Bilder på era husdjur.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mina föräldrar byggde ett isolerat katthus för deras katt var en fri själ som var borta flera dagar ibland. (dessutom var han en tämligen trind katt, han hette Fetisov...)

IOM att det frigolitisolerades så blev det ett väldigt stort katthus/liten hundkoja.

Samtidigt hade dom en gigantisk Leonberger.

Det var mer än en person som undrade hur fan hunden skulle ta sig in genom den lilla luckan, och rymmas i den lilla hundkojan
Den här är isolerad med glasfiber+plast i sidorna och 4cm frigolit i botten.
Sedan har vi lite gamla fleecefiltar på väggar och golv för lite komfort.
Våra två sover där till neråt -5 nånstans då dom brukar vilja sova inne.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nä, men rent hus bland möss, sorkar, fåglar, ekorrar, kaninungar, vesslor(?), ödlor osv osv. ?
Sånna är dom, djuren.

Bekanta med vaktelhöns, duktig bod med utegård, armeringsjärn i backen o allt som det bör va. Räven tänkte dock ett steg längre och gav sig f-n på att gräva en gång under även om han inte kom genom själv. Tänkt & gjort, slug räv och vaktelhöns är erkänt stendumma så han behövde bara sitta där och vänta medans en och en ploppa upp ur hans öppning =/ Tror hela patrullen gick åt, säkert ett 20-tal eller så.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja det är ju trist så klart, men rävar ska ju också äta...

Jag skulle nog få ta till något liknande+gjutet golv om jag skulle ha höns/kaniner/andra utedjur här, för här springer räven ofta, förvånansvärt orädd för hundar dessutom.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
IMG-20230808-195649.jpg
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vi räddade tre marsvin från att stryka med när en lantbruksskola behövde bygga om lokaler under sommaren och det inte fanns plats för alla djur. De fick en stor bur ute på altanen och ska snart flytta in i nybyggd låda.IMG_20230621_105059432.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vi räddade tre marsvin från att stryka med när en lantbruksskola behövde bygga om lokaler under sommaren och det inte fanns plats för alla djur. De fick en stor bur ute på altanen och ska snart flytta in i nybyggd låda.View attachment 488381

Gölli gölli göll!!1 13st hade man totalt (2st som vi behöll) den första hette Snuffs (brorsans) och min döpte jag till Lurvas som bror döpte om till Råttan illa kvickt =/ Dog en sommar på landet av ett getingstick, eller flera. Grina floder och bar stora stenar från sjön 70m upp i skogen där jag begravde han, ramen av sten gick att skåda 35 år senare men tror den fick stryka på foten när vägen byggdes vintertid.

Kan fortfarande höra deras läten (skrik) så fort man tänkte tanken kylskåp där gurkorna fanns om än så 03:16.

Det jag tyckte var mest fantastiskt som liten var hur leksugna dom Alltid var och att när man lyfte upp dom och titta på munnen så ser dom Alltid glada ut.

Kung :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gölli gölli göll!!1 13st hade man totalt (2st som vi behöll) den första hette Snuffs (brorsans) och min döpte jag till Lurvas som bror döpte om till Råttan illa kvickt =/ Dog en sommar på landet av ett getingstick, eller flera. Grina floder och bar stora stenar från sjön 70m upp i skogen där jag begravde han, ramen av sten gick att skåda 35 år senare men tror den fick stryka på foten när vägen byggdes vintertid.

Kan fortfarande höra deras läten (skrik) så fort man tänkte tanken kylskåp där gurkorna fanns om än så 03:16.

Det jag tyckte var mest fantastiskt som liten var hur leksugna dom Alltid var och att när man lyfte upp dom och titta på munnen så ser dom Alltid glada ut.

Kung :tummenupp
Prasslar med papper: då blir det livat - de tror det är mat på gång nu inflyttade för säsongen.IMG_20230816_191919496~2.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Någons jycke har åkt dit:

Screenshot_20231001-163257.png






Vad säger forumet?
Har @steffe någon initierad kommentar?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Någons jycke har åkt dit:

View attachment 490327






Vad säger forumet?
Har @steffe någon initierad kommentar?
Jag tror att Alfons höll stadiga 90 på motorvägen faktiskt, men inne i stan och essingeleden kan det ha gått något över den tillåtna hastigheten. För fort var det iallfall inte för han höll sig på det svarta hela tiden.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag tror att Alfons höll stadiga 90 på motorvägen faktiskt, men inne i stan och essingeleden kan det ha gått något över den tillåtna hastigheten. För fort var det iallfall inte för han höll sig på det svarta hela tiden.



Good boi! Jag saknar avataren ibland.
Hundar kör helt klart bättre än åtskilliga bil-ister.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top