Triumph Daytona T595 =>Fighter!

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Riktigt riktigt fet ser den ut, gör inte för mkt på den, finns alltför många sönderbyggda! Jag röstar för röd lampa, se uppladdad redigerad bild!

Hur kommer sliponet sitta, -högt monterat eller lågt?
 

Bifogat

  • JUSTERAD.jpg
    JUSTERAD.jpg
    238.3 KB · Visningar: 357
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
går den inte att höja lite mera i bak....?! Svart lampa var nog snyggast... den ser så "låg" ut med den lackad....
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Röd lampa inget snack:tummenupp :tummenupp
Själv får jag kanske igång min -02:a Daytona / fighter idag, om jag orkar....
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Riktigt riktigt fet ser den ut, gör inte för mkt på den, finns alltför många sönderbyggda! Jag röstar för röd lampa, se uppladdad redigerad bild!

Hur kommer sliponet sitta, -högt monterat eller lågt?

Jäklar vilken respons jag fick helt plötsligt!! :banana

Såg faktist riktigt bra ut med röd lykta tycker jag! Jag vill ju inte att det ska se ut som jag bara slängt på lyktan utan anpassa den lite till hojen så lacka den samma färg som hojen är nog inte så dumt! Någon som kan testa Photoshoppa Lyktan röd men lyktfästerna svarta eller silver som ramen?

Sliponet vet jag inte, försöker bygga med låg budjet och nytt slipon ligger inte rätt högt i pris, Kolfiber dämparn är ju inte ful och ger ju sjukt gott ljud, men hojen ser lite baktung ut med den. Kanske korta av den?!

Tusen tack än en gång för all respons! Mycke roligare att tanka upp bilder då!! :krama
 

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Cbr 900RR
Jäklar vilken respons jag fick helt plötsligt!! :banana

Såg faktist riktigt bra ut med röd lykta tycker jag! Jag vill ju inte att det ska se ut som jag bara slängt på lyktan utan anpassa den lite till hojen så lacka den samma färg som hojen är nog inte så dumt! Någon som kan testa Photoshoppa Lyktan röd men lyktfästerna svarta eller silver som ramen?

Sliponet vet jag inte, försöker bygga med låg budjet och nytt slipon ligger inte rätt högt i pris, Kolfiber dämparn är ju inte ful och ger ju sjukt gott ljud, men hojen ser lite baktung ut med den. Kanske korta av den?!

Tusen tack än en gång för all respons! Mycke roligare att tanka upp bilder då!! :krama

Satan va fet den ser ut :yoparty

Ja tycker du ska korta ner avgasröret från kollektorn å korta dämparen lite å klämma dit den så den sitter under hojen.
Baken på hojen blir så mkt cleanare då! :tummenupp
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jäklar vilken respons jag fick helt plötsligt!! :banana

Såg faktist riktigt bra ut med röd lykta tycker jag! Jag vill ju inte att det ska se ut som jag bara slängt på lyktan utan anpassa den lite till hojen så lacka den samma färg som hojen är nog inte så dumt! Någon som kan testa Photoshoppa Lyktan röd men lyktfästerna svarta eller silver som ramen?

Sliponet vet jag inte, försöker bygga med låg budjet och nytt slipon ligger inte rätt högt i pris, Kolfiber dämparn är ju inte ful och ger ju sjukt gott ljud, men hojen ser lite baktung ut med den. Kanske korta av den?!

