Tips på villa, vovve fast helst inte Volvo-bil

Jag har kollat på en kollegas 320i 2006 tidigare idag (E91). Han ska få papper på vad som ågärdats på min bil och om båda är intresserade av varandras bilar kanske det löser sig den vägen. Jag såg dock att försäkringen var halvdyr och markfrigången är sådär om man ska ut grusväg. Vi får se. Hans var i vart fall väldigt schysst dock med lite höga mil.

Nice, E90 är oxå en jäkla trevlig bil dock har jag svårt för bakljusen samt att man saknar sexans härliga ljud och stabila gång ty det sitter ju en fyra i E90 320. Hursomhelst så har du iaf grymt mkt skönare och rappare låda och koppling för E46 har tillsammans med E39 mm riktigt långa lägen mellan växlarna plus att kopplingen börjar ta nånstans i höjd med då du kysser dina knän i princip...såpass långt upp :näsblod

Hursomhelst, schyssta bilar båda då. Hoppas affären blir av för din skull så att du får testa lite nytt och är det något du undrar så skrik till, jag jobbar ju på BMW och kan få reda på mkt.

PS! Bränsleförbrukningen på landsväg på en E90 320 är inga problem att få ner på iaf 0.65 och ännu lite mindre om du är riktigt snäll på gasen. En jobbarkompis har oxå en -06 320 och han snittar under 0.7 utan problem när han sträckkör på landsväg men givetvis beror det ju på den ökända högerfoten.

Lycka Till!

Tackar för infon! Den är nog inte sänkt men såg låg ut jämfört med min gammelhäck. Sitter 17" hans bil nu.

Nu är det nästan klart. Båda var intresserade av varandras bilar så vi byter och jag får slanta en del emellan. Kollegan ska köpa hoj och vill ha billig bil och jag vill ha en schysstare bil för pendling. Bara ingen krockar innan torsdag så kör jag tyskt sen. Lustigt nog så har båda stenskott så vindrutan byts på både Peugeoten och BMWn. Den här var i så jäkla fint skick så det blir ångestladdat att ställa sig på stormarknadsparkeringar framöver :)

Bifogat

• DSC00657_small.JPG
    DSC00657_small.JPG
    29 KB · Visningar: 78
Last edited:
Nu är det nästan klart. Båda var intresserade av varandras bilar så vi byter och jag får slanta en del emellan. Kollegan ska köpa hoj och vill ha billig bil och jag vill ha en schysstare bil för pendling. Bara ingen krockar innan torsdag så kör jag tyskt sen. Lustigt nog så har båda stenskott så vindrutan byts på både Peugeoten och BMWn. Den här var i så jäkla fint skick så det blir ångestladdat att ställa sig på stormarknadsparkeringar framöver :)

Grattis till en vettig bil! :tummenupp

Såg lite halvskumma ut på bilden men de är jävligt fina i verkligheten. Skulle du behöva nån hjälp, info om utrustning på din bil, delar, priser eller liknande så hojta till bara så kollar jag det på jobbet. Kundmottagare Dani till din tjänst :D

Det låter bra! Då får vi se om jag har tur eller otur med den här bilen.

Såg lite halvskumma ut på bilden men de är jävligt fina i verkligheten. Skulle du behöva nån hjälp, info om utrustning på din bil, delar, priser eller liknande så hojta till bara så kollar jag det på jobbet. Kundmottagare Dani till din tjänst :D

Nu är jag nöjd! Har kört 7 mil och inte ett enda fel hittills. Allvarligt talat så är jag klart nöjd. Inte så stor att lasta i och lite mer vägljud än jag räknat med men det beror nog på feta 255/45 17"-sulor bak och RunFlat-däck. Förutom det lilla så känns allt annat kanon. Koppling, växellåda, sportstolarna och styrningen känns helt perfekt. Vad gäller spakar och knappar och annat så känns det förbaskat väl ihopskruvat jämfört med många andra bilar. Få se hur det går på verkstadskontot sen bara.

PS: Det blev alltså en BMW 320i Touring (E91), 2006:a.

Nu är jag nöjd! Har kört 7 mil och inte ett enda fel hittills. Allvarligt talat så är jag klart nöjd. Inte så stor att lasta i och lite mer vägljud än jag räknat med men det beror nog på feta 255/45 17"-sulor bak och RunFlat-däck. Förutom det lilla så känns allt annat kanon. Koppling, växellåda, sportstolarna och styrningen känns helt perfekt. Vad gäller spakar och knappar och annat så känns det förbaskat väl ihopskruvat jämfört med många andra bilar. Få se hur det går på verkstadskontot sen bara.

Klart det känns bra! Det är ju en BMW! :D:tummenupp

Köp vanliga nästa gång, det blir mkt tystare...rättelse, det blir SJUKT mkt tystare. Sen är de inte värda priset, de kostar typ 2-3ggr mer och ärligt talat...hur ofta får man punka? På snart 9 år så har jag fått EN enda pyspunka men då pyste det ut litegrann över en vecka så att man behövde fylla på igen. Jag har aldrig behövt byta hjul pga punka.

Jag fick en kniv i sidan på ett däck hösten 1992. Det är enda punkan på 19 år.

Har förstått att RunFlat inte är så populära och lever om som fasen när jag läst på Autopowers forum. Det klagas en del på att det spårar också men det har jag inte märkt - än i alla fall. Just nu tycker jag bara att det är jävligt bra väghållning med så feta däck och sportstolar på det.

Köp vanliga nästa gång, det blir mkt tystare...rättelse, det blir SJUKT mkt tystare. Sen är de inte värda priset, de kostar typ 2-3ggr mer och ärligt talat...hur ofta får man punka? På snart 9 år så har jag fått EN enda pyspunka men då pyste det ut litegrann över en vecka så att man behövde fylla på igen. Jag har aldrig behövt byta hjul pga punka.

Jag köpte min E46 Cab '06 i Måndags, hann köra hem den innan jag inte fick köra mer för jag torska körkortet i Söndags, bussåkarDani kallas jag nu. Samma Måndag som jag körde hem bilen hade jag min första övningskörningslektion för MC...jag ställde in allihop, kände inte för att köra en och sen inte köra mer på 1-2mån beroende på hur länge de drar in kortet. Grattis till oss :D

F*n vad surt. Du får ta till flaskan så länge :)

Jag köpte min E46 Cab '06 i Måndags, hann köra hem den innan jag inte fick köra mer för jag torska körkortet i Söndags, bussåkarDani kallas jag nu. Samma Måndag som jag körde hem bilen hade jag min första övningskörningslektion för MC...jag ställde in allihop, kände inte för att köra en och sen inte köra mer på 1-2mån beroende på hur länge de drar in kortet. Grattis till oss :D

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick