På hemligt uppdrag i skogen

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kör den manliga varianten. Gå ut mitt på dagen och slit upp trädet med rötter och allt med dina bara händer. Ingen kommer att våga klaga, jag lovar.
 

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
örebro
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Kör den manliga varianten. Gå ut mitt på dagen och slit upp trädet med rötter och allt med dina bara händer. Ingen kommer att våga klaga, jag lovar.

är du seriös?? om inte markägaren bor där,bara parkera bilen på andra sidan skogen .. mitt på dagen gå dit såga ner träden, knappast nån som inte äger marken som komemr reagera på detta,,,
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
är du seriös?? om inte markägaren bor där,bara parkera bilen på andra sidan skogen .. mitt på dagen gå dit såga ner träden, knappast nån som inte äger marken som komemr reagera på detta,,,
Visst vore det mest resolut och med snabbast resultat. Tveklöst. Men träden står på brf:ens mark och flera av styrelsens medlemmar är födda på 40-talet och ofta hemma dagtid. Om något det plötsligt börjar låta motorsåg lär det inte dröja förrän någon av dem är på plats för att undersöka saken.

... :va

Hur lång tid tar det att såga tillräckligt mycket på ett träd som är ca 30 cm i diameter för att det ska bli ett "farligt träd"?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Skit i vad alla säger. Såga ner träden mitt på dagen. Kommer någon och frågar vad du gör så säg bara att du hört att det är ont om träd i regnskogen och att du tänkte bidra och skicka dit några.
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Termit funkar nog susen:tummenupp
Brinner med 2500 grader, kan vara bra med lite vatten att släcka marken runt om :rolleyes:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
"Tappa" på Sergels Torg en utförlig skiss som beskriver hur det ligger en gammal gömma med 496 kg centralstimulerande och hallucinogena kvalitetsprodukter nedgrävda under det problematiska trädet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"Tappa" på Sergels Torg en utförlig skiss som beskriver hur det ligger en gammal gömma med 496 kg centralstimulerande och hallucinogena kvalitetsprodukter nedgrävda under det problematiska trädet.

Bra tänkt, men det är inte så kul att bo vid ett kalhygge heller, för när dom inte hittar under dom två försa så letar dom ju vidare!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mässingspik, eller vässade mässingsrör is the shit.
(banka in så mycket mässing du kan i stammen, en spik dödar inget träd)

Björkar kan man ringbarka/jacka på våren så savar dom ihjäl sig.

Fast bäst är DDT, lite svårt att komma över nuförtiden bara...

DDT gör ingen större nytta.
Insektsgift.
Hormoslyr FTW.
Löjligt effektivt.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
DDT gör ingen större nytta.
Insektsgift.
Hormoslyr FTW.
Löjligt effektivt.
Men Hormoslyr är ju förbjudet sedan 1977. Kan bli knepigt att få tag på.

"Tappa" på Sergels Torg en utförlig skiss som beskriver hur det ligger en gammal gömma med 496 kg centralstimulerande och hallucinogena kvalitetsprodukter nedgrävda under det problematiska trädet.
:rofl

Ingen dum idé!
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
:D Om fogsvansen efter några minuters sågande plötsligt tycks sitta fast som i ett skruvstäd är det dags att ta sitt pick och pack och lubba.

Ähh, dumfan får ju förfan kila!

För övrigt, kräng på dig värsta utrustningen och sedan en kommunväst utanpå det, ingen kommer fråga något när du sedan står och sågar ner skiten. Skulle någon göra det så säger du bara att kommunen har valt att ta bort skiten. Är det någon från kommunen så säger du bara samma sak, de har ändå ingen koll på vad folk sysslar med om dagarna.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top