Tusen tack än en gång för all respons! Mycke roligare att tanka upp bilder då!! :krama

Har du ingen bild som e lite ljusare... så man ser hur det ser ut, var svårt att se hur fästena satt/gick i den mörka bilden... kan försöka kolla på det i eftermiddag
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Satan va fet den ser ut :yoparty

Ja tycker du ska korta ner avgasröret från kollektorn å korta dämparen lite å klämma dit den så den sitter under hojen.
Baken på hojen blir så mkt cleanare då! :tummenupp

Den funderingen har funnis, men kollektorn går så pass långt bak, och jag vill inte korta av grenröret, antar att det finns en uträkning för dom långa rören? :va Isf måste ljuddämparn bli typ 2 dm lång annars sticker den nog för långt åt sidan och skrapar i vid nedlägg. Men men, få exprimentera lite! Fler idéer är varmt välkommna! :Bugar
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den funderingen har funnis, men kollektorn går så pass långt bak, och jag vill inte korta av grenröret, antar att det finns en uträkning för dom långa rören? :va Isf måste ljuddämparn bli typ 2 dm lång annars sticker den nog för långt åt sidan och skrapar i vid nedlägg. Men men, få exprimentera lite! Fler idéer är varmt välkommna! :Bugar

Kolla i mitt garage (på 1998 Triumph Speed Triple/ Daytona) jag köpte lite begagnade avgaskrökar till en Ducce, å kortade en dämpare som jag satte under sadeln blev kanon tycker. Annars så är orginal trimdämparn snygg som fan tycker jag.
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Har du ingen bild som e lite ljusare... så man ser hur det ser ut, var svårt att se hur fästena satt/gick i den mörka bilden... kan försöka kolla på det i eftermiddag

Jag lägger upp några du kan kolla på!! :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0003 3.jpg
    IMG_0003 3.jpg
    230.1 KB · Visningar: 179
  • IMG_0001 3.jpg
    IMG_0001 3.jpg
    237.9 KB · Visningar: 225
  • IMG_0007 2.jpg
    IMG_0007 2.jpg
    209.8 KB · Visningar: 169
  • IMG_0020.jpg
    IMG_0020.jpg
    209.5 KB · Visningar: 233

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Kolla i mitt garage (på 1998 Triumph Speed Triple/ Daytona) jag köpte lite begagnade avgaskrökar till en Ducce, å kortade en dämpare som jag satte under sadeln blev kanon tycker. Annars så är orginal trimdämparn snygg som fan tycker jag.

Jävlar va sjuka byggen du håller på med! Mattsvarta Trippeln var ju grym!! :tummenupp Såg rätt avanserat ut att dra under kutsen, men vi få se hur jag gör!
 

Turbokoftan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
ZX10R
Tjenare olle! Sitter här o läser medan jag kokar gröt :) Blir ju galet grymt det där! Fick en tokig idé, om du skulle fixat några avgaspackningar kunde man tagit fram flänsar och byggt ett lite redigare fightersystem till den. Skulle t.ex. gå att använda sig av ett 2½ rör som man klyver, o tillverkar en oval burk under hojen med 3-1 kollektor, o sedan leda upp pipan där man vill ha den! Det med lite bandage skulle nog kunna få den att se h-vetiskt elak ut ;)

Det blir ju lite kortare och inte lika avstämt, men det är ju ingen 2-taktare iaf ;)

Ride on!
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jävlar va sjuka byggen du håller på med! Mattsvarta Trippeln var ju grym!! :tummenupp Såg rätt avanserat ut att dra under kutsen, men vi få se hur jag gör!

Om du vill kan jag fixa lite mer bilder på det, kom på att jag fick lägga elen framför tanken istället bara batt & Ecu:n sitter där bak å tackar det finns ju för många friska...:D :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Lite bilder på hållarna i svart och silver. Vet faktiskt inte vilken jag gillar bäst, silver kanske...
 

Bifogat

  • Röd-lykta-silver-hållare1.jpg
    Röd-lykta-silver-hållare1.jpg
    177.2 KB · Visningar: 200
  • Röd-lykta-svart-hållare1.jpg
    Röd-lykta-svart-hållare1.jpg
    176.1 KB · Visningar: 190
  • Röd-lykta-sida-silver-hållare1.jpg
    Röd-lykta-sida-silver-hållare1.jpg
    223.8 KB · Visningar: 174
  • Röd-lykta-sida-svart-hållare1.jpg
    Röd-lykta-sida-svart-hållare1.jpg
    223.6 KB · Visningar: 174
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top