Bilder på era husdjur.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Vår Flat-tjej (till vänster) med sin kompis, Flat-kille.

Det är hennes ”fel” att jag kör mindre hoj då hon har högre prioritet ?.
Och nej, jag vill inte ha sidvagn ?

IMG_2517.jpeg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vår Leonberger Idun tyckte det var en bra idé att hoppa ner i en lerpöl... Husse inte lika road av att behöva brottas med 50kg Leo i en trång dusch...

20220218_173554.JPG
På bilden är hon dessutom avtorkad för att bli av med det värsta så att vi skulle kunna leda in henne i badrummet utan att skita ner hela huset... Det var sju resor värre precis efter att hon kom upp ur pölen...

Nåja, när hon inte hittar på dylika bus så är hon rätt söt iallafall :kär
1648649458439.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kung men har ni ingen sjö inom promenadavstånd? :tummenupp
Tyvärr inte, det enda permanenta vattenhålet häromkring är nog ungefär lika lerigt som det hon hoppade i :hihi Men hon älskar att simma så varje gång vi är vid stränder eller större sjöar så är hon i och leker för fullt. Första gången vi var nere vid havet med henne skulle sambon, hennes far och hennes två ungar åka ut en tur med morfars motorbåt, jag och mormor stod kvar med Idun på land. Vet inte om Idun trodde att husse var med i båten eller något (hon är extremt hussekär) för när de kastade loss så slet hon sig, dök i och simmade ut på öppet vatten i ett försök att följa efter... Valp på knappt åtta månader som aldrig ens varit i vatten tidigare, husse smärre panik och på väg ner i plurret efter hunden men som tur var simmade hon snabbt tillbaka och tog sig upp på land då hon insåg att jag stod kvar där... :skrämd
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Klassiker :) I sommar när jag skulle landa med båten första gången, lågt vatten o.s.v. justera jag parkerandet med ett ankare som fick kastas ut 20 ggr och dra båten mot. När Milton skulle rädda ankaret för femte gången fick jag säga till han att ge fan. Hans största error i vattnet är att han inte är rädd för att dyka under ytan men han kan inte hålla andan uppenbarligen så det är ett väldans fnysande o fräsande på vägen in igen. Annars älskar han att svalka pungen och simma med oss, köpte en väst som ger flytstöd i vattnet (inte renodlad flytväst) och den älskade han i vattnet och simningen blev mycket lugnare. I båten gäller flytväst dock i allra flesta fall.


 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Morgonpyssel(trassel)..

20230805-064007.jpg
20230805-064153.jpg

20230805-064527.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vår Leonberger Idun tyckte det var en bra idé att hoppa ner i en lerpöl... Husse inte lika road av att behöva brottas med 50kg Leo i en trång dusch...

View attachment 487289
På bilden är hon dessutom avtorkad för att bli av med det värsta så att vi skulle kunna leda in henne i badrummet utan att skita ner hela huset... Det var sju resor värre precis efter att hon kom upp ur pölen...

Nåja, när hon inte hittar på dylika bus så är hon rätt söt iallafall :kär
View attachment 487291

Campingdush ute på gården att skölja av det värsta med!

Jag är uppvuxen med stora vattenälskande hundar som inte var så noga med vattenkvaliteten där dom badade....

En favorit var ju att bada i myrar och nysprängda vattenhål i skogen, eller att när det regnade ordentligt lägga sig ute på gatan på brunnsgallret och dämma upp en sjö runt sig...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mina föräldrar byggde ett isolerat katthus för deras katt var en fri själ som var borta flera dagar ibland. (dessutom var han en tämligen trind katt, han hette Fetisov...)

IOM att det frigolitisolerades så blev det ett väldigt stort katthus/liten hundkoja.

Samtidigt hade dom en gigantisk Leonberger.

Det var mer än en person som undrade hur fan hunden skulle ta sig in genom den lilla luckan, och rymmas i den lilla hundkojan
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top