Glassen
Förbjud förbud!
Jag tycker du ska börja med att rengöra hela skiten, blir ju mycket trevligare både att meka med och att titta på 
Icke sa Nicke.Kapa i svingen?![]()
Lite kan du allt taIcke sa Nicke.![]()
Jag är allergisk mot att kapa/svetsa i grejer.Lite kan du allt ta![]()
Har skaffat lite grejer till moppen nu. Framgaffeln jag fick tag på kommer jag troligtvis bara använda styrkronorna ifrån. Bakdämparen har jag bara lånat än så länge och kommer från en thundercat 600. Har provmonterat den och provgungat lite och den kändes riktigt bra så jag kommer troligtvis slå till på den. Inte dumt med både justerbar retur och komp.Som ni ser på bild 4 så är det väääldigt tight mellan bakdäck och sving... och då är ändå hjulet längst bak i svingen.
![]()
Kanske inte ser mkt. ut för världen än så länge men blir hojen efter dom idéerna som snurrar i huvet så kan det nog bli bra till slut.![]()
Du borde fixa nån slags lagring till nedre dämparfästet för annars kommer det ganska snabbt nöta upp hålet så att det blir glappt.
Händer lite grann hela tiden. Nu har jag i princip ett rullande chassi men väntar bara på en beggad bromsskiva som jag har beställt. Vill få dit den innan jag lägger upp fler bilder så att man får en bättre helhetsbild av hur hojen kommer se ut.Ligger du och vilar i julstöket?
Blev du ispererad av mitt bygge eller?Lånar tråden lite om det är funkis?
Jag har också startat ett mindre projekt, bygger på en rm80 -96a.
Har redan bytat till en låghjulssving men behöver gaffelben 640-700mm med en diameter på 35mm, fälgar 10"-12" samt bakdämpare 250mm-300mm.
Hojta gärna till om det är ngt ni kan sälja.
Lycka till med projektet trådstartarn! Vi fick min till at gå igår på punkterade däck, skräckupplevelse minst sagt...
Mvh, Jens D.
Har skaffat lite grejer till moppen nu. Framgaffeln jag fick tag på kommer jag troligtvis bara använda styrkronorna ifrån. Bakdämparen har jag bara lånat än så länge och kommer från en thundercat 600. Har provmonterat den och provgungat lite och den kändes riktigt bra så jag kommer troligtvis slå till på den. Inte dumt med både justerbar retur och komp.Som ni ser på bild 4 så är det väääldigt tight mellan bakdäck och sving... och då är ändå hjulet längst bak i svingen.
![]()
Kanske inte ser mkt. ut för världen än så länge men blir hojen efter dom idéerna som snurrar i huvet så kan det nog bli bra till slut.![]()
Det är bara provisoriskt. Sitter helt fel däck till den fälgen så att profilen blir knepig. Kommer bli annat senare.Finns nog risk att däck kommer att nöta i då det blir lite snurr där..?
Blev du ispererad av mitt bygge eller?
Låter som du kan skaffa alla grejer från en fiddy. Bakdämparna brukar ligga på runt 280 mm c-c. Där får du även tag på 10 och 12" hjul (satsa på 12 i så fall) och gafflarna brukar ligga mellan 600-700 mm. Kolla www.fiddy.se , där har du många bra länkar och en annonsdel mm. Släng gärna upp bilder på bygget, alltid skoj med inspiration.
RR-stil med 12" borde inte va nå problem med riktiga däck. Vissa kör ju med knäskrap på stormotarder.Jag blev faktiskt inspirerad av dig, men har helt klart haft tankar i de banorna tidigare. Dom flesta jag vet kör dock på nyare 65cc, bättre utgångsobjekt.
Jo, tanken är att norpa fiddydelar. Står och funderar på 12or eller 10or, körde 10" & slicks förra vintern med min gammla fiddy inomhus (ska gå på asfaltsbanor), greppade riktigt fint. Jag är mer för RR stilen med knäpucken som mätstock, vet inte hur långt ner jag kommer med 12".
Sedan har jag fått erbjudande om att köpa 10" bak samt 12" fram, vet dock inte hur det är på asfalten. Någon som har erfarenhet?
Mvh, Jens D.
EDIT: fellsttavning
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Helgen efter midsommar arra... |
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |