lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jippiiiiiiiii!
Ok, jag kan väl berätta då... Det gick KANON!!!! Wohoooo! (Här ska vara 3 st banansmileys men de funkar inte för mig) Han kollade inte ens igenom alla papper jag hade skrivit ut, utan han gick på uppgifterna som stod i den BikeTest-tidningen från -95 som jag hade med mig... Men det gör ju ingenting! Så nu är den reggad och klar med turbo! I de papperna jag hade med mig igår hade jag för högt vrid (den där godkända höjningen med 20 procent i effekt och 10 i vrid gällde tydligen inte på hojar), så jag hade nya papper idag med lite lägre laddtryck för att komma under originalvridet. Han undrade ju varför jag hade turbo när jag har lägre effekt än original, men sen sade han också "du höjer väl trycket till det dubbla när du kommer hem?" Njaaaa jaaa, eller nä, du skulle bara veta, ta det gånger 13... i papperna jag lämnade stod det nämligen "laddtrycksbegränsad till 0,1 bar" dvs. 67 kW (91 hk) och 89 Nm. Hehe! Fina kurvor...
Men det var en trevlig snubbe annars. Ha sade också att han hade inte med min "eventuella" laddtryckshöjning att göra, han struntade i det. "Då har du säkert nästan 150 hästar?" Ja, jo...
Så totala kostnaden blev 850 spänn. 250 för vägning, och 600 för registreringsbesiktningen.
Så nu ska här byggas om och pimpas lite!
Ok, jag kan väl berätta då... Det gick KANON!!!! Wohoooo! (Här ska vara 3 st banansmileys men de funkar inte för mig) Han kollade inte ens igenom alla papper jag hade skrivit ut, utan han gick på uppgifterna som stod i den BikeTest-tidningen från -95 som jag hade med mig... Men det gör ju ingenting! Så nu är den reggad och klar med turbo! I de papperna jag hade med mig igår hade jag för högt vrid (den där godkända höjningen med 20 procent i effekt och 10 i vrid gällde tydligen inte på hojar), så jag hade nya papper idag med lite lägre laddtryck för att komma under originalvridet. Han undrade ju varför jag hade turbo när jag har lägre effekt än original, men sen sade han också "du höjer väl trycket till det dubbla när du kommer hem?" Njaaaa jaaa, eller nä, du skulle bara veta, ta det gånger 13... i papperna jag lämnade stod det nämligen "laddtrycksbegränsad till 0,1 bar" dvs. 67 kW (91 hk) och 89 Nm. Hehe! Fina kurvor...
Men det var en trevlig snubbe annars. Ha sade också att han hade inte med min "eventuella" laddtryckshöjning att göra, han struntade i det. "Då har du säkert nästan 150 hästar?" Ja, jo...
Så totala kostnaden blev 850 spänn. 250 för vägning, och 600 för registreringsbesiktningen.
Så nu ska här byggas om och pimpas lite!