Spåra IP när surfa via mobilen?

• Thread starter Thread starter Weo
  • Start date Start date

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
En fundering..

Jag har en 3g telefon som jag checka mail etc med ngn gång ibland, har telia surfport internet.

Hur kan jag se min ip-adress och vilken ip-adress sparas tex i mailservern, det finns ju program för att visa ip-adresser på kartan och frågan är var jag kommer hamna i förhållande till min fysiska placering??

Hoppas ni förstår vad jag spånar efter.

Upplys mig!

Inte hundra på vad du spånar men

http://www.myip.se/

ger ip-adressen, i 3-g har man kanske ett internt nät så du får förmodligen inte en publik adress, dom där kartorna lär visa helt fel ganska ofta och ännu mer fel i 3-G sammanhang.

Inte hundra på vad du spånar men

http://www.myip.se/

ger ip-adressen, i 3-g har man kanske ett internt nät så du får förmodligen inte en publik adress, dom där kartorna lär visa helt fel ganska ofta och ännu mer fel i 3-G sammanhang.

Jo det var det jag mena!
Gick sen in på www.whatsmyipadress.com och då kan man se att jag sitter i stockholm vilket jag inte är i närheten idag, kollar jag min laptop som är ansluten till företagets nät så pekar den rätt på huset i princip ... så då surfar jag i princip dolt med min nalle då? En lekman kommer ju bara till ip-adress och telia i stockholm?

Jo det var det jag mena!
Gick sen in på www.whatsmyipadress.com och då kan man se att jag sitter i stockholm vilket jag inte är i närheten idag, kollar jag min laptop som är ansluten till företagets nät så pekar den rätt på huset i princip ... så då surfar jag i princip dolt med min nalle då? En lekman kommer ju bara till ip-adress och telia i stockholm?
Hur ser man det?

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick