Spåra IP när surfa via mobilen?

• Thread starter Thread starter Weo
  • Start date Start date

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
En fundering..

Jag har en 3g telefon som jag checka mail etc med ngn gång ibland, har telia surfport internet.

Hur kan jag se min ip-adress och vilken ip-adress sparas tex i mailservern, det finns ju program för att visa ip-adresser på kartan och frågan är var jag kommer hamna i förhållande till min fysiska placering??

Hoppas ni förstår vad jag spånar efter.

Upplys mig!

Inte hundra på vad du spånar men

http://www.myip.se/

ger ip-adressen, i 3-g har man kanske ett internt nät så du får förmodligen inte en publik adress, dom där kartorna lär visa helt fel ganska ofta och ännu mer fel i 3-G sammanhang.

Inte hundra på vad du spånar men

http://www.myip.se/

ger ip-adressen, i 3-g har man kanske ett internt nät så du får förmodligen inte en publik adress, dom där kartorna lär visa helt fel ganska ofta och ännu mer fel i 3-G sammanhang.

Jo det var det jag mena!
Gick sen in på www.whatsmyipadress.com och då kan man se att jag sitter i stockholm vilket jag inte är i närheten idag, kollar jag min laptop som är ansluten till företagets nät så pekar den rätt på huset i princip ... så då surfar jag i princip dolt med min nalle då? En lekman kommer ju bara till ip-adress och telia i stockholm?

Jo det var det jag mena!
Gick sen in på www.whatsmyipadress.com och då kan man se att jag sitter i stockholm vilket jag inte är i närheten idag, kollar jag min laptop som är ansluten till företagets nät så pekar den rätt på huset i princip ... så då surfar jag i princip dolt med min nalle då? En lekman kommer ju bara till ip-adress och telia i stockholm?
Hur ser man det?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...