För Fabbe och Lion som lämnat oss

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Med tanke på vad som hänt tycker jag att det skulle kännas bra att åka gemensamt från GP till olycksplatsen imorgon/idag söndag 20/4.

Tid, plats och upplägg överlämnar jag till nån annan.

Men att ses nångång mitt på dagen tex. kl. 14 med ett gravljus i kutsen/fickan och en blomma skulle kännas som det minsta man kan göra.
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Självklart ska vi göra det, jag tänkte ändå själv åka dit ut och kolla....

Det känns overkligt och så jävla hemskt :gråta: Fabbe va och hjälpte mig med min hoj i Torsdags för vi skulle försöka hinna köra lite innan hans jobb, det hann vi inte så det blev en glass i solen på GP :) Sen skulle vi kört i fredags men jag blev tvungen att jobba. Och igår morse hade han skrivit till mig på msn "ut och kör med dig"....
FAN, det känns för jävligt :( :gråta:

Lion och jag tog våra körkort sammtidigt, och blev polare direkt :) Efter uppkörningen stack vi ut och körde till gottskär och sen till kungsbacka och käkade glass, också i solen....

Det känns förjävligt, både Fabbe och Lion va nära vänner och det känns som att jag faktiskt vill se platsen där det hände, och lägga en blomma och ett ljus.....

Jag kommer vara på GP kl 12 för jag vill inte vara hemma, så kom förbi GP när ni vill, så kan vi väl köra i sammlad trupp därifrån kl 14.00?

/ Stephanie
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Kommer ta bilen sen om någon vill åka med.
 
Last edited:

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Tankar går till nära och kära.

Kände inte killarna men jag är helt tagen av det som hänt nu...

Vila i frid.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Jag pratade precis med Fabbes Tjej, och hon vill ha sällskap till sjukhuset, så jag har lovat att följa med, Jag skulle uppskatta om ni inte åkte från GP utan mig, jag borde vara där till 13-14 tiden
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Fyfan, vi träffade ju Fabbe och dom andra vid macken i Hällingsjö. Detta måste hänt bara kort därefter. Satt och snackade med honom alldeles innan ju. Tänkte igår kväll att det kanske var dom, fyfan va hemskt. Finns inte ord.

Nån som vet hur olycksplatsen ser ut? Var exakt ligger den?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Fyfan va detta är tragiskt! Mina kondoleanser till deras nära och kära! Känns alldeles tomt även om jag inte kände dom.
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Jag har ej möjlighet att ta hojen dit, men jag bor precis ovanför olycksplatsen, kan visa mer exakt vart det var olyckan skede.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag och Malin åker dit senare ikväll efter som vi båda jobbar
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
olycka

precis efter krönet från landvetter sett skede olyckan
 

Bifogat

  • olycka.JPG
    olycka.JPG
    41.4 KB · Visningar: 635
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hade jag sätt detta inlägg tidigare idag så skulle jag också deltagit even om det är 30 mil upp där men hinner inte upp tills 14:00 nu =(

VIF Hoj brödrar
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Man är väl inte helt ovan vid att läsa om hojåkare som har förolyckats, men det blir så mycket mer påtagligt när det handlar om någon man har träffat. Hade mest tänkt gå hemma och mysa över gårdagens superfina hojtur idag, men har svårt att glädjas över den nu. :(

Träffade Fabbe för första gången för ett par år sedan men minns framförallt ett handskbeklätt men varmt handslag och ett kort snack om min nya hoj med honom på en mack för någon månad sedan. Helt klart en supertrevlig kille.

Lion har jag inte haft nöjet att träffa men jag är säker på att han förtjänade detta precis lika lite som Fabbe.

V.I.F. som sagt.
 
Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
V.I.F fy vad livet är orättvist ibland, vissa som inte borde få leva lever i högmod och andra drabbas av sådant här.

Jag tror att vi måste ha dom här stunderna i minnet när man lockas att chansa vid en omkörning eller liknande. Det är nog det minsta man kan göra för deras minne.

Kände ingen av dom men det verkar helt uppenbart ha drabbat helt fel killar.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
mina kära vänner har gått bort och
jag som hade sett emot flera år tillsammans.
Jag kan inte fatta det som har hänt.:gråta :gråta
 

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Ort
Inom Vallgraven
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
En stor sorg ,,,kännde båda,,hur trevliga som helst va dom...:gråta :gråta
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top