Guzzitråden

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Jag böt in min suzuki gsx1250fa mot denna Bellagio då jag bara gick förbi den på probike sthlm syd, provsatte den och ville provköra den, nu i dec som va. tog en "liten" runda och fastnade. Nu e de så att jag har nån sjuk hobby i att testa "äga" olika hojar, har haft 15-20 hojar. loosar inga större summor och tycker att ena stunden vill jag ha glidare sen touring sen naket...jaaaa, sen e det slumpen som avgör, det kan vara att jag stör mig på något utav dem hojarna som jag har haft. Tex har jag haft; HD xr1200, yamaha MT-01, Kawa Meanstreak, M1800, DL1000....m..m...:tummenupp

Haha det låter som vi är rätt lika. Hade också en MT01 och var intresserad av en XR1200 plus har jag testat på de du nämner. Sen har jag min lilla samlig av 10-25,000kr hojar i varierande skick.

Min filosofi är att jag är inte rik nog för att samla på mig alla hojarna jag har köpt. Så jag samlar istället på körupplevelser :)

Däremot kommer jag nog ha kvar Guzzin riktigt länge och köper en till hoj av det dyrare slaget :)
 
Last edited:

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Kul o träffa en som vet hur det är, för resten av min bekantskapskrets fattar inget av vad jag håller på med....hehehe. Men de e min hobby iaf. Håller med dig...sitter inte på feta pengar utan jag får nöja mig med EN hoj. ( har ju fru också så.... ):rolleyes:
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Kul o träffa en som vet hur det är, för resten av min bekantskapskrets fattar inget av vad jag håller på med....hehehe. Men de e min hobby iaf. Håller med dig...sitter inte på feta pengar utan jag får nöja mig med EN hoj. ( har ju fru också så.... ):rolleyes:

Det har hänt att min fru stannat i steget i garaget och tittat på hojen, sen på mig och sen på hojen igen och med skeptisk ton frågat. "är det samma hoj som igår"

Men nu har jag hittat en hoj som blir kvar ett tag, men nångång ska jag ha en Griso.
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
hehe...Ja, efter många hojar gillar jag guzzin...Hade en xr1200 -08a, kom inte ihåg riktigt värför jag gjorde mig av med den. Kan ha varit att en MT-01 som jag dök på. För nått år sedan var vi på rosenhill och min arbetskollega kom med en MT-01a och den lät så grymt. Jag skulle bara äga en sån i mitt liv tänkte jag. sen dök chansen upp och jag tog den. men nu tillbaka med v-twin....nice...den vrider sig till höger när man står där vid rödlyset och bara vill iväg... :banana
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
hehe...Ja, efter många hojar gillar jag guzzin...Hade en xr1200 -08a, kom inte ihåg riktigt värför jag gjorde mig av med den. Kan ha varit att en MT-01 som jag dök på. För nått år sedan var vi på rosenhill och min arbetskollega kom med en MT-01a och den lät så grymt. Jag skulle bara äga en sån i mitt liv tänkte jag. sen dök chansen upp och jag tog den. men nu tillbaka med v-twin....nice...den vrider sig till höger när man står där vid rödlyset och bara vill iväg... :banana

Jag hade precis ägt en Z1000 2010 och kände att XR1200 må vara cool men den hade precis det där som gjorde att jag sålde Z1000. Den trivs inte på motorväg med utväxlingen o allt. Sen var det ännu mer en fokuserad i ett användarområde än Z1000 var.

Sen kom ju dagen då jag råkade prova en MG 1200 sport. Den gungar från sida till sida. Unikt V-twin ljud och ej japansk, historiskt märke. Underbar på småvägar och dundrade på som en åskvigg på motorvägen :)

https://www.youtube.com/watch?v=Qm7CP6dv16Y
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Någon som provat V7an?? Jag är grymt sugen, men är lite skeptisk till den låga effekten? :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Levande tråd :D

Jag har varit och testat en v9 bobber och är lite småkär.
Det enda som egentligen bekymrar mig är kvalité, serviceställen och om det är så att det i princip är omöjligt att sälja den om ett par säsonger.
Det står en hel del osålda hojar av årsmodell 2016 hos handlarna.

Så vad säger Guzziägarna?
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Levande tråd :D

Jag har varit och testat en v9 bobber och är lite småkär.
Det enda som egentligen bekymrar mig är kvalité, serviceställen och om det är så att det i princip är omöjligt att sälja den om ett par säsonger.
Det står en hel del osålda hojar av årsmodell 2016 hos handlarna.

Så vad säger Guzziägarna?

Ingen aning, men kommer de med en modern version av Le Mans så kommer i alla fall jag rusa till butiken för en provkörning.
Det var min drömhoj som ung och tonårsförälskelser blir man inte av med så lätt.

Snääälla Guzzi, ni kan väl...? Bara för min skull?
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Levande tråd :D

Jag har varit och testat en v9 bobber och är lite småkär.
Det enda som egentligen bekymrar mig är kvalité, serviceställen och om det är så att det i princip är omöjligt att sälja den om ett par säsonger.
Det står en hel del osålda hojar av årsmodell 2016 hos handlarna.

Så vad säger Guzziägarna?

Kvalitet på de nya vet jag nästan inget om, inget som det skriks högt om på de forum jag frekventerar iaf. äldre hojar som ex. min V11 är ganska italienska, dvs det finns en del typfel men åas är mekaniken rätt skottsäker och allt är lättskruvat. Delar finns att få tag i på Internetz. Ingen uppfattning om verkstäder, de får aldrig se min hoj.

Marknaden är ju liten i Sverige men det låga antalet beghojar som kommer ut tyder på att ägarna har svårt att skiljas från dem.

Rekommenderar annars att du ger dig in och rågar på
http://www.guzziclubforum.nu
Där finns mycket guzzivetande samlat.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top