Säljare i USA som vägrar skriva ner priset!

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Mailat vid olika tillfällen till säljare i USA om de kan skriva på paketet att det är en gåva eller med lägre pris men de vägrar. Hur kommer detta sig och vad beror det på?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Verkligen komiskt! Här ifrågasätter man ett korrekt agerande :näsblod TS uttrycker sin förvåning över att säljare i USA inte vill fuska. Utgångspunkten är alltså att man trixar, ska bli kul att följa tråden.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
För att de inte vill utföra en brottslig handling för din skull.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
En teori är att de är less på att vara tull- & momsfifflande europerer till lags då den marginella merförsäljningen inte uppväger de problem de får när något strular med tull eller försäkringar eller för den skull, myndighetsgranskningar...
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag har beställt prylar till hojen vid fyra olika tillfällen från staterna av tre olika handlare. Alla har skrivit ner värdet på prylarna utan att jag sagt någonting om detta. Räkna med full tull, det blir billigare ändå. Allt annat blir en välkommen bonus. Men begär inte att dom ska sträcka ut nacken för din skull.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
För att det är olagligt och med tanke på amerikanska straff så är det antagligen inte värt det om du åker fast.
I Sverige kanske du får en knäpp på näsan medan du får 10 år på kåken där borta.:död
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Straffet för detta brott i usa vid en förstagångsförselse är 10 000 usd i böter och 6 mån i fängelse.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
lite taskigt om du köper nåt för flera tusen och dom

skriver ner värdet en massa eller gåva.

och paketet kommer bort, då förlorar man dubbelt kan man säga.
för du får ju bara värdet av det som är skrivet???
kan ha fel.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nu har jag fått svar av vettiga personer och fattat att det är ett grövre brott att just göra detta!

Och alla andra korvspa-lowlife lirare som alltid ska komma med en tråkig ton så fort de får en syl i vädret och ska visa sig så jävla duktiga kan prova suga av sig själva istället för att sura att nån annan töjer deras kärring!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu har jag fått svar av vettiga personer och fattat att det är ett grövre brott att just göra detta!

Och alla andra korvspa-lowlife lirare som alltid ska komma med en tråkig ton så fort de får en syl i vädret och ska visa sig så jävla duktiga kan prova suga av sig själva istället för att sura att nån annan töjer deras kärring!
Jösses, vad var det dom inte ville skicka?

En fleshlight?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu har jag fått svar av vettiga personer och fattat att det är ett grövre brott att just göra detta!

Och alla andra korvspa-lowlife lirare som alltid ska komma med en tråkig ton så fort de får en syl i vädret och ska visa sig så jävla duktiga kan prova suga av sig själva istället för att sura att nån annan töjer deras kärring!

jesus-says-meme-generator-jesus-says-u-mad-bro-22a51e.jpg
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mad?
Har bättre för mig, men jävligt irriterande när man ställer en vanlig fråga och det är idioter som kastar skit på en. Verkar mer andra som är "mad" och inte bara kan kommunicera normalt!

Vem kastar skit på dig i denna tråd? Att jag skriver att säljare inte vill fiffla med värdet på paketet då det kan leda till problem med både myndigheter, försäkringsbolag och tull (och även beställare) är ju inte att kasta skit.

Resten av deltagarna i tråden skriver ju ungefär samma saker. Vari ligger skitkastningen? :va
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vem kastar skit på dig i denna tråd? Att jag skriver att säljare inte vill fiffla med värdet på paketet då det kan leda till problem med både myndigheter, försäkringsbolag och tull (och även beställare) är ju inte att kasta skit.

Resten av deltagarna i tråden skriver ju ungefär samma saker. Vari ligger skitkastningen? :va

My bad! Läste igen och det är som du säger ingen som kastar skit, men ibland stressar man igenom svaren och kan missuppfatta meningarna ibland!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top