Kuritas
Mansplaining MC
- Gick med
- 19 Apr 2005
Som sagt, jag får ju göra som jag vill!
![]()
Vem har lurat i dig det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt, jag får ju göra som jag vill!
![]()
Duckie:
Dessvärre är det ju så att så länge som det finns fjåniga böter, lika länge kommer det finnas folk som tycker om att fjånas tillbaka mot de (förutom du och kanske några få till på denna jord).
Edit igen, jag måste bara...
Råkade bara hitta detta i en annan tråd angående poliskontroller.
Så du tycker att det är mer ok att varna andra laglösa trafikgalningar från att åka fast, än att en oskyldig person åker på böter för en fortkörning som knappt borde ha tilldelats?
Vore det inte bättre att tokarna som kan skapa stor fara för allmänheten (och OJ vilka kostnader för din skatt det skulle kunna innebära) åker dit, än att du skonar de från det?
Jag blir även lite besviken här. Jag trodde att du var en sån som körde för fort och stog för det. Inte försöker smita undan...
Underrättelse om beslut
Innebörden av bifogat dokument är att förundersökningen har lagts ned. Du är inte längre misstänkt för den hastighetsöverträdelse vi tidigare underrättat dig om.
Två frågor kvarstår:
Blev det telefonförhör och vad skrev du i det "bifogade dokumentet"??
Ja, herregud. Detta är alltså Claes Tingvalls metod att minska döden på våra vägar. Väl använda skattekronor.Först så skrev vi kort och gott; Jag minns inte vem som kör. Bilden är så suddig så att jag kan inte avgöra vem det är som kör.
Sedan blev det telefonförhör. Samma sak upprepades där.. typ, det var så längesen så jag kommer inte ihåg vem som körde och bilden är suddig så det skulle kunna vara vem som helst som liknar mig.
Jag minns inte exakt vad som sas sedan, men det var något om att det skulle undersökas vidare och förmodligen skulle det komma ett brev i brevlådan där det man blev kallad till ytterliggare förhör, eller hade möjlighet att erkänna igen via papper.
Men nåt sånt brev kom alltså inte. Det står bara att fallet är nedlagt.
Det allvarliga är att en majoritet av alla medborgare anser att rättspatos är något som alla andra (poliserna i ditt fall) borde ha. Själv behöver man inte uppvisa något som helst ansvar för sina handlingar, och sitt ord kan man svänga sig med hur man vill, sant eller osant.
Vart tog den gamla hederliga stoltheten vägen?
sorry för trådölyft. men blir less.
hoppas att både kuritas och kia håller alla fartbegränsningar, och gör dom inte det så skulle jag verkligen vilja veta vad som händer den dagen någon av dom får en suddig bild i brevlådan och ser chansen att faktiskt slippa böter..
fattar inte varför ni moralpredikar ,,
att ni överhuvudtaget vill få folk att tro att ni minsann skulle ange er själva om det inte måstes , det är ganska kul faktiskt
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |