"Monster energy drink" i Sverige?

Jag har provat ungefär 150st olika(har burkarna kvar...) och jag tycker den nya

Vafan! 150st? Jag sammlar också Energidrycksburkar, har väl ca 30st olika, har iof. bara samlat i ett halvår typ, och endast varit utomlands en gång under tiden, i thailand, där dom nästan bara har jäkla massa av ovan nämnda glasflaskor.

:tummenupp

Kungen bland kraftdrycker är utan tvekan Powerking.
Det finns liksom en anledning till att dom kallar den Kraftkung :fakta

Klockrent! står en platta i mitt kylskåp just nu, köppte den i Lördags :yoparty Hälften kvar ungefär :yoparty
Står två tomma burkar ca tio cm från min vänstra hand, skulle inte ha druckit dem så pass sent, nu kommer det ta timmar innan jag blir trött och kan sova :huvet :gnissla :yoparty

Powerking är solklart den "bästa" av de jag har smakat, klassikern :tummenupp var även den första jag drack, och den som fick mig att börja gilla dessa drycker. Men det finns ju de som är godare, men bara marginelt, nya "V", Burn och Battery tex.

Det finns ju fördelar med dem också.
De håller mig borta från spriten, eftersom man inte ska/bör blanda de två så får man ju välja en, jag väljer energidrycken :tummenupp

Men jag blev ju lite oroad (mest road kanske:tungan ) när jag i Lördags var på fest och ställde mitt glas med iskall PK (powerking) framför "UV-röret"(blacklight).

Läskig reaktion i någon kemikalie :yoparty :gnissla

(inte Photoshopat, finns filmbevis på youtube också)

Bifogat

• sss.JPG
    sss.JPG
    55.8 KB · Visningar: 219
  • ddd.JPG
    ddd.JPG
    79.7 KB · Visningar: 225
Last edited:
Vad är det som är så speciellt med Monster energy drink?
Monster använde bla vitamin B och ginsengrots extract, ginseng rot är en urgammal kinesisk "drog" den förstärker både fysiskt å psykiskt och är stärkande i stressade situationer och gör det lättare att fokusera. så me andra ord hjälper den dej inte bara me träning utan kanske svåra prov oxo eftersom den lugnar ner dej om de är stressigt och hjälper dej fokusera

Mördande marknadsföring.....

Innehållet är same shit som alla andra "energidrycker"....
nej den innehåller B+ vitamin, ginsengrots extrakt (kines drog) och nån mer sak ja aldrig sett i en energi dryck förut. den funkade hyfsat bra, ja märkte bara att ja började prata väldigt fort och sa saker som inte hade något me nått att göra för ja hann inte tänka på va ja sa x)

Last edited:
Monster använde bla vitamin B och ginsengrots extract, ginseng rot är en urgammal kinesisk "drog" den förstärker både fysiskt å psykiskt och är stärkande i stressade situationer och gör det lättare att fokusera. så me andra ord hjälper den dej inte bara me träning utan kanske svåra prov oxo eftersom den lugnar ner dej om de är stressigt och hjälper dej fokusera

nej den innehåller B+ vitamin, ginsengrots extrakt (kines drog) och nån mer sak ja aldrig sett i en energi dryck förut. den funkade hyfsat bra, ja märkte bara att ja började prata väldigt fort och sa saker som inte hade något me nått att göra för ja hann inte tänka på va ja sa x)
Hoj: kazuma falcon 150cc

Behöver jag säga mer?

Du har inte läst fysiologi eller biokemi va?

De tillsatserna är bara i marknadsföringsyfte och saknar verklig effekt.

Vafan! 150st? Jag sammlar också Energidrycksburkar, har väl ca 30st olika, har iof. bara samlat i ett halvår typ, och endast varit utomlands en gång under tiden, i thailand, där dom nästan bara har jäkla massa av ovan nämnda glasflaskor.

Klockrent! står en platta i mitt kylskåp just nu, köppte den i Lördags :yoparty Hälften kvar ungefär :yoparty
Står två tomma burkar ca tio cm från min vänstra hand, skulle inte ha druckit dem så pass sent, nu kommer det ta timmar innan jag blir trött och kan sova :huvet :gnissla :yoparty

Powerking är solklart den "bästa" av de jag har smakat, klassikern :tummenupp var även den första jag drack, och den som fick mig att börja gilla dessa drycker. Men det finns ju de som är godare, men bara marginelt, nya "V", Burn och Battery tex.

Det finns ju fördelar med dem också.
De håller mig borta från spriten, eftersom man inte ska/bör blanda de två så får man ju välja en, jag väljer energidrycken :tummenupp

Men jag blev ju lite oroad (mest road kanske:tungan ) när jag i Lördags var på fest och ställde mitt glas med iskall PK (powerking) framför "UV-röret"(blacklight).

Läskig reaktion i någon kemikalie :yoparty :gnissla

Coolt att drickat blev grönt :D Vart köper man uv lampa? Smakade det annorlunda när det var grönt?

grattis du har nu upplevt den underbara effekten som kallas placebo :) eller så har du fått i dig amfetamin utan att märka det...

Det är faktiskt ett par stycken som dött i samband med att de konsumerat stora mängder energidryck. Men det beror ju snarare på att de ansträngt sig (typ tokdansat) under för lång tid.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article27828.ab
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/1435409.stm
http://www.higheredcenter.org/pubs/factsheets/energy-drinks.html

Klickade på första länken och läste de första 5 raderna .. "Energidrycken Red Bull kan på kort tid ha krävt minst tre unga människors liv. Flera offer har blandat drycken med alkohol."

Det måste vara energidryckens fel :D Alkohol är nyttigt!

Hålla på med läskeblask!
0,5 gram amfetamin i valfri dryck, håller garanterat "piggheten" på topp :död

Annars är en god natts sömn med rejäl frukost därpå mitt tips inför en krävande dag/kväll..

.

Last edited:
Såg att MÖR här i byn hade fått hem en riktig drös med Monstergrejer som tex hjälmar,drycker osv.

Jag brukar köpa Hustler (energidrycken alltså :mad: ) på Netto. Lite pinsamt att gå in i den affären men Hustler är nog det som är mest likt Red Bull av de jag provat som är billigare, kostar typ 98 kr för en platta med 24 st 25 cl.

Bra när man kör långt då man blir väldigt pigg i förhållande till hur ofta man behöver stanna för att pinka. 25 cl är ju inte så mycket i volym och kaffe är ju vätskedrivande.

Last edited:
Limez skrev:
Men jag blev ju lite oroad (mest road kanske ) när jag i Lördags var på fest och ställde mitt glas med iskall PK (powerking) framför "UV-röret"(blacklight).

Läskig reaktion i någon kemikalie

Händer samma sak med Tonic water, som ingår i den klassiska GT.

Det som händer är att någon atom blir exciterad av det kortvågiga UV-ljuset och sedan utstrålar flourescens.

Hej, Erian.
Antar att du arbetar för Monster eller något bolag som säljer detsamma.

Såg också att du reggade dig idag och jag kan gratulera dig direkt eftersom du nu automatiskt deltar i Sporthojs-tävlingen "VM-i-Trådlyft".
Tävlingen går ut på att nyreggade personer, utan att själv veta om det, gör ett trådlyft (lyfter en gammal topic).
Den som omedvetet lyfter den äldsta tråden vinner en gratis fotvandring till valfri huvudstad i Europa.
Det är bara att hålla tummarna nu och hoppas på att ingen annan nybörjare lyfter upp någon äldre tråd i år, för du ligger som sagt var bra till...

Monster finns på Tempo, iaf här i Avesta. Men en burk kostar typ 23,90 vilket jag inte finner prisvärt...

Dom hade tre bilar, en h2 och två andra minibussar vid ullevi när supercrossen va . O de va riktigt många som gick drack den men såg inte nånstans där de sålde...

Utan deras sponsring kan ni säga hej då till X-Games, Super X etc.

Jag kan skicka ett par plattor om nån är sugen :tummenupp

Det är bara att skicka :tummenupp Jag kan PMa adress:tummenupp
Kan eventuellt slänga på lite klibbor på hoj och bil om det krävs:) :tummenupp

Coolt att drickat blev grönt :D Vart köper man uv lampa? Smakade det annorlunda när det var grönt?

Finns väl på Hobbex. Smakade som vanligt:tummenupp

Franks :tummenupp kunglig att blanda drinken på
Franks is the shit!

Bifogat

• franks.jpg
    franks.jpg
    130.4 KB · Visningar: 86
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...