Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Nu kom ovädret till Stockholm. Men SMHI har ändrat prognosen för imorrn från moln till sol, så det kanske blir åka av ändå..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nu kom ovädret till Stockholm. Men SMHI har ändrat prognosen för imorrn från moln till sol, så det kanske blir åka av ändå..

mm sitter här i Häggvik på TDC å ser vilket fint väder jag kommer ha mina 7mil hem till Norrtälje på hojjen.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Inte så svårt.. Kör nynäsvägen så ligger det efter globen eller innan beror på vart man kommer ifrån :p Det är vid blomsteraffären som folk möts på..

Tjena!

Enkelt att hitta dit... Ta 73:an söderut förbi Globen och Enskede och följ skyltar mot Skogskyrkogården... När du kommit av 73:an ta bron över motorvägen och direkt höger.. Fortsätt 300 meter till en parkering och blomstershop på vänster sida och du är framme... Skickar med länk till karta...

http://kartor.eniro.se/query?what=m...4458618164;;;;STOCKHOLM&startMap=1endStartMap

Såg tyvärr oxå att SMHI inte verkade vilja vara på vår sida på torsdag... Dock såg det bättre ut på södra sidan om stan så kanske Bulten kan vara ett alternativ isf...

Kul iaf att så många uppskattar ideén med ett lite lagligare tempo... Va lite osäker hur detta skulle slå men det verkar ju bli bra... Tipsa gärna era kompisar om detta för ju fler vi blir desto roligare är det!!!

/lynx

Okej, tackar för beskrivningarna :tummenupp Då kommer jag definitivt :tummenupp
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Snopp! Vi har kickoff med jobbet imorrn 19:30. Men om vädret är bra så blir det nog lite åkning med er innan det. Borde väl hinna med en sväng i alla fall?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Snopp! Vi har kickoff med jobbet imorrn 19:30. Men om vädret är bra så blir det nog lite åkning med er innan det. Borde väl hinna med en sväng i alla fall?

Klart du ska, dom på jobbet vet ändå hur lågt prioriterade dom är i förhållande till MC-åkning. Dom förväntar dej sannolikt inte på plats innan 12 slaget :yoparty
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Snopp! Vi har kickoff med jobbet imorrn 19:30. Men om vädret är bra så blir det nog lite åkning med er innan det. Borde väl hinna med en sväng i alla fall?

Kickoff, vad är det? Dravel med folk man redan känner, fylla, misslyckade försök till kärlek på jobbet, bakhänga och en tung dag efteråt.

MC-åka är som en lång utdragen orgasm !

Välj ! :)
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jag är på för laglig körning då jag alltid (!) kör så... Kan dock inte detta datum men gärna en annan gång :)
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Kickoff, vad är det? Dravel med folk man redan känner, fylla, misslyckade försök till kärlek på jobbet, bakhänga och en tung dag efteråt.

MC-åka är som en lång utdragen orgasm !

Välj ! :)



Ok guys.. Ni har övertalat mig.
Imorrn blir det MC-åka istället för kickoff!
 

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Tar mig i skinnet å vågar jag åxå :tummenupp

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5. putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector
8. heElmer (Thomas)
9. Miks (om det inte regnar)
10. Maxxis
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5. putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector
8. heElmer (Thomas)
9. Miks (om det inte regnar)
10. Maxxis
11. Psxcare (har regnställ = inga undanflykter)
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Hojfan vägrade funka i morse så jag var tvungen att ta b*len. MEN, kan hända att jag hinner hem emellan...
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Regnet hänger i luften här där jag sitter (Frihamnen).
Hoppas det hänger kvar där och inte faller ner nu snart..
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ser okej ut nu tycker jag. Ska väl bli rätt okej väder under kvällen som jag fattat det. Inget regn enligt SMHI, jag e på!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag kommer inte då jag inte tog hojjen till jobbet, å jag är inte riktigt iinne på att åka hem till Norrtälje å hämta hojjen för att brassa ner till fjollträsk 1gång till samma dyng :p
 

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Tjena!

Vad säger ni? Träffas kl 18 o hoppas på regnfritt? Fire up 18.15?

Några andra förslag på vägar än ut på Värmdö och färja till Waxholm... Blir iofs en del motorvägsåka den slingan men Bogan är ju alltid trevlig...

/Lynx
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Torsdag 10/8 ????? De menar 9/8 Lynx ??

EDIT: Och visst förstog jag det rätt att det är typ överenskommet på dessa körnigar att man inte skall behöva känna sig stressad för att man vill köra lugnt/lagligt ?

Helt rätt uppfattat!!! Tanken är att träffas, åka och ha kul i den takt som man känner sig konfortabel med.... Har efter några års åkande med ett antal nära olyckan upplevelsen och ett par vänners liv fattigare insett att det inte är värt livet att ligga och pressa på vägarna. Har kommit fram till att man kan ha minst lika trevligt på hoj utan att ha gasen i botten....

....Men visst är det viss tjusning med farten ibland oxå.... Men det sparar jag oftast till banan under säkrare former och utan galna bilförare... :D

/Lynx[/QUOTE]

Hej Mammen ! Måste jag sätta i mina pluggar menar du ? Hummmm får se vill mycket gärna hänga på men har min lill kille denna vecka så vi får se...kanske kan få med honom och de funkar kanon efter som de är lungt tempo :)

Bra intseativ :)
PuttePK:yoparty
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Tjena!

Vad säger ni? Träffas kl 18 o hoppas på regnfritt? Fire up 18.15?

Några andra förslag på vägar än ut på Värmdö och färja till Waxholm... Blir iofs en del motorvägsåka den slingan men Bogan är ju alltid trevlig...

/Lynx

Låter bra!

Om det inte regnar så är jag där 18.00 sharp. :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top