Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Kör vi förbi gustavsberg så kan man ju ta en omväg förbi aspvik och tillbaka, där är det smalt på slutet och ett par kurvor som säkert går att knäskrapa i 30 knyck. Eller en sväng ut på ingarö, höger i rondellen vid brunn och sedan vänster i korsningen mot björkviks brygga så finns det några kurvor som är sköna även i cruisingtemp.
 

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Kör vi förbi gustavsberg så kan man ju ta en omväg förbi aspvik och tillbaka, där är det smalt på slutet och ett par kurvor som säkert går att knäskrapa i 30 knyck. Eller en sväng ut på ingarö, höger i rondellen vid brunn och sedan vänster i korsningen mot björkviks brygga så finns det några kurvor som är sköna även i cruisingtemp.

Kanon! Du får ta täten och leda oss övriga rätt! Ses snart....
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Åker ni värmdöleden så svänger ni av vid Skurusundsbron och kör Värmdövägen så kommer ni till Gustavsberg på lite mindre väg.

Men är det inte roligare att blåsa på allt vad ni orkar på Värmdöleden istället?
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Man kan köra av direkt efter skurubron och köra lite 50 vägar bland villorna, eller ta ormingeavfarten efter och slippa en stump motorväg. Man kan ju puttra en sväng fram å tillbaka på 30-vägen till velamsund då också, för att skaka av sig fartblindheten. Den är så smal å slingrig så det gör inget att det bara är 30 där :)
 

Mixhel

Honda va det ja!
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
2003, Honda Cbr 600RR
Om ni undrar vilka jokrarna va som hängde på över rindö så va det jag och Rodz.:yoparty
Ångra mig lite att vi inte hängde med er från start som tanken va från början. Hade vart skoj!
Vad blev det för repa efter vaxholm då?
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Tack för en mycket trevlig tur grabbar:tummenupp

Jag kollade GPS:en när jag kom hem. summasumarum:
134km från skogis till gullmarsplan
41,3kmh i snittfart (läs snigelfart):D
3h14min totaltid.

p.s. lessen att jag missade boganavfarten, jag vet var den är men jag missade att vi skulle åka den vägen. Hörde bara att vi skulle till sthlm så jag trodde närmaste vägen :rolleyes: d.s.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Arrrgghhh! Blev inget för mej! Tack snälla jourtelefon för att du ringde just ikväll!! :mad: :huvet
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det var bara ren tur att vi inte träffade på traktens veteranmoppeklubb, dom håller säkert samma tempo och stinker 2-takt i milslånga klungor...
 

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Tack för en mycket trevlig tur grabbar:tummenupp

Jag kollade GPS:en när jag kom hem. summasumarum:
134km från skogis till gullmarsplan
41,3kmh i snittfart (läs snigelfart):D
3h14min totaltid.


QUOTE]

Jaha ja men va tiden inräknad när vi stod på färjan då??? För det lät lite lite tycker jag....


Tack själva för en trevlig tur! Va tempot lagom? Enda jag har att kommentera var väl att vi kanske missade nån 50 skylt eller 2.... :confused: Vi lyckades även att inte tappa bort någon på vägen...

Om och när tycker ni att nästa tur blir? Redan nästa torsdag? Vore trevligt om vi kanske kunde få med lite tjejer på den turen oxå... Kom gärna med förslag på resväg med nått bra fikaställe på vägen....

Åter igen tack för ikväll! Hoppas vi kan bli några till nästa ggr oxå!

/Lynx
 
Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Om ni undrar vilka jokrarna va som hängde på över rindö så va det jag och Rodz.:yoparty
Ångra mig lite att vi inte hängde med er från start som tanken va från början. Hade vart skoj!
Vad blev det för repa efter vaxholm då?
Va mackorna goda? :)

Tack för en trevlig kväll!
 

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Shit att jag såg den här tråden så sent :( jag hade gärna hängt med ikväll men jag är gärna på nästa torsdag skulle jag tro. Har ju nästan precis köpt en hoj och skulle gärna följa med på lite gruppåka. Som sagt jag tycker det låter bra med lagom fart.
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Noshow for me tonight...

Var ute en egen sväng ikväll. Varför? Jo...

1. Kom hem efter kaoset i trafiken vid ca 17:40. Konstaterade snabbt att jag omöjligt skulle hinna till fireup, även om jag körde som en tok.

2. Stiften var oljiga som f-n. Tvungen att torka torrt. Passade på att kolla olja och vätskor samtidigt. Det var ju redan kört liksom.

3. Försöker charma med Ladbol på en repa men inget svar. (Your ass is mine!) :D

Så, nästa torsdag blir debut i den här gruppen. Den som väntar på mig väntar alltid för länge... :)
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
QUOTE]

Jaha ja men va tiden inräknad när vi stod på färjan då??? För det lät lite lite tycker jag....



/Lynx[/QUOTE]

Jajjamänsan! Glasspausen är åxå inräknad :D

Hoppas ni får en trevlig tur nästa torsdag, jag ska på kick-off till Åland och dricka öl och fiska gädda.
:ironimode on Å där har jag aaallldriig varit tidigare : ironimode of
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det var bara ren tur att vi inte träffade på traktens veteranmoppeklubb, dom håller säkert samma tempo och stinker 2-takt i milslånga klungor...

2-takt luktar ju gott :tummenupp



Jaha ja men va tiden inräknad när vi stod på färjan då??? För det lät lite lite tycker jag....


Tack själva för en trevlig tur! Va tempot lagom? Enda jag har att kommentera var väl att vi kanske missade nån 50 skylt eller 2.... :confused: Vi lyckades även att inte tappa bort någon på vägen...

Om och när tycker ni att nästa tur blir? Redan nästa torsdag? Vore trevligt om vi kanske kunde få med lite tjejer på den turen oxå... Kom gärna med förslag på resväg med nått bra fikaställe på vägen....

Åter igen tack för ikväll! Hoppas vi kan bli några till nästa ggr oxå!

/Lynx

Tempot var bra, vi kan kanske ha missat en eller två 70-skyltar också :rolleyes:

Jag hänger med på nästa tur iallafall, då förhoppningsvis med fungerande blinkers också :tummenupp
 

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
QUOTE]

Jaha ja men va tiden inräknad när vi stod på färjan då??? För det lät lite lite tycker jag....



/Lynx

Jajjamänsan! Glasspausen är åxå inräknad :D

Hoppas ni får en trevlig tur nästa torsdag, jag ska på kick-off till Åland och dricka öl och fiska gädda.
:ironimode on Å där har jag aaallldriig varit tidigare : ironimode of
QUOTE]

Alltså medelhastiheten har med vår glasspaus..? hmmm....

/Lynx
 
Last edited:

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Ja det gick väl bra? Förutom att jag stundtals var tvungen att köra bort skinnet på soppan längs Bogan...
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Eftersom jag snopet missade denna torsdag, (klev ut från kunden 20.00...) så yppar jag mitt intresse för en tur nästa torsdag....
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top