Hur öppna grillkolspåsen......

Man köper helt enkelt en storpack engånggrillar på rusta, jag tror inte jag har träffat på en enda där inte gallret redan har lossnat, det är bara att tömma kolet i grillen!

(sen att kolet ger köttet en smak av att vara grillad ovanför ett brinnande bildäck, det är en annan sak)

Jag såg förövrigt på TV att lokalbefolkningen i Afrika föredrog att elda elefantbajs även om det fanns tillgång till ved, det framgick inte om det var för smakens skull...

För att köra vidare på offtopic så använder nomader kamelbajz i brist på annat. En liten kvist eller två kan dem lägga på också för all del.

Då kameler är grymma på att ta hand om vätskan krävs ingen nämnvärd torka av "skiten" ;)

Men i det här fallet är det mest för att det är brist på annat ute i sanddynerna.:hihi

Man köper helt enkelt en storpack engånggrillar på rusta, jag tror inte jag har träffat på en enda där inte gallret redan har lossnat, det är bara att tömma kolet i grillen!

(sen att kolet ger köttet en smak av att vara grillad ovanför ett brinnande bildäck, det är en annan sak)

Jag såg förövrigt på TV att lokalbefolkningen i Afrika föredrog att elda elefantbajs även om det fanns tillgång till ved, det framgick inte om det var för smakens skull...

Last edited:
håller med dig,drar man i snöret så går halva påsen sönder,undrar just vad det är för geni som skapat den där förslutningen.
Men har det varit så i 100 år så ska det väl vara så....:gnissla
/robin

Jag har fullförståelse för ditt problem för jag brukar oxå skära mig på det där förbannade snöret.
Nästa gång ska jag bombrepa upp den!:yoparty

Jag vill minnas från syslöjden (25 år sen) att sömmen är gjord med kedjestygn och den går mycket riktigt att bara "dra bort" från påsen.

Oftast får jag tag i rätt tråd, men ibland bommar jag och då är det våld, dock ej med persilja, som gäller. Vindriktningen är det inte heller så noga med.

Det kan jag visa dig på Island i sommar. Hur går det med de planerna btw? För vår del är allt bokat och klart. Bara skriva packlista och se överhojarna kvar. Bara...

Det kan jag visa dig på Island i sommar. Hur går det med de planerna btw? För vår del är allt bokat och klart. Bara skriva packlista och se överhojarna kvar. Bara...

De planerna havererade tyvärr helt och hållet. Skall på långsemester i augusti, och dessutom har jag eget företag, så det finns liksom inte riktigt tid.
Jättetrist, men kanske nästa år........ Hoppas ni får en riktigt bra tur till Island. Se till att knäppa mycket bilder att lägga upp någonstans!

De planerna havererade tyvärr helt och hållet. Skall på långsemester i augusti, och dessutom har jag eget företag, så det finns liksom inte riktigt tid.
Jättetrist, men kanske nästa år........ Hoppas ni får en riktigt bra tur till Island. Se till att knäppa mycket bilder att lägga upp någonstans!

Fan vad trist, hade varit kul att ta någon sträcka tillsammans.
Bilder och reseberättelse kommer självklart finnas. Tror brorsan lyckats få lite spons på däck så om inte för den sakens skull...

(Det går att på grillpåsen se stygnen som pilar åt något håll, åt pilarnas håll ska du dra. Ofta en knut som börjar längst ut på trådarna så den behöver knytas upp först, du ser när allt blir enligt ett visst mönster. Sen är det bara att fatta om ett snöre och dra, glömt om det spelar någon roll vilket, men en bra start iaf...)

Skit i påsen och köp en gasolgrill istället

Gasol? Då kan man ju lika gärna steka i en grillpanna för den enda likheten med att grilla är att man kanske får grillränder.

Grilla gör man för att det ska smaka grillat och det kräver kol. Briketter används enbart för att få jämn och långvarig värme men isåfall skall briketterna blandas med kol! :mattias

Gasol? Då kan man ju lika gärna steka i en grillpanna för den enda likheten med att grilla är att man kanske får grillränder.

Grilla gör man för att det ska smaka grillat och det kräver kol. Briketter används enbart för att få jämn och långvarig värme men isåfall skall briketterna blandas med kol! :mattias

Vem är jag att bestrida en korvgubbe i denna fråga:Bugar

EVIL, be gone!!!!

Hillbillys, be gone!

grill.jpg

Exakt! :fakta

Skit i påsen och köp en gasolgrill istället

Det går inte, han får ju inte upp påsen!

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...