Jag kan rekommendera er att inkvartera er på campingen Witterzomer. Den är lugnast & ligger ca 3km från banan med enkel väg att gå dit.
Det finns en lokal fotbollsklubb som arrangerar camping under MotoGp-helgen. Tror den heter ACV eller nåt sånt. Var riktigt lugnt där förra året iaf.![]()
Ok. Låter intressant då vi har småbarn med. Var ligger det lite mer geografiskt?
En viking duschar inte!Enda nackdelen är att det är kalltvatten i duscharna, men det klarar en Viking !!
Det är väl den minst stökigaste campingen, tyvärr blev vi invaderade av galna aspackade tyskar som eldade allt dom hittade i oljetunnor.Jag kan rekommendera er att inkvartera er på campingen Witterzomer. Den är lugnast & ligger ca 3km från banan med enkel väg att gå dit.
Man kör igenom vägen med alla "värstingcampingar" och fortsätter ca 1km efter sista vilda campingen så ligger Witterzomer på vänster sida.
Mer info hittar du på deras hemsida: http://www.witterzomer.nl/
Den är en av de lugnaste campingarna, för det är ett jävla liv på 99% av alla campingar, samt att den är nära banan, har fräscha toaletter, affär & är billig.
http://www.assen.nl/Pics/internet_n...jd/TT_Assen_2007/Kampeerkaart TT-festival.pdf
Camping nummer 5 och 15 är lugna campingar. Sudosa, ca 3 km från banan, men inhägnat så bara camparna har tillträde. Stort restaurangtält på området, ordning o reda, barnvänligt. Enda nackdelen är att det är kalltvatten i duscharna, men det klarar en Viking !!
Japp det finns el, ta med en europakontakt, finns på Biltema.Tackar!
Tackar!
Finns det el på campingarna eller? Tänkte på kylskåpet i husbilen..
Japp det finns el, ta med en europakontakt, finns på Biltema.
Hur ligger den jäntemot banan? Långt bort eller?
Ni som varit på Assen tidigare, hur fungerar biljett-hanteringen runt naturläktarna?
Köper man dom biljetterna på samma ställen som läktar-biljetter?
Går i valet och kvalet efter helgens motoGP, där man liksom blev lite sugen på att se Rossi och grabbarna på riktigt, om jag ska ta mig ner till TT Assen 27 juni.
Hjälp mig gärna med tips och råd, för tiden lär vara knapp när och om jag väl kommer ner
Den preliminära planen är att ta hojjen på torsdag efter lunch och köra så långt jag orkar i stort sett och sedan ta resten av sträckan till Assen på fredag.
Race på lördag och efter det, direkt hem igen enligt samma koncept som på vägen ner. Tufft men fullt möjligt. Det som skulle få mig att tänka om är om vädret verkar kunna bli för olämpligt.
Ska jag anstränga mig och sträckköra så får det allt lov och vara bra väder!
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj