Absolut inte. Jag skyr tjocka rockbönder som Markus skyr liberaler, skulle aldrig sätta min fot på Sweden Rock. Men jag har vänner som inte är lika kräsna. Liggfaktorn är hög för den som vill.Såpass? Heta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Absolut inte. Jag skyr tjocka rockbönder som Markus skyr liberaler, skulle aldrig sätta min fot på Sweden Rock. Men jag har vänner som inte är lika kräsna. Liggfaktorn är hög för den som vill.Såpass? Heta?
Så det blir att ta med sig lite egen mat, typ mackor så man slipper köpa för 100 spänn varje gång man ska käka.
Man minns väl wacken 2005... Fy fan vad det kunde regna...![]()
Roskilde 07 var fullblodsvidrigt. Jag har aldrig varit så förstörd fysiskt som efter den veckan. Banden var också demoraliseradeHaha, det var ändå lugnt jämfört med Wacken 2002 eller Roskilde -07 - den sistnämnda var jag inte själv på men ett par femton-år-i-sträck-polare åkte hem innan första bandet hade gått på scen för det var så lerigt.![]()
Totalt så klarade jag mig på 1000 spänn på mat och öl, inne på området, när jag var på gates of metal, 2-3 dagar var det, minns inte så mycket av den festivalen.Fifanär ju 5dagar kvar hur jävla mkt semester har folk`?
Dagen eller totalt![]()
Jag såg bilder därifrån, var rätt mycket lera och vatten.Roskilde 07 var fullblodsvidrigt. Jag har aldrig varit så förstörd fysiskt som efter den veckan. Banden var också demoraliserade![]()
Haha, det var ändå lugnt jämfört med Wacken 2002 eller Roskilde -07 - den sistnämnda var jag inte själv på men ett par femton-år-i-sträck-polare åkte hem innan första bandet hade gått på scen för det var så lerigt.![]()
Det var ändå rätt mycket lera på Wacken 2005, jag lyckades själv med konststycket att fastna i en stor pöl med lera, folk fick dra upp mig.
Aaah fyfan vad Wacken var kul, trots att det regnade nästan hela tiden, minnen...![]()
Man ska alltid slå upp tältet på en kulle!
Men det var skoj. Den festivalen eldade jag upp mina byxor.
Vad är det där för jävla ockerpriser? Är du allvarlig? Hårdrockare måste vara svinrika eller asdumma.
låter som jag kan passa in perfekt, är inte mer än 2-3 band jag känner att jag inte får per dag ändå, oömma kläder, Gissa vart mina trasiga jeans slutar som?Haha, det var ändå lugnt jämfört med Wacken 2002 eller Roskilde -07 - den sistnämnda var jag inte själv på men ett par femton-år-i-sträck-polare åkte hem innan första bandet hade gått på scen för det var så lerigt.
Prulle! Om det är din första flerdagarsfestival har jag några generella tips.
- Boka inte in för många band - boka hellre två, tre per dag som du måste se. Fler än så blir drygt och så blir man besviken för att man inte hinner och man blir trött som satan ändå. Se det istället som bonus om du hinner fler än du planerat.
- Ta oömma kläder på dig, alltså såna som du kan sätta dig mot ett staket och inte behöver tänka på om du blir skitig eller om de går sönder - det underlättar när man letar sittplats. Och leta sittplats kommer man göra.
- Gör ingen detaljerad budget. Bestäm hur mycket pengar du ska ha med och se till att du har en tusing extra på kontot - du kommer vilja ha den på lördag kväll.
- Sweden Rock är trångt! Det går inte att jämföra med tyska festivaler med oändligt med plats så se till att du har alkoholfritt att dricka också, du kommer svettas som en idiot, du kommer trängas hela tiden och har du inte det i beräkningarna så kommer du också att irritera dig på det. Don´t let it get to you.
- Duschen ist kein Heavy Metal.
Fyfan. På Roskilde klarar man sig med 20-40:-. MetalmänniskorTyvärr är det ju så dyrt, mellan 70-100 spänn.. dom har ju monopol på käket. Inte orkar folk bege sig alldeles för långt från campingen när dom ska käka. Som tröst så är det ju ganska gott![]()
Vatten och lera hade varit okej. Nu kom ju inte bajslastbilarna fram till att tömma latrinerna, vilka blev överfulla och beblandades med leran. Vilket i sin tur innebar att folk sket och pissade utanför tälten. Mitt luktsinne var trasigt i en vecka efteråt, det kan förvisso ha sin förklaring i att näsan var laminerad av bajs- och kisslera. Folk som stupade i leran eller råkade få i sig minsta del av densamma spydde som rävar.Jag såg bilder därifrån, var rätt mycket lera och vatten.![]()
Tält är nästan onödigt, du sover hos valfri rockslyna. Pengar är kisseviktigt. Kondomer, öronproppar och vätskeersättning. Toapapper. Lite klorhexidin är aldrig fel heller.
Roskilde 07 var fullblodsvidrigt. Jag har aldrig varit så förstörd fysiskt som efter den veckan. Banden var också demoraliserade![]()
Bara för att du tycker att flöjtlöss är najs så betyder inte det att alla andra delar din äcklighet. Snabelsjuka kan jag klara mig utan. Klorhexidin är storstadsmänniskans bästa exkursionsmedel. Bakterier, dö.Är du chey eller? Och klorhexidin, hjälper det mot könsherpes eller klamydia? Jag lär mig aldrig det där men sen så åker jag aldrig på festival heller då jag är liiiiite för bekväm av mig och gillar inte heller att gå nära äckliga människor.
Det går ju inte att beskriva. Men jag skrattade gott när det var dags att åka hem. När vi parkerade bilen vid ankomsten tänkte jag att det kunde vara smart att ställa den på lite högre höjd, INTE där resten av begåvningsreserven hade ställt sina älsklingar.Jag funderar allvarligt på att nämna mitt deltagande i Roskilde 2007 i mitt nästa CV.
Det var HEEEEELT sjukt.
Beträffande Sweden Rock tycker jag mest att det verkar lite sådär mesigt och gubbrockigt, men det är jag det.
Tacka vet jag Danmark.
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning