hemma! Även om jag börjar ladda när jag kommer hem i morgon så hinner jag inte. Och så vet jag inte om infon står där... min Haynesbok är ju något liknande, men där står ingenting. Lurigt...
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jag har en Suzukioriginal GSXR 1100 servicemanual och jag hittar ingen effektuppgift i den.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
gixxer_1255 skrev:
Jag har en Suzukioriginal GSXR 1100 servicemanual och jag hittar ingen effektuppgift i den.
Hmmm... det var ju inte bra... Står det möjligen i någon instruktionsbok kanske? Har du den? Är här någon som har den eller något annat papper eller intyg eller någonting?
 

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Kollade igenom en gammal instruktionsbok till en GSX 1100F -88 som jag har liggande. Hittade dock inga uppgifter om effekt i den. Inget som säger att det inte står i en GSX-R instruktionsbok ändå, men det är kanske inte så troligt. :(
Lycka till iaf!
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Nix det står ingen effekt i instruktionsboken
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lahi skrev:
Tackar! Men jag sitter på jobbet hela natten och får inte ladda hem ett dugg här :mad: så det är lite kris... Blir ett jäkla liv om jag gör det. Servicemanualfilen är på 105 mb och skulle ta 14 timmar att ladda hem för mig där hemma! Även om jag börjar ladda när jag kommer hem i morgon så hinner jag inte. Och så vet jag inte om infon står där... min Haynesbok är ju något liknande, men där står ingenting. Lurigt...

laddar ner de där han länkade till nere om 9 timmar få se vad som finns där
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
om du vill kan jag tanka hem & bränna det på en cd till dig..

så kan du höra av dig, så kan jag lämna den eller om du hämtar den. :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Mr Helmut skrev:
laddar ner de där han länkade till nere om 9 timmar få se vad som finns där
Ahaaaa! Tackartackar! Du är en klippa :tummenupp Så står det säkert inget om effekt och vrid i den... men man kan ju alltid hoppas!


wonderwizard skrev:
om du vill kan jag tanka hem & bränna det på en cd till dig..

så kan du höra av dig, så kan jag lämna den eller om du hämtar den. :tummenupp
Mycket snällt av dig, men när jag väl är hemma så kan jag ladda ner den själv till senare behov, men det tar 14 timmar. Hinner inte hämta och kolla igenom det ändå innan besiktningen imorgon kl 14, eftersom jag sover hela förmiddagen :rolleyes: Jobbat mina 12-timmarspass i några dagar nu med 3,5 timmar sömn mellan passen, så sömn behövs :hihi
Men jag tackar så mycket för erbjudandet :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Model: Suzuki GSX-R 1100
Year: 1986
Category: Sport

Engine and transmission
Displacement: 1052.00 ccm (64.19 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 130.00 HP (94.9 kW)) @ 9500 RPM
Compression: 10.0:1
Bore x stroke: 76.0 x 58.0 mm (3.0 x 2.3 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
More details Consult a Suzuki repair manual.
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 225.0 kg (496.0 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions: 110/80-18
Rear tyre dimensions: 150/70-18
Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Other specifications
Fuel capacity: 19.00 litres (5.02 gallons)​

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_1100_1986.php

Hjälper kanske inte men något i alla fall :rolleyes:

Tankar fortfarande, hoppas de löser sig... alltid coolt med turbo cyklar
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Mr Helmut skrev:
Model: Suzuki GSX-R 1100
Year: 1986
Category: Sport

Engine and transmission
Displacement: 1052.00 ccm (64.19 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 130.00 HP (94.9 kW)) @ 9500 RPM
Compression: 10.0:1
Bore x stroke: 76.0 x 58.0 mm (3.0 x 2.3 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
More details Consult a Suzuki repair manual.
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 225.0 kg (496.0 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions: 110/80-18
Rear tyre dimensions: 150/70-18
Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Other specifications
Fuel capacity: 19.00 litres (5.02 gallons)​

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_1100_1986.php

Hjälper kanske inte men något i alla fall :rolleyes:

Tankar fortfarande, hoppas de löser sig... alltid coolt med turbo cyklar
Tackar, men vridet stod inte där. Jag har letat upp några olika sidor med effekt och vriduppgifter som jag har skrivit ut. Får jag inte tag på uppgifterna från någon riktig och fullt trovärdig manual så ska jag slänga fram 30 st A4-sidor från olika internetsajter och försöka övertyga honom på det sättet :hihi
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
lahi skrev:
Tackar, men vridet stod inte där. Jag har letat upp några olika sidor med effekt och vriduppgifter som jag har skrivit ut. Får jag inte tag på uppgifterna från någon riktig och fullt trovärdig manual så ska jag slänga fram 30 st A4-sidor från olika internetsajter och försöka övertyga honom på det sättet :hihi

Glöm inte att du är tvungen att berätta hur det gick också! :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jag får inte ned något, har krånglat i natt, sorry.

Men berätta om du löste det och hur de gick.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
lahi skrev:
Tackar, men vridet stod inte där. Jag har letat upp några olika sidor med effekt och vriduppgifter som jag har skrivit ut. Får jag inte tag på uppgifterna från någon riktig och fullt trovärdig manual så ska jag slänga fram 30 st A4-sidor från olika internetsajter och försöka övertyga honom på det sättet :hihi

Lycka till, berätta hur det gick. Så att jag vet om det är någon mening att ens försöka besikta, annars får man välköra obesiktat enligt gammalgod tradition. :D

Har du monterar längre rör eller försöker du besikta med den korta stumpen?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Mr Helmut skrev:
jag får inte ned något, har krånglat i natt, sorry.

Men berätta om du löste det och hur de gick.
Nähä, jaja, men jag tackar för att du försökte! :tummenupp
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Om det finns något i de där dokumenten som är av värde så kan jag dra ner dom och faxa till dig lahi...
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag återkommer så fort jag är hemma igen! Ska bli spännande det här... men igår sade besiktningssnubben att om jag bara hade uppgifter på effekt och vrid och att de inte översteg original, så skulle det inte vara några problem! Får hoppas på det :)

Ang. avgasröret så har jag snickrat ihop ett 2"-rör hela vägen bak till en Yoshimura slipon. Ljudet var inga problem heller.

xyx skrev:
Om det finns något i de där dokumenten som är av värde så kan jag dra ner dom och faxa till dig lahi...
Tackar för erbjudandet! Riktigt snällt av dig, men jag ska iväg till SBP om en halvtimme och för mig skulle det ta 14 timmar att ladda hem... ligger på en riktigt seg server. Och så vet jag inte om uppgifterna står där eller inte. Lurigt det där...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lahi skrev:
Jag återkommer så fort jag är hemma igen! Ska bli spännande det här... men igår sade besiktningssnubben att om jag bara hade uppgifter på effekt och vrid och att de inte översteg original, så skulle det inte vara några problem! Får hoppas på det :)

Ang. avgasröret så har jag snickrat ihop ett 2"-rör hela vägen bak till en Yoshimura slipon. Ljudet var inga problem heller.


Tackar för erbjudandet! Riktigt snällt av dig, men jag ska iväg till SBP om en halvtimme och för mig skulle det ta 14 timmar att ladda hem... ligger på en riktigt seg server. Och så vet jag inte om uppgifterna står där eller inte. Lurigt det där...

A få höra hur det gick nu!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top