RR-stil med 12" borde inte va nå problem med riktiga däck. Vissa kör ju med knäskrap på stormotarder.
Ju mer du sänker hojen med småhjul å grejer destå tidigare skrapar fotpinnarna i. Vet inte hur stort problemet är eftersom hojen är så pass smal men vissa motardåkare flyttar t.o.m. upp fotpinnarna.
Tar du en gaffel och framhjul från en fiddy så blir crossen lägre jämfört mot fiddyn eftersom läget för kronorna på crossen sitter högre upp i föhållande till resten av hojen.
Sen kommer du få köra på mindre bakdrev för samma toppfart.
Kanske inte så vesäntlig info men iaf nått att tänka på.![]()
Jodå har tänkt på det, men drevningen behös knappast ändras och om den behövs ändras på så är det något jag gör efter jag kört en gång.
Det som jag oroar mig mest för är att gaffelvinkeln gör att hjulbasen blir för lång och därmed trögstyrd. Har inte mätt vinkeln men ser ut som att jag kommer få en hjulbas ungefär 50 mm längre än en genomsnittlig fiddy. Tänker inte överkompensera genom att flytta fram bakhjulet, ser framför allt amatörmässigt ut och ger inte den effekten jag vill ha.
Jag vill kunna trilla in i en kurva, inte luta. Som en kullerbytta över styret snett åt det hållet man ska ungefär, svårt att förklara, mer som jag upplever det.
Last edited: