färdigåkt?

Smagatusk

Guest
Haha! Gillar ditt reg nr. SOB. Son Of a Bitch för alla debila som inte fattar.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
En riktig tur du hade där; bara små skador och äntligen av med åbäket till HD!

Krya på dig och köp sedan en R1:a!

;-)

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
Hörru Danne, vad har vi sagt om det här :tungan

Krya på dig nu så ses vi på gatorna i stan i sommar :tummenupp

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
"ena sjuksköterskan på vrinnevi som bara bar vit läkarrock och svarta string"

Konstigt det där.....

Åkte in till sjukhuset efter en rejäl vurpa på Mantorp, ont som faan, får vänta i 45 minuter innan någon kommer och tittar till mig.
Skriker efter starka smärtstillande NU.

Sköterskan kommer äntligen, böjer sig fram för att kolla på mina revben, rocken glider åt sidan och visar hela härligheten ända ner till naveln.....

"har du mycket ont?" frågar hon.... & jag hör mig själv säga.... Nääråå, inte så farligt:va :tuttar

Varje gång hon kom in i rummet försvann smärtan... men jag bad henne kolla revbenen utifall att...

Krya på dig.
//
Benny

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
haha Benny, störtskön berättelse, varför visa sig svag för det motsatta könet?

AndyA

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
På jakt
Tur att du klarade dig så väl som du ändå gjorde. Sympatiserar med dig då jag själv sitter med en handled som gick rätt av. Har 2 spikar rätt in i armen som sticker ut lite skönt. Fick du också denna behandling?
Hoppas hojen dyker upp igen!

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
näpp, min fraktur låg redan (som tur var) i rätt läge, inget stålskrot, bara gips, inget ryck o slit heller.

Malcolm

The Hitman
Gick med
8 May 2008
Hoj
2007, Honda VTR 1000F
krya på dig o glöm inte att dricka mjölk så att du kan vara ute i trafiken snart ;)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Gjorde bilen en omkörning på påfarten till motorvägen? :va Låter helt idiotiskt.

Ligg mitt i filen och gasa upp till rätt hastighet lite raskt nästa gång.
Nu fick du lära dig dne hårda vägen tyvär!

Krya på dig :pannkyss

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
KXF och Scrambler
Varför tror ni att man är tillsammans med en sköterska från Vrinevi?:)
Krya på dig! vi ses på vägarna!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Varför tror ni att man är tillsammans med en sköterska från Vrinevi?:)
Krya på dig! vi ses på vägarna!

Vet du egentligen vad flickvännen gör på jobbet ?.....:tungan ....:D

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
totalt mörker, snubbarna på IF borde få ett nakCskott. dom anser att jag ska betala 10000 i självrisk för stölden (normalt 5000) då den inte var korrekt låst vid stöldtillfället SAMT att jhag ska betala 6000 i självrisk för själva olyckan. så totalt 16000 i självrisk som det ser ut nu.

På frågan om jag ska betala 6000:- som ett tack för mina skador då jag inte har nån hoj att laga så fick jag bara svaret; "Ja"

idioter

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
totalt mörker, snubbarna på IF borde få ett nakCskott. dom anser att jag ska betala 10000 i självrisk för stölden (normalt 5000) då den inte var korrekt låst vid stöldtillfället SAMT att jhag ska betala 6000 i självrisk för själva olyckan. så totalt 16000 i självrisk som det ser ut nu.

På frågan om jag ska betala 6000:- som ett tack för mina skador då jag inte har nån hoj att laga så fick jag bara svaret; "Ja"

idioter

Men vad i hel-v? Sådan policy kan de väl inte ha vid olyckor? Det är ju helt åt skogen fel. Det är så man börjar funderar över sin egen If-Honda försäkring. :huvet

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT

idioter
Hände samma sak för en polare som åkte KTM 640. Han krachade påväg till jobbet. När dom skulle hämta hojen dagen efter så var den borta. Av försäkringsbolaget skulle han bara få ca 10 k för hojen då den uppenbarligen var trasig när den blev stulen. :va :näsblod Dock så ringde han och förhandlade upp priset lite grann. Som tur va hade han bett polisen att låsa hojen så han fick iaf. normal självrisk...

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Nog fan är det märkligt att inte snuten/räddningstjänsten kan ta rätt på en båge när man själv inte är disponibel på något sätt? De måste ju veta att det blir så här för den drabbade? Eller att försäkringsbolaget på något vis kontaktas av polisen och de skickar bärgare pronto?

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Krya på dej.
Fördjävligt av snuten att inte hålla reda på hojen. Inte så kul att få hojen stulen på det viset.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000

idioter
Vilka skador på hojen? Jag tror det bara var ett skrapmärke på handtaget, för någon annan skaderapport har du väl inte? Och det tar du väl inte ut på försäkringen! Någon självrisk är väl knappast aktuell om man inte nyttjar försäkringen, eller?

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Vad spelar det för roll om hojen blev skadad vid tillfället och sen stulen? Det jag inte förstår är hur den skadade föraren kan förväntas ta ansvar för att (den eventuellt skadade) hojen ska tas om hand efter en olycka, för även om skadorna (tursamt nog) inte är värre än att man överlever, så skulle väl dom flesta vara chockade nog för att inte anses vara i skick nog till att köra därifrån. Men att se till att ta hand om hojen när man ligger där skadad/chockad ska man alltså göra :huvet

Finns det inte någon på forumet som jobbar med såna här försäkringsfrågor, och som vet hur man ska göra och som kan hjälpa Ingolf?

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli