Hojkapning??

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Är det okej att lägga ut reggnumret på hojen? Om inte så lägger jag ut dom första bokstäverna bara.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det okej att lägga ut reggnumret på hojen? Om inte så lägger jag ut dom första bokstäverna bara.
AtT lägga ut regnr kan bli fel ibland då folk inte fölJer trådar och märker att hojar som Stulits kommit tillb4ka til1 sina rätta ägar5.

Har man regnummret så kan man ju dock göra det rätta och tipsa polisen, ägaren eller SH vart hojen befinner sig och vad den gör.

Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Att peka ut någon med RegNr kan bLi fel ifall m4n inte är he1t säk3r på sin sak.

OBS, ovanstående är bara ett exempel och ingenting med tråden att göra.

Ville bara få hojkollektivet att hålla utkik efter denna hoj och tjyvpacket som åker på den.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men nu är hojen stulen, blir inte regnumret en allmän handling?

Du menar offentlig handling?

Regnr är alltid offentlig handling, däremot får inte privatpersoner delge offentliga handlingar över internet.

Däremot "journalister"

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Men nu är hojen stulen, blir inte regnumret en allmän handling?

Lägger jag ut hela reggnumret så blir ju ägaren kanse nerringd av alla här på SH, räcker inte dom första bokstäverna för att identifiera hojen? Om nån vill ha hela reggnumret så går det bra att skicka ett PM.

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Läskigt detta.
Blir snart som det man får uppleva i vissa länder(jag såg det i brasilien) att när mörkret infaller så är det bara att köra mot röd stolpe pga av för hög risk av fordonskapningar.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Lägger jag ut hela reggnumret så blir ju ägaren kanse nerringd av alla här på SH, räcker inte dom första bokstäverna för att identifiera hojen? Om nån vill ha hela reggnumret så går det bra att skicka ett PM.

ÄR hojen stulen så finns det bara anledning att ringa ägaren om man eventuellt hittat mcn. Om jag inte har helt fel så kan man publicera rätt mycket SÅLÄNGE man inte kränker personer ifråga. :va

Oavsett vad så är det ögonen öppna om gäller :brinnerup

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har en ide, vi ha en som bara cirkulerar i området tills en av dom kommer o säger...

Eyy Bruchannn! Varr skarruu?
Du: Jaooo mannen, jag ska till din mamma o (do the ChaCha).
Sen har du dom bakom dig till en fint område där vi står o väntar :D

:tummenupp

Synd bara om man får tag på ngn oskyldig. Man är ju inte drägg för att man kör med Rinkebysvenska.

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
Jag hade sparkat omkull dem. Inte för att de skulle vilja stjäla min gamla häck. Men när jag läer sånt här önskar jag nästan att det skulle hända mig, så jag fick chansen att sparka omkull dem. Helst framför en långtradare

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Dags att damma av sitt gamla sega och Road Rash 2 så man kan träna lite och komma i form :D

Tur det gick bra iaf, det sämsta man kan göra är nog att stanna då de troligen är beväpnade och dessutom 2 vs 1, på vägen är det 1 hoj mot 1 hoj känns som bättre odds iaf

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
vilka jävla idioter d finns asså.
fan skottpengar borde d va på hojkapare.
i den situationen hade jag nog bara gasat iväg. hade d vart en sporthoj som dök upp brevid hade jag åkt mot kronobergspolisen o stannat där.

Varför inte låta de köra upp jäms med..... och sen en hård spark i sidan...:mad: och ner i diket åker de......:cdevil

jetson

Guest
bike.jpg

Kanske lite overkill, men en uzi på tanken kanske inte skulle vara helt fel (i förebyggande syfte)

Men just nu tror jag smidigaste valet är att brassa satan.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...