Hur öppna grillkolspåsen......

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man köper helt enkelt en storpack engånggrillar på rusta, jag tror inte jag har träffat på en enda där inte gallret redan har lossnat, det är bara att tömma kolet i grillen!

(sen att kolet ger köttet en smak av att vara grillad ovanför ett brinnande bildäck, det är en annan sak)

Jag såg förövrigt på TV att lokalbefolkningen i Afrika föredrog att elda elefantbajs även om det fanns tillgång till ved, det framgick inte om det var för smakens skull...

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
För att köra vidare på offtopic så använder nomader kamelbajz i brist på annat. En liten kvist eller två kan dem lägga på också för all del.

Då kameler är grymma på att ta hand om vätskan krävs ingen nämnvärd torka av "skiten" ;)

Men i det här fallet är det mest för att det är brist på annat ute i sanddynerna.:hihi

Man köper helt enkelt en storpack engånggrillar på rusta, jag tror inte jag har träffat på en enda där inte gallret redan har lossnat, det är bara att tömma kolet i grillen!

(sen att kolet ger köttet en smak av att vara grillad ovanför ett brinnande bildäck, det är en annan sak)

Jag såg förövrigt på TV att lokalbefolkningen i Afrika föredrog att elda elefantbajs även om det fanns tillgång till ved, det framgick inte om det var för smakens skull...

Last edited:

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
håller med dig,drar man i snöret så går halva påsen sönder,undrar just vad det är för geni som skapat den där förslutningen.
Men har det varit så i 100 år så ska det väl vara så....:gnissla
/robin

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag har fullförståelse för ditt problem för jag brukar oxå skära mig på det där förbannade snöret.
Nästa gång ska jag bombrepa upp den!:yoparty

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Allt beror ju på full man är...är jag full brukar det gå av sig själv, är jag nykter är det jävligt klurigt, men en sax är bra!

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag vill minnas från syslöjden (25 år sen) att sömmen är gjord med kedjestygn och den går mycket riktigt att bara "dra bort" från påsen.

Oftast får jag tag i rätt tråd, men ibland bommar jag och då är det våld, dock ej med persilja, som gäller. Vindriktningen är det inte heller så noga med.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det kan jag visa dig på Island i sommar. Hur går det med de planerna btw? För vår del är allt bokat och klart. Bara skriva packlista och se överhojarna kvar. Bara...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Någon som har provat att borra, förresten?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det kan jag visa dig på Island i sommar. Hur går det med de planerna btw? För vår del är allt bokat och klart. Bara skriva packlista och se överhojarna kvar. Bara...

De planerna havererade tyvärr helt och hållet. Skall på långsemester i augusti, och dessutom har jag eget företag, så det finns liksom inte riktigt tid.
Jättetrist, men kanske nästa år........ Hoppas ni får en riktigt bra tur till Island. Se till att knäppa mycket bilder att lägga upp någonstans!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
De planerna havererade tyvärr helt och hållet. Skall på långsemester i augusti, och dessutom har jag eget företag, så det finns liksom inte riktigt tid.
Jättetrist, men kanske nästa år........ Hoppas ni får en riktigt bra tur till Island. Se till att knäppa mycket bilder att lägga upp någonstans!

Fan vad trist, hade varit kul att ta någon sträcka tillsammans.
Bilder och reseberättelse kommer självklart finnas. Tror brorsan lyckats få lite spons på däck så om inte för den sakens skull...

(Det går att på grillpåsen se stygnen som pilar åt något håll, åt pilarnas håll ska du dra. Ofta en knut som börjar längst ut på trådarna så den behöver knytas upp först, du ser när allt blir enligt ett visst mönster. Sen är det bara att fatta om ett snöre och dra, glömt om det spelar någon roll vilket, men en bra start iaf...)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skit i påsen och köp en gasolgrill istället

Gasol? Då kan man ju lika gärna steka i en grillpanna för den enda likheten med att grilla är att man kanske får grillränder.

Grilla gör man för att det ska smaka grillat och det kräver kol. Briketter används enbart för att få jämn och långvarig värme men isåfall skall briketterna blandas med kol! :mattias

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Gasol? Då kan man ju lika gärna steka i en grillpanna för den enda likheten med att grilla är att man kanske får grillränder.

Grilla gör man för att det ska smaka grillat och det kräver kol. Briketter används enbart för att få jämn och långvarig värme men isåfall skall briketterna blandas med kol! :mattias

Vem är jag att bestrida en korvgubbe i denna fråga:Bugar

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
EVIL, be gone!!!!

Hillbillys, be gone!

grill.jpg

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Exakt! :fakta

Skit i påsen och köp en gasolgrill istället

Det går inte, han får ju inte upp påsen!

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...