Skuldsatt, stackarn!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Dåligt skriven artikel! Eller kanske bra skriven men dåligt innehåll. Visst förvinner pengar fort, men det gör det ju oavsett intresse.

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
T509 skrev:
2486734 Hehe undrar hur många gånger jag har blåst alla mina besparingar på hojen...

100 000 är inte lite men jag är rädd att jag har spenderat det ett par gånger om på 14 år...
Eller hur. Har en känsla av att det kan bli mer.... Det var en stor miss att provköra en motard för ett tag sen...Inte lite habegär det väckte...:gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bananhjärna skrev:
2486746 Eller hur. Har en känsla av att det kan bli mer.... Det var en stor miss att provköra en motard för ett tag sen...Inte lite habegär det väckte...:gnissla

He he bara att byta då och ansluta sig till motard maffian på onsdagarna!!!

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Bara Kläder och hjälm samt lite kolfiber o utrustning till hojen går ju på en närmare 60-70.000 kr sen kostar hojen 120.000
Snacka om man bränt pengar .. helt borta!!!

Skriv om jävlarna som röker bort sina pengar istället, jag har ju ändå hojen och alla leksaker kvar och det är värde för mig :p

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Gnutten skrev:
2486758 He he bara att byta då och ansluta sig till motard maffian på onsdagarna!!!
Icke! Här ska jobbas järnet så jag har råd med två hojar. För motard ska det bli. Den saken är säker.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Bananhjärna skrev:
2486453 Väntade bara på att nån skulle hitta den.... Jo det är jag som är :tomten i artikeln.

Fast jag är INTE skuldsatt! Det var bara besparingarna som rök...:brinnerup

Det låter inte så farligt tycker jag. Med alla utgifter landar fasen summan på en bit över det. :näsblod

O du... några kläder blir det inte nu va? :4skrika

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Bananhjärna skrev:
2486453 Väntade bara på att nån skulle hitta den.... Jo det är jag som är :tomten i artikeln.

Fan, jag skulle stamma aftonbladet. Artikeln far ju dig att lata som en idiot som inte kan lasa prislappar och addera siffror med med mer an tva decimaler.

:)

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Kajan skrev:
2486824 Fan, jag skulle stamma aftonbladet. Artikeln far ju dig att lata som en idiot som inte kan lasa prislappar och addera siffror med med mer an tva decimaler.

:)
Haha, såå illa låter det väl inte i artikeln... eller jo...anyway tyckte mest det var en kul grej att vara med på... man ska inte ta allt så allvarligt.

Nä nu ska jag pysa iväg till Rörken!!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
JK79 skrev:
2486536 Men jag har faan inte vågat räkna efter, känns som det kvittar vad det kostar, så länge man fortfarande har hojen och kan köpa havregryn varje månad är jag nöjd

:fakta :hihi

Jag skulle väl kunna räkna men jag orkar inte. Förra säsongen blev pasta + ketchup och mat hos mor och far, övertid varje helg och lite till och pengarna gick på kort, utrustning och hoj. Väl investerade pengar må jag säga, har bränt ett par kronor den här säsongen också... :rolleyes:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
-Hej banken. Det är jag. Igen.

:hihi

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Zee skrev:
2486889 -Hej banken. Det är jag. Igen.

:hihi
Nu slipper man ringa, har man internetbank kan man skuldsätta sig med rätt rekorderliga summor på ett par dagar :yoparty :D

Men allvarligt talat, artikeln KAN inte tolkas som annat än att du är en crybaby.
Även om verkligeheten är en annan så är du numera SH-lilla crybaby :D
//Tobbe

MikkE

Guest
Det bästa man kan göra är att inte räkna på utgifterna. Då kommer man bara att ångra sig :)
Har man råd har man råd, har man inte råd har man helt enkelt inte råd...

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Själv äger jag inte nån dyr hoj, men allt som allt har det gått på i runda slängar 50 lakan på hojandet om man räknar med kläder till mig å tjejen plus körkort och hoj. Värt varenda öre kan jag säga.

Nu är jag väl partisk, men det är värt att låna om man inte vill spara pengar tills man är gammal och grå för att ha råd att göra en sådan sak som att ta hojkort eller skaffa bil etc. etc.

Huvudsaken är att man är lycklig som sagt var.

Gabor

Guest
gratis hobby....

Min hobby har inte kostat mig en spänn på 30 år....:tummenupp ...snarare tvärt om.

Konsten är att handla rätt hoj vid rätt tillfälle.
Sälja samma hoj vid ett annat rätt tillfälle....

Lite fusk kanske, gillar att skruva med hojar, jobb åt andra som tycker att jag är bra på det jag gör. Betalar en liten allmosa på ett eller annat sätt som omsätts i det som behövs för att hobbyn ska kunna leva vidare...:yoparty

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Det kvittar väll vad man lägger pengarna på bara man har kul när man gör det :yoparty

Mitt motto:tummenupp

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Bananhjärna skrev:
2486526 Hmm jo.. trodde faktiskt att hon som skrev artikeln skulle göra den lite fylligare...Syftet (från hennes sida) var tydligen att illustrera att det är lättare att konsumera (och kanske då oxå leva över sina tillgångar på sommaren). Jag blev tillfrågad via en bekant om jag ville vara med och jag sa ja.

Kan bara säga: Best money spent ever!

Jo Aftonbladet i ett nötskal... Vad skulle isåfall du ha med artikeln att göra? Eftersom det var sparade pengar det handlade om så har ju du knappast levt över dina tillgångar!?

Ångrar att jag klickade på länken. Har inte varit inne på skvallersidan på bra period:mad: Men det bevisade ju bara att dom fortfarande hittar på sina nyheter/skvaller.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
När "-Hej banken, det är jag igen" inte fungerar längre så går man till sin mor som i sin tur får yttra samma ord :tungan

Innan jag kom på hojtankar så hade jag en förfrågan hos UC.. nu har jag 6 och banken vill inte låna mig mer :hihi Har iofs betalt allt snart.. räknade med ~65kkr, slutade på 120 och nu när säsongen är slut är jag nog uppe i 145.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag försökte komma undan så billigt som det bara var möjligt då jag inte var säker på om jag skulle ha tid att åka så mycket mc pga andra intressen...

Blev ändå c:a 40.000 trots gammal billig hoj, begagnad utrustning, halvförsäkring osv.

Körkort c:a 10.000
Hoj + lite reservdelar c:a 20.000
Beg utrustning c:a 5000
Försäkring c:a 3000

På + sidan...pendlat till jobbet c:a 300 mil i sommar 0.5l/mil, 12:- litern = 1800:-

...jämfört med att åka cherokee 300 mil 1.5l/mil = sparat 3.600:- i bränsle och hur många timmar som helst i kösmitande :)

peterpb1

peter
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
sm 690 -07
Bananhjärna skrev:

man lever bara en gång, kör hårt!!!:yoparty

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson