Hur öppna grillkolspåsen......

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
.... utan att slita upp den? :mad:

Den är ihopsydd på nåt sätt, och jag har sett en snubbe som hade koll på det där. Han drog i nån av snörstumparna så bara öppnade sig påsen.

Jag har provat allt, men någonting säger mig att jag har missat något....
Var drar man !? :confused:

Jag drar i snöret så att några hål går upp sedan tar jag tag i den övre flärpen och river upp resten... inget slita här inte.

Man måste hålla i kanten där snöret börjar öppna påsen.

Annars blir det badabing badaboom.

Ni fattar inte.. Man kan liksom dra i nåt av snörena så att själva sömmen repar upp sig.

Kan ingen lägga upp en lättförståelig manual? Gärna video där alla detaljer beskrivs. Tror den skulle bli grymt poppis på tuben.

Du har alltså inte redan läst manualen på trehundra sidor?! Då är man ju(h) chanslös.

:hihi

Misslyckas alltid när jag ska öppna den där jävla påsen:huvet
Någon måste ligga inne med ett bra trix??

tiger skrev:
Gå upp i gryningen...strax innan du vaknat, och smyg dig på den. Titta den inte i ögonen (tänk på vindriktningen)....... När du befinner dig inom armlängds avstånd ropar du "hej knekt" samtidigt som du slår ner den från vasken med ett lämpligt föremål. (kan rekomendera en knippe våt persilja). Nu är den sårbar och du kan med lite ansträngning tjata upp den!
:tummenupp

Du trodde väl inte på fullt allvar att det inte redan fanns en tråd på Sporthoj om ett så pass tungt ämne som om hur man öppnar grillkolspåsar?

Läs och begrunda. Länk

Misslyckas alltid när jag ska öppna den där jävla påsen:huvet
Någon måste ligga inne med ett bra trix??

Det finns 3-4 olika trådar man kan prova att dra i, men man har bara EN chans. När man dragit i en av trådarna (=alltid fel i mitt fall) så trasslar hela skiten ihop sig och jag blir tvungen att slita upp papphelvetet som vanligt.

Det är ett stort nederlag för en intelligent människa så jag har bestämt mig för att söka hjälp, vilket jag gör iom denna tråd.

Ni tror inte man skulle kunna dra ner till Statoil och provöppna några av deras påsar tills man fått fason på tekniken?

Utan att bli allt för tekniskt invecklad så tror jag man löser problemet med ett vasst skärredskap, till exempel en kniv.

Du har fel Starstriker, man ska SLITA upp den med hjälp av tråden. Om du bara lyckas repa upp tråden så är påsen fortfarande stängd, men nu utan tråd och med lite hål där den har suttit.
Så via tråden 2 varv runt pekfingret och sen rycker du bara upp hela överdelen.

Så är det :mattias

En vass mattkniv å ett rejält snitt i hugget så ere oppnat... går säkert me andra vassa föremål typ samurajsvärd. De ska ja testa då mitt hemmabygge i HArdrox 400 e klart :D

Haha alltså det där snöret är ju ett av de mest klassiska practical jokes som finns. Anledningen till att dom syr igen påsen är bara för att folk ska tro att man ska göra någonting och stå där helt förbannade och till slut bara slita upp den. Jag har forskat mycket i ämnet och efter många test, datorsimuleringar och djurförsök har jag insett att det verkligen är helt omöjligt.

Tycker någon ska ringa mythbusters så det blir officiellt. De lär ju spränga påsen med en atombomb och det enda som fortfarande är intakt är det där jävla snöret.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick