BKK Hälla Ring 2009

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hur hittar man dit?? Åker upp från Norpan för att få lite tjuvträning på lillbana om vädret blir ok.

Hälla ligger på enköpingssidan va? Vart tar man vägen sen?

Kan inte bli enklare om du kommer från Enköpingshållet! Första avfarten från motorvägen. Sedan höger i rondellen och första höger igen och håll till vänster på grusvägen.

Kommer du från Köpingshållet är det istället sista avfarten, märkt flygplats bland annat. Sedan vänster i ovan nämnda rondell.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan inte bli enklare om du kommer från Enköpingshållet! Första avfarten från motorvägen. Sedan höger i rondellen och första höger igen och håll till vänster på grusvägen.

Kommer du från Köpingshållet är det istället sista avfarten, märkt flygplats bland annat. Sedan vänster i ovan nämnda rondell.

Najs.. Blir ju en rätt lång resa upp på morgonen (16 mil) så det är segt att inte hitta när man kommer upp.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
16 mil morgonkörning för att åka GoCartbana. Shit, det är nästan lite :Bugar

Bombrepa i morgonsolen :tummenupp

Det är ju ingenting på Sviestad förrän den 25:e jue :mad:.. Måste få åka nånstans där man inte behöver oroa sig för rullgrus och spetsiga tallar att linda mjälten runt!
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Kan inte bli enklare om du kommer från Enköpingshållet! Första avfarten från motorvägen. Sedan höger i rondellen och första höger igen och håll till vänster på grusvägen.

Kommer du från Köpingshållet är det istället sista avfarten, märkt flygplats bland annat. Sedan vänster i ovan nämnda rondell.

:confused: Lite petig är jag men glöm rondellen
om du inte är britt å kör på vänster sida. :nurse

Från Enköping sväng av första avfarten på E18 HÄLLAMOTET,
ta höger vid STOP tecknet,
direkt höger in på grusvägen,
håll vänster efter 100m,
VOILA du är framme. :banana
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
:confused: Lite petig är jag men glöm rondellen
om du inte är britt å kör på vänster sida. :nurse

Från Enköping sväng av första avfarten på E18 HÄLLAMOTET,
ta höger vid STOP tecknet,
direkt höger in på grusvägen,
håll vänster efter 100m,
VOILA du är framme. :banana

Såg detta jag med men...man är ju finkännslig och vill ju inte stöta sig med folk:D
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag ser att flera av er laddar upp inför söndagen. Jag kan meddela att fröken sol kommer att stå för en redig grillning av alla väntande hojåkare på söndag (läs +25 grader och sol).

För egen del har jag tajt schema från att jag stämplar ut fredag em till söndag morgon (Sthlm). MEN, jag kommer med största sannolikhet att glida förbi (med en oinvigd polare) något senare och titta på er andra och tjöta lite mer er. :D

Systemkameran får antagligen stanna hemma även om det hade varit kul att plåta alla knäskrapare igen. ;)

Söndagseftermiddagen får sedan antagligen bjuda på lite soft åkning runt i länet för att blir mer och mer "ett med kawan". Trivs bra med den så här långt iaf! :tungan
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
:confused: Lite petig är jag men glöm rondellen
om du inte är britt å kör på vänster sida. :nurse

Från Enköping sväng av första avfarten på E18 HÄLLAMOTET,
ta höger vid STOP tecknet,
direkt höger in på grusvägen,
håll vänster efter 100m,
VOILA du är framme. :banana

Vad fasen... Kommer man aldrig in i rondellen om man kommer från Enköping?!? Ja, jag kommer ju aldrig därifrån så det kan nog stämma!

...man är ju finkännslig och vill ju inte stöta sig med folk:D

Jo, för att så är det! :D

För egen del har jag tajt schema från att jag stämplar ut fredag em till söndag morgon (Sthlm)...

Synd! Men det blir fler tillfällen. Hoppas vi ses undfer dagen i alla fall!
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
16 mil morgonkörning för att åka GoCartbana. Shit, det är nästan lite :Bugar

Helt klart värt det! För ett år sedan, körde jag 3 rörkenkörningar 3 måndagar efter varandra, 27 mil transport för 4 mil banköra/gång.

Rörkenmåndag måste vi planera in någon gång, ev mot semestertider, så
kan vi ta några fina småvägar mot uppsala, Tuvängen skulle man oxå vilja se o prova:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Så var det dags igen till helgen... Tänkte bara förvarna lite så att vissa (ingen nämnd, ingen glömd) måste hinna med att smörja HSB. Speciellt eftersom körningen råkar krocka med Mors dag!

Jag räknar med att köra iaf. Någon mer?

Jag kommer om INTE, det är 1)Jordbävning 2)Krigstillstånd 3)Ösregn eller någon övrig katastrof, MOR hinner man fira på em el de övriga 364 dagarna..är ingen undanflykt:fakta Kör gärna i samma grupp som dig Tony( är det lite anmälda gröna gruppen, så tar vi den och slipper trafikbildning:tummenupp)annars orange
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag kommer om INTE, det är 1)Jordbävning 2)Krigstillstånd 3)Ösregn eller någon övrig katastrof, MOR hinner man fira på emvriga 364 dagarna..är ingen undanflykt:fakta Kör gärna i samma grupp som dig Tony( är det lite anmälda gröna gruppen, så tar vi den och slipper trafikbildning:tummenupp)annars orange

Åka bland motarderna?!? :pangihuve

Nej då, jag håller med dig i princip och det vore kul att köra i samma grupp! Vi kollar läget på plats. Kommer nog anmäla mig till näst snabbaste men blir de få i snabba så byter vi... (vad fan har jag nu lovat...:skrämd)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Kommer hojen igenom besiktingen om den har en lätt läckande packbox och däck som är lite halvslut(1mm mönsterdjup)?
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kommer hojen igenom besiktingen om den har en lätt läckande packbox och däck som är lite halvslut(1mm mönsterdjup)?

Det hänger på vilket humör den instruktör är som besiktigar din hoj :rolleyes:
fast om det inte rinner om gaffelbenet så borde det gå.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
1mm mönsterdjup är godkänt, men däremot inte en läckande packbox.
Men har du tur så kanske... Om man nu vill köra med en läckande gaffel.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kommer hojen igenom besiktingen om den har en lätt läckande packbox och däck som är lite halvslut(1mm mönsterdjup)?

Däcken går igenom om inte corden är framme..men det är ju inte bra för man skall ju kunna åka hem..:)Det ruggas mest på sidorna på hälla ring, aldrig några höga farter på rakorna heller, jag kör inte mycket mer än ca 100 som mest. Torka av gaffelbenet innan bes, så skall det nog gå.:tummenupp
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag vill oxå köra på hälla....:huvet:huvet
aja får väl njuta av smålands landskap så länge..men det är fint det med..:D
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top