Fartkamera fråga, vad händer om man förnekar?

Duckie:
Dessvärre är det ju så att så länge som det finns fjåniga böter, lika länge kommer det finnas folk som tycker om att fjånas tillbaka mot de (förutom du och kanske några få till på denna jord).

Edit igen, jag måste bara...

Råkade bara hitta detta i en annan tråd angående poliskontroller.
Så du tycker att det är mer ok att varna andra laglösa trafikgalningar från att åka fast, än att en oskyldig person åker på böter för en fortkörning som knappt borde ha tilldelats?
Vore det inte bättre att tokarna som kan skapa stor fara för allmänheten (och OJ vilka kostnader för din skatt det skulle kunna innebära) åker dit, än att du skonar de från det?

Jag blir även lite besviken här. Jag trodde att du var en sån som körde för fort och stog för det. Inte försöker smita undan...

Ditt intresse för mig känns en smula...osunt.

Får jag böter när jag blir ertappad med att köra för fort så betalar jag dem.
Frågor på det?

Föresten - vem har oskyldigt åkt dit för fortkörning, och hur bedömer man att en bot knappt ska utdelas? :va

tänkte kolla om jag fortfarande är uppdaterad i detta ämne.. är det inte så att polisen inte kan göra något åt saken om man kör en bil som är registrerad på någon annan dvs någon som inte har någon knytning till dig genom släkt o familj,de har ju inget att jämföra med då ? och kan då inte skicka hem någon lapp eller böter? för vi har ju inte ägaransvar

Underrättelse om beslut

Innebörden av bifogat dokument är att förundersökningen har lagts ned. Du är inte längre misstänkt för den hastighetsöverträdelse vi tidigare underrättat dig om.

Underrättelse om beslut

Innebörden av bifogat dokument är att förundersökningen har lagts ned. Du är inte längre misstänkt för den hastighetsöverträdelse vi tidigare underrättat dig om.

Två frågor kvarstår:

Blev det telefonförhör och vad skrev du i det "bifogade dokumentet"??

Två frågor kvarstår:

Blev det telefonförhör och vad skrev du i det "bifogade dokumentet"??

Först så skrev vi kort och gott; Jag minns inte vem som kör. Bilden är så suddig så att jag kan inte avgöra vem det är som kör.

Sedan blev det telefonförhör. Samma sak upprepades där.. typ, det var så längesen så jag kommer inte ihåg vem som körde och bilden är suddig så det skulle kunna vara vem som helst som liknar mig.

Jag minns inte exakt vad som sas sedan, men det var något om att det skulle undersökas vidare och förmodligen skulle det komma ett brev i brevlådan där det man blev kallad till ytterliggare förhör, eller hade möjlighet att erkänna igen via papper.
Men nåt sånt brev kom alltså inte. Det står bara att fallet är nedlagt.

Först så skrev vi kort och gott; Jag minns inte vem som kör. Bilden är så suddig så att jag kan inte avgöra vem det är som kör.

Sedan blev det telefonförhör. Samma sak upprepades där.. typ, det var så längesen så jag kommer inte ihåg vem som körde och bilden är suddig så det skulle kunna vara vem som helst som liknar mig.

Jag minns inte exakt vad som sas sedan, men det var något om att det skulle undersökas vidare och förmodligen skulle det komma ett brev i brevlådan där det man blev kallad till ytterliggare förhör, eller hade möjlighet att erkänna igen via papper.
Men nåt sånt brev kom alltså inte. Det står bara att fallet är nedlagt.
Ja, herregud. Detta är alltså Claes Tingvalls metod att minska döden på våra vägar. Väl använda skattekronor.

Det allvarliga är att en majoritet av alla medborgare anser att rättspatos är något som alla andra (poliserna i ditt fall) borde ha. Själv behöver man inte uppvisa något som helst ansvar för sina handlingar, och sitt ord kan man svänga sig med hur man vill, sant eller osant.

Vart tog den gamla hederliga stoltheten vägen?

Din åsikt räknas inte, du kör BMW.

Ok då, get your point men det finns ju grader i helvetet. Alla kör för fort ibland (alternativt är man gammal som gatan och trafikfarligare än de flesta fortkörare).

sorry för trådölyft. men blir less.

hoppas att både kuritas och kia håller alla fartbegränsningar, och gör dom inte det så skulle jag verkligen vilja veta vad som händer den dagen någon av dom får en suddig bild i brevlådan och ser chansen att faktiskt slippa böter..

fattar inte varför ni moralpredikar ,,

att ni överhuvudtaget vill få folk att tro att ni minsann skulle ange er själva om det inte måstes , det är ganska kul faktiskt

sorry för trådölyft. men blir less.

hoppas att både kuritas och kia håller alla fartbegränsningar, och gör dom inte det så skulle jag verkligen vilja veta vad som händer den dagen någon av dom får en suddig bild i brevlådan och ser chansen att faktiskt slippa böter..

fattar inte varför ni moralpredikar ,,

att ni överhuvudtaget vill få folk att tro att ni minsann skulle ange er själva om det inte måstes , det är ganska kul faktiskt

Nej, tyvärr har även jag lite svårt att hålla hastighetsbegränsningar ibland. Men den dagen det dimper ner ett foto av mig i brevlådan så betalar jag faktiskt snällt böterna. Man slipper så mycket bekymmer och eftersom jag isf vet att jag kört för fort så får jag ju snällt stå för det då. Jag har inga problem med det faktiskt. Precis som när jag blir stannad av polisen så erkänner jag om jag vet att jag gjort nåt fel. Har faktiskt sluppit många böter just för att jag gjort så. Var och en ansvarar ju för sitt eget liv och sitt eget samvete. Jag har varken tid eller lust att tjafsa en massa om böter jag vet att jag isf gjort mig förtjänt av. Sen får ju du tro och göra precis som du vill... :tummenupp

Det här har säkert diskuterats tidigare, och nu när det ändå diskuteras fartkameror så tänkte jag fråga om någon av er vet hur länge fartkameran har suttit på centralbron? Jag har kört där i flera år, och häromdagen så åkte jag i filen längst till höger och blev fotograferad när jag körde runt 54 (50-väg). Jag hade fan inte en jevla aning om att det satt en kamera uppe på bron 4 meter ovanför vägen. Någon som vet mer om den kameran? Jag trodde att det var ett sent april-skämt när jag såg blixten! Som tur var så satt jag i en hyrbil så jag antar att jag borde klara mig.

EDIT: Googlade runt och tydligen så används det för tågen.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick