På hemligt uppdrag i skogen

Dark_Messenger

Guest
Jag fimpade ett stort as till tall som morsan gnällt över. Skymd sikt etc etc. Tallen stor cirkus en(1) m utanför hennes tomtgräns. Efter att jag på extremt ofackmannamässigt sätt fällt skiten tog det ungefär 29 sekunder tills det bromsade in en kommunvagn från bygg och tekniknämnden på gatan utanför och två orangeklädda nissar stormade upp och frågade vad i helvete jag höll på med.

Just det där med trädkapning varkar vara känsligt så sköt det snyggt. :näsblod
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
För övrigt, kräng på dig värsta utrustningen och sedan en kommunväst utanpå det, ingen kommer fråga något när du sedan står och sågar ner skiten. Skulle någon göra det så säger du bara att kommunen har valt att ta bort skiten. Är det någon från kommunen så säger du bara samma sak, de har ändå ingen koll på vad folk sysslar med om dagarna.

där sa du något, detta måste vara det bästa alternativet.

frågar något så hänvisar du till någon ansvarig på komunen, som du givetvis är på uppdrag från. ps: se till att skaffa lösskägg och grisa ner dig i ansiktet så att ingen känner igen dig!
 

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
örebro
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Visst vore det mest resolut och med snabbast resultat. Tveklöst. Men träden står på brf:ens mark och flera av styrelsens medlemmar är födda på 40-talet och ofta hemma dagtid. Om något det plötsligt börjar låta motorsåg lär det inte dröja förrän någon av dem är på plats för att undersöka saken.

... :va

Hur lång tid tar det att såga tillräckligt mycket på ett träd som är ca 30 cm i diameter för att det ska bli ett "farligt träd"?

med en ordentlig såg slåt du ju omkull det på 3-4 sekunder..
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Dricka Cola Light uttabarafan och börja varje morgon med att pinka på't ..

Dödar stabilare saker än träd rätt fort :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
DDT gör ingen större nytta.
Insektsgift.
Hormoslyr FTW.
Löjligt effektivt.

Det var hormoslyr jag tänkte på.

Men det är väl bara förbjudet i Sverige/EU?
Det borde väl gå att få tag på i mindre nogräknade länder?

Jag har avsättning för en 5liters dunk om någon hittar!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag fimpade ett stort as till tall som morsan gnällt över. Skymd sikt etc etc. Tallen stor cirkus en(1) m utanför hennes tomtgräns. Efter att jag på extremt ofackmannamässigt sätt fällt skiten tog det ungefär 29 sekunder tills det bromsade in en kommunvagn från bygg och tekniknämnden på gatan utanför och två orangeklädda nissar stormade upp och frågade vad i helvete jag höll på med.

Just det där med trädkapning varkar vara känsligt så sköt det snyggt. :näsblod
Hur slutade det? :eek:

Om jag vetat detta i Maj förra året hade du kunnat få de två sista dunkarna som jag hade kvar.
Tanten på soptippen ville egentligen inte ta hand om dom. bah.
:va
Synd. Verkar som The Shit i det här avseendet.
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Glöm inte att även lägga in skenmåls angrepp på andra träd som inte du har fördel av att dom fälldes , välj några som du antar andra vill bli av med.

Då blir du av med misstankar mot just dig samt får misstankarna riktade mot en hemlig revulitionärantiträd grupp i området , eftersom det aldrig går att utreda dådena kommer brf styrelsen att anta att gruppen är väl sammansvetsad...

Vidare , lägg ut det på entreprenad till några elaka ungar.
Tag inte själv kontakt med dom utan anlita en bulvan som cashar upp - då kan du inte åka fast om dom gör det.


Då har du utfört en perfekt operation , du inte kopplas ihop med den och den ser ut att vara gjord av flera i sammröre.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Glöm inte att även lägga in skenmåls angrepp på andra träd som inte du har fördel av att dom fälldes , välj några som du antar andra vill bli av med.

Då blir du av med misstankar mot just dig samt får misstankarna riktade mot en hemlig revulitionärantiträd grupp i området , eftersom det aldrig går att utreda dådena kommer brf styrelsen att anta att gruppen är väl sammansvetsad...
Grymt! :tummenupp
 

Bifogat

  • mastermind1.jpg
    mastermind1.jpg
    36.2 KB · Visningar: 103

Dark_Messenger

Guest
Hur slutade det? :eek:

Det gick bra. De skällde på mig och undrade om jag var dum i huvudet som helt utan att ta kontakt med dom kapade ner en av kommunens heliga träd. Sen tror jag inte morsan blev speciellt populär av grannarna heller eftersom nån måste ha angett mig till kommunens sturmabteilung. :gnissla

Men det blev inga juridiska represalier. :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det var hormoslyr jag tänkte på.

Men det är väl bara förbjudet i Sverige/EU?
Det borde väl gå att få tag på i mindre nogräknade länder?

Jag har avsättning för en 5liters dunk om någon hittar!

Det fixar vi nästa gång jag skall till afrika och leka i sandlådan. Miljölagstiftning är inte deras starka sida.....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det fixar vi nästa gång jag skall till afrika och leka i sandlådan. Miljölagstiftning är inte deras starka sida.....

Näe, jag såg en dokumentär därifrån, giftindustrin tjänar storkovan där!

Istället för att hjälpa bönderna att få ordentliga skördar genom att tala om för dom vad som är fel så åker det omkring "jordbruksexperter" anställda av giftföretagen och säger att du måste ha ett gift mot xxx och ett mot yyy och sedan för att dom inte ska orsaka missväxt måste du tillsätta zzz.
Dagen därpå kommer så giftföretagets lastbil till byn och säljer just antixxx antiyyy och zzz.

När det enda felet egentligen är att plantorna står för tätt och behöver mera vatten...
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
På tal om kommungubbar - brukar de inte rödkryssa träden som ska bort?

Ut o måla, häll upp ölen och titta på när du får valuta för skattepengarna.
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
På tal om kommungubbar - brukar de inte rödkryssa träden som ska bort?

Ut o måla, häll upp ölen och titta på när du får valuta för skattepengarna.

Glöm inte att beställa trädfällningen i någon kommungubbes namn, annars kan det ta tid. ;)
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
med en ordentlig såg slåt du ju omkull det på 3-4 sekunder..

Om du med ordentlig såg menar skördare så har du rätt, men sånna brukar i regel in vara så diskreta...

Att göra fällskär, instick, eventuellt kila osv brukar ta iaf 2 - 5 min för mig, men du kanske har de där Master-kunskaperna som alla letar efter?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om du med ordentlig såg menar skördare så har du rätt, men sånna brukar i regel in vara så diskreta...

Att göra fällskär, instick, eventuellt kila osv brukar ta iaf 2 - 5 min för mig, men du kanske har de där Master-kunskaperna som alla letar efter?

Jag är betydligt snabbare än så på att fälla den grovlek vi diskuterar här, speciellt om man skiter i varåt det faller.

En normal trädfällning där jag är nogrann gör jag väl på 2-5 minuter.

När jag fällde björken som skuggade min altan (lyckligtvis stod den på min mark) så började vi med grillfest hos grannen, efter god mat och några öl kom vi på att vi skulle fälla den.
Dock var björken för lång för att fällas inne på min tomt så jag fick klättra upp i björken och kapa den på mitten först.

Grannarna tittade förtjust på, en av dom gick och hämtade en telefon för att kunna ringa ambulans...
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Var står det där jävla trädet?

92442813.jpg
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Så nu har du fått en massa förslag. Mycket snack o liten verksta.......ut med dig nu o fixa detta!!!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top