Guzzitråden

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Anmäler mig i en gammal tråd, eftersom garaget just kompletterats med en svart MG Griso -06. :tummenupp:tummenupp
Har tyvärr inte hunnit åka en meter ännu p.g.a. jobb, men har njutit lite av ljudet från den enkla Termignonipipan utan Db-killer :)311611_10150956284232781_628344175_n.jpg
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Grym hoj blir grymmare i år verkar det som:
View attachment 352085

Provkörde en sådan i höstas och kan bara säga att folk borde tvångs komenderas att prova en sådan innan de ens nämner ducati monster.

Dens italgenska arv är inte likt på något sått det aprilia, ducati, mv agusta vill framhäva. Nä detta är en uppbiffad teknisk tungvikta slugger som vinner endast på knock-out. :yoparty
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Halloj där ute... Är intresserad av en MG Bellagio 940 -07. Första gången jag skall ge mig på MG, är det bra? Tack för svar:rolleyes:
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Har ingen egen erfarenhet, ställ frågan på http://guzziclubforum.nu så ökar nog chansen att stöta på någon som kan hojen.

Rent allmänt är det med Guzzi som med Alfa, har man väl fått smak för dem så blir lätt beroendet livslångt :tummenupp
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Ja kan tänka mig de va och provkörde idag. Härligt. Växlarna gick i lätt och de va lite konstigt...hmm..enl. vad man har läst. Har du några problem med din?..Tack !:tummenupp
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Den riktiga jordbrukskänslan sägs ha försvunnit iom den sexväxlade lådan som kom till V11. Jag har inte kört nån äldre hoj och kan inte jämföra, men min funkar hyfsat smidigt. Inte som en japs, kräver lite tillvänjning, men sen är det inga problem. Har också bestämt för mig att lådan byggdes om igen efter V11, dvs till Bellagio och stora Breva (och 1200 sport).

Det är en härlig känsla i de här twinnarna, bara lägga på gas nästan oavsett växel, och sedan hänga med iväg. :tummenupp
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Den riktiga jordbrukskänslan sägs ha försvunnit iom den sexväxlade lådan som kom till V11. Jag har inte kört nån äldre hoj och kan inte jämföra, men min funkar hyfsat smidigt. Inte som en japs, kräver lite tillvänjning, men sen är det inga problem. Har också bestämt för mig att lådan byggdes om igen efter V11, dvs till Bellagio och stora Breva (och 1200 sport).

Det är en härlig känsla i de här twinnarna, bara lägga på gas nästan oavsett växel, och sedan hänga med iväg. :tummenupp

Ja...har kollat runt lite på guzziforumet...de e nog inga problem med den ja kollar på....kul. hakar säljan på mina "krav" så blir det nog av....
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Det är ju enkelsving och annan konstruktion på de nyare hojarna jmf mitt härke. Packboxproblem har jag inte märkt av på nåt forum där jag hängt åtminstone. Finns ju alltid risken att råka ut för att Luigi hade en dålig måndagsmorgon när just den här hojen skulle monteras. Skulle inte oroa mig själv för det om jag var spekulant; rätt eller fel vet jag inte.
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Det är ju enkelsving och annan konstruktion på de nyare hojarna jmf mitt härke. Packboxproblem har jag inte märkt av på nåt forum där jag hängt åtminstone. Finns ju alltid risken att råka ut för att Luigi hade en dålig måndagsmorgon när just den här hojen skulle monteras. Skulle inte oroa mig själv för det om jag var spekulant; rätt eller fel vet jag inte.

Ok, kanon tack....
Har hört en till som haft problem med packboxen redan efter 60mil...alltså ny typ och de va en -06a.
Nee, nu e den bytt och hoppas iaf på flera mil till tiils de blir igen, om de blir...

http://www.blocket.se/stockholm/Moto_Guzzi_Bellagio_940_Black_Eagle_56182275.htm?ca=12&w=2&last=1
denna gäller de iaf....:rolleyes:
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Ja kan tänka mig de va och provkörde idag. Härligt. Växlarna gick i lätt och de va lite konstigt...hmm..enl. vad man har läst. Har du några problem med din?..Tack !:tummenupp

Tjena.

Angående kvalitén så har jag inget att direkt slå ner på. Har kört 3000mil med min Guzzi nu och det var varit för det mesta problemfritt.

Ända jag skulle kunna säga jag har råkat ut för är Ventilkåpan på vänster sida har en tendens att vibrera loss skruvarna vilket också har gjort att den börjat läcka. Lätt o snabbt fixat. har inte läst om att någon annan råkar ut för det så det verka mer vara ett skönhetsfel på min Guzzi sport 1200 7V

För övrigt så är nog endast en Griso 8V det ända jag skulle kunna byta bort min Guzzi mot i garaget. Den hade lämnat ett enormt tomrum annars.
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Tjena.

Angående kvalitén så har jag inget att direkt slå ner på. Har kört 3000mil med min Guzzi nu och det var varit för det mesta problemfritt.

Ända jag skulle kunna säga jag har råkat ut för är Ventilkåpan på vänster sida har en tendens att vibrera loss skruvarna vilket också har gjort att den börjat läcka. Lätt o snabbt fixat. har inte läst om att någon annan råkar ut för det så det verka mer vara ett skönhetsfel på min Guzzi sport 1200 7V

För övrigt så är nog endast en Griso 8V det ända jag skulle kunna byta bort min Guzzi mot i garaget. Den hade lämnat ett enormt tomrum annars.

Tack för svar. Har köpt hojen som synes....Har bara kört en runda med den...underbar!
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Tack för svar. Har köpt hojen som synes....Har bara kört en runda med den...underbar!

Får man fråga varför det blev Moto Guzzi? Själv hade jag precis såldt min Kawasaki Z1000 och kasta mig ut på jakt. Visste inte alls vad jag skulle köpa denna gången. Ville iaf för första gången köpa något som inte var japanskt. Av en ren händelse snubblade jag in på Probike i Helsingborg där de hade rullat fram en Guzzi 1200 sport för provkörning. Då var det klippt haha. Fast de gick inte göra affär med så jag fick köra 60mil för att hämta min istället.

Sen om du ska lämna in din Guzzi för servis så gör inte det på Probike. Då må vara återförsäljare men de tittar på Guzzi som om det vore ett UFO. Inte en ända gång har jag fått rätt olja eller del när jag varit i någon av deras affärer.
Det är bara HD fanatiker där haha på gott o ont :fakta
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Får man fråga varför det blev Moto Guzzi? Själv hade jag precis såldt min Kawasaki Z1000 och kasta mig ut på jakt. Visste inte alls vad jag skulle köpa denna gången. Ville iaf för första gången köpa något som inte var japanskt. Av en ren händelse snubblade jag in på Probike i Helsingborg där de hade rullat fram en Guzzi 1200 sport för provkörning. Då var det klippt haha. Fast de gick inte göra affär med så jag fick köra 60mil för att hämta min istället.

Sen om du ska lämna in din Guzzi för servis så gör inte det på Probike. Då må vara återförsäljare men de tittar på Guzzi som om det vore ett UFO. Inte en ända gång har jag fått rätt olja eller del när jag varit i någon av deras affärer.
Det är bara HD fanatiker där haha på gott o ont :fakta


Jag böt in min suzuki gsx1250fa mot denna Bellagio då jag bara gick förbi den på probike sthlm syd, provsatte den och ville provköra den, nu i dec som va. tog en "liten" runda och fastnade. Nu e de så att jag har nån sjuk hobby i att testa "äga" olika hojar, har haft 15-20 hojar. loosar inga större summor och tycker att ena stunden vill jag ha glidare sen touring sen naket...jaaaa, sen e det slumpen som avgör, det kan vara att jag stör mig på något utav dem hojarna som jag har haft. Tex har jag haft; HD xr1200, yamaha MT-01, Kawa Meanstreak, M1800, DL1000....m..m...:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